Stránka 1 z 1
Jak je to s protitlakem turba?
Napsal: 21 úno 2015, 16:01
od Ondra_TDI
Zdravím,
dal jsem si na auto repas turbo 2260VK a mi ukazuje 0,15bar protitlak. Z jedné strany mi bylo řečeno, že turbo má mít prý 0,2 bar minimum, a z druhé strany zase že těch 0,15 bar je prý dobrý a že stačí i 0,1bar, že ten dotyčný má taky 0,15bar a v pohodě mu to jezdí.
Teď jsem z toho jelen a vůbec nevím co si mám myslet. Jsem v tomhle celkem dost neznalý, rozsoudí mi to někdo?
Napsal: 21 úno 2015, 23:35
od sniper--
Ideální protitlak je shodný s tím co tlačí turbo do motoru. Tak že třeba 2 bary vs 2 bary.
Napsal: 30 kvě 2015, 21:44
od krejča
A co když máš pak v točkách tlak řekněme 2.4bar a protitlak leze přez 3.co stím pak.samotného mě to zajímà...
Napsal: 31 kvě 2015, 08:29
od toefuk
znizit teplotu
Napsal: 31 kvě 2015, 08:42
od krejča
Takže lepší coooler nebo míň ropy...dik
Napsal: 23 črc 2015, 19:06
od Traker
A jaká je tedy povolená špička protitlaku??? Při 2.5 bar tlaku a 4 až 5 tis otáče.
Napsal: 25 črc 2015, 15:12
od UchoTD
idealny protitlak je tak ako píšu, tlak vs. protitlak, podľa mňa nikto nevie určite nejakú maximálnu špičku protitlaku,skôr keď už motor nevladze hltat ten vzduch,čím väčšia špička ti napovedá tomu,že tým viac musíš znižovat teplotu.
Napsal: 25 črc 2015, 17:30
od nejsem-naivka
Ty jsi fakt ucho

Napsal: 26 črc 2015, 11:52
od UchoTD
tak sa vyjadri ty sam či niesi naivka

Napsal: 26 črc 2015, 13:49
od Forest
UchoTD píše:idealny protitlak je tak ako píšu, tlak vs. protitlak, podľa mňa nikto nevie určite nejakú maximálnu špičku protitlaku,skôr keď už motor nevladze hltat ten vzduch,čím väčšia špička ti napovedá tomu,že tým viac musíš znižovat teplotu.
Pepa Ti chtel svym neotrelym zpusobem kterym se snazi konkurovat me (:P) naznacit, ze protitlak nesouvisi s hltnosti motoru ale turba, tedy schopnosti propoustet spaliny skrz housing do vyfuku a tuto energii predavat prostrednictvim osicky na kompresor. A dost mozna Ti chtel naznacit, ze teplota pred turbem s tim souvisi jen tak, ze vicemene cim vyssi je teplota na turbo (ma to sve limity), tim lepe turbodmychadlo funguje (a plyny proudi/siri se) ... najdi si pojem termokineticka energie a velice zahy pochopis.
... a pokud jsi myslel teplotu nasavaneho vzduchu tak ten je potreba snizovat neustale (snad jen v pripade studeneho startu muze byt nizka teplota nasavaneho vzduchu nezadouci).
Napsal: 27 črc 2015, 09:21
od Vici
Svého času (2010) mi jistý pán z jisté firmy z Holic tvrdil, že na jeho hybridu je velký protitlak v pořádku a je na to stavěný ... už se nepamatuju přesně, ale při tlaku snad 1,6 baru byl protitlak asi 4 bary....
SPRAVNE: Jak je to s tim EMP?
Napsal: 27 črc 2015, 16:06
od Forest
Nejprve si musime ujasnit zakladni terminologii:
1) EMP (Exhaust Manifold Pressure) - tlak ve vyfukovych svodech za hlavou/pred turbodmychadlem
2) IMP (Intake Manifold Pressure) - tlak v sacich svodech pred hlavou motoru
3) protitlak turbodmychadla neboli tlak, ktery je vytvaren vyfukovym potrubim za turbodmychadlem
... takze soude dle vyse uvedeneho textu v tematu predpokladam, ze je rec o EMP:
Vici píše:Svého času (2010) mi jistý pán z jisté firmy z Holic tvrdil, že na jeho hybridu je velký protitlak v pořádku a je na to stavěný ... už se nepamatuju přesně, ale při tlaku snad 1,6 baru byl protitlak asi 4 bary....
Vici, paklize to mel byt Oleg z Turbopoweru u Holic tak tu zase, nelzi! On mohl rict jedine: ze pri vysokem IMP je vysoky EMP v poradku (chapejme, ocekavatelny). A tim vysokym EMP rozhodne nemyslel 4 bary. Takze tu nelzi a neuvadej lidi v omyl!
Co je vsak pravda je, ze me prekvapuje Oleguv klid co se tlaku generovanem dmychadlem tyce. V nekterych pripadech se mi to nezda mozne, ale kdyz to bylo vyzkouseno, proslo to ... tak asi vi.
Re: Jak je to s protitlakem turba?
Napsal: 23 kvě 2024, 16:35
od Ondras83
Pánové, na 1752vb turbo tlačí 1,6bar, ve výfuku před turbem je 3bar (měřeno na přírube z EGR). Otáčky motoru cca 1500rpm
Měřím ti správně a co s tím? Děkuji auto hodně kouří