Stránka 1 z 1
Olej na zimu
Napsal: 26 led 2006, 21:25
od lukee
Pokud výrobce doporučuje pro auto SAE 10w40, je možno to aspon na zimu změnit na 5w40 kvůli startům a jízdě na kratke vzdalenosti, aniz by to nejak uskodilo motoru?
Napsal: 27 led 2006, 08:26
od PiP
Polosyntetika zabezpečí dobrý štart.

Mám predpis 10W/40 a jazdím krátke vzdialenosti. Ja by som 5W/40 neriskoval. Ale ak chceš pomôcť motoru vymeň olej tesne pred zimou. Ja používam Valvoline MaxLife Diesel 10W/40 (Fiat Brava TD75 196000km).
Re: Olej na zimu
Napsal: 27 led 2006, 15:06
od pietromasoni
lukee píše:Pokud výrobce doporučuje pro auto SAE 10w40, je možno to aspon na zimu změnit na 5w40 kvůli startům a jízdě na kratke vzdalenosti, aniz by to nejak uskodilo motoru?
dle meho nazoru na zimu pokud jezdis po meste a hodne studenych startu tak 5w 40 je vhodny a i v lete
Napsal: 27 led 2006, 17:32
od tmracing
no podla info ktore som nazbieral je rozdiel vo viskozite iba pri nizkych teplotach, ked sa ti olej zohreje na prevadzkovu teplotu malo by byt relativne jedno ci je to 5W alebo 10W... samozrejme tych rozdielov tam bude viacej ale ine som chcel.... ked nastartujes studeny motor tazsie sa ti vsade dostane 10W ako 5W a ked je tych studenych startov moc myslim ze redsi olej bude lepsie riesenie...
Napsal: 27 led 2006, 17:35
od tmracing
ps: ale to neznamena ze ho tam musis naliat... pozri si do katalogu co je doporucene pre tvoj motor.... ja mam 5W40 alebo 10W40... dal som 5W ale ak ty mas trebars 10W40 a 15W40 tak zasa netreba zachadzat do extremov...
Napsal: 27 led 2006, 19:54
od lukee
tmracing píše:ps: ale to neznamena ze ho tam musis naliat... pozri si do katalogu co je doporucene pre tvoj motor.... ja mam 5W40 alebo 10W40... dal som 5W ale ak ty mas trebars 10W40 a 15W40 tak zasa netreba zachadzat do extremov...
Mám předepsanou Selenii Turbo Diesel 10W40 nebo 15W40(je na štítku když otevřu kapotu). Teď dávám Havoline Diesel Extra od Texaca.Vím že syntetika uvolňuje ty marasy v motoru a může přicpat olejové kanálky ale chtěl bych tomu motoru trosku pomoct v tech mrazech,tak stale zvazuju. 10w40 se tam dával min. poslední 4 roky takže přestup na 5w by nemusel být destruktivní, co myslíte?
Napsal: 27 led 2006, 20:49
od tmracing
alebo to sprav tak ako ja :-).... nevedel som co predomnou lial predosly majitel tak som tam dal 5w40 polosyntetiku.... co 5W alebo 10W nehovori o tom ze je to plna syntetika alebo polosyntetika....
Napsal: 27 led 2006, 20:50
od Děděk
No psal jsem svou zkušenost do sekce Mazání oleje,nechal bych to na té 10w40 a mělo by to být o.k.

Napsal: 27 led 2006, 20:55
od tmracing
aaa jo som si to neprecital cele :-).... tak ako som pisal o par prispevkov vyse.... mas 10W alebo 15W nechaj tam tu 10W40 a naozaj by to malo byt ok...
Napsal: 27 led 2006, 21:07
od reesha
Jsem téma přesunul mezi oleje, myslím že je to přínosné (a týká se) pro všechny

Napsal: 30 led 2006, 08:34
od PiP
Doporučujem stránku
www.oleje.cz tam sa o olejoch dozviete zaujímavé veci.

Napsal: 07 kvě 2006, 11:39
od oliofiat
lukee: Uvolňování karbonu v motoru není dáno tím,jestli liješ minerál,polo nebo syntetiku, ale dřívějším používáním olejů (M6A-bez aditiv) a M6AD s aditivy. V dnešní době se to netýká žádného oleje a nemyslím,že bys měl motor kde se M6A používala.
