000665 - regulace plniciho tlaku P0299 - 006 OII 2.0TDi BMN

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

000665 - regulace plniciho tlaku P0299 - 006 OII 2.0TDi BMN

Příspěvek od David.RS82 »

Předem se případně omlouvám za vytvoření "nového" tématu, ale potřebuji se dobrat závěru.

Tak předně. Během min. roka mi auto spadlo 2x do nouze a to ve stejném táhlém stoupání s tím, že po restartu OK (samo)..
Během posledních 3 týdnů se z toho stalo pravidlo. Stoupání, podtočený motor 5ka spíš 6ka, blikání žhavení, motor do dílny a nouze.

Chyba vždy stejná a jediná:

000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 006 - regulacniho rozsahu nedosazeno - Sporadická (na jiné diag. byl i dovětek zkrat ke kladnému pólu)
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 5
Frekvence závad: 1
Počítadlo resetů: 40
Kilometry: 225657 km
Indikace času: 0
Datum: 2000.00.00
Čas: 09:31:16

info o závadě:
Otáčky: 2016 /min
Kroutící moment: 296.0 Nm
Rychlost: 107.0 km/h
72.93 %
Napětí: 14.58 V
Tlak: 2300.4 mbar
Tlak: 1874.4 mbar

Dle logu turbo tlakuje na požadované hodnoty až kolem 2.500ot/min. Jinak nedává do požadavku i 1bar. Problém je cítit i na chování motoru i na volnoběh mírně a jak kdy poškubává. Cca. kolem od 2.000ot/min. do 2.500ot/min. je toto škubání cítit, jak při regeneraci DPF.
DPF jsem nechal přes VAG zkontrolovat a zregenerovat do 0% zanesení. Usazeného sajrajtu je tam 50g, což podle Škody Auto je ještě v normě, jelikož se mění při 60g. Auto se poté chovalo poslušněji a necukalo. Do nouze to nespadlo, ale je pravda, že jsem to moc od spodu nezkoušel, asi jsem v koutku duše myslel, že to bude OK, ale po tomto jsem najel cca. 250km (50km okresky a státovky, 200km Praha - Tábor a zpět + klasická kolona kolem Benešova) a autí mi během cesty 3x spadlo do nouze (1x do Prahy, protože je to "z kopce" a 2x z Prahy) (LOL)
Při cestě zpátky jsem napojil VAG a DPF bylo zaplněno na 30%.

Hadice, turbo, regulace a kabeláž dle známého ze Škodovky údajně OK. Vyměněn el. mag. ventil N75. Vstřiky dělány na etapy. První ve 130.000km, druhý ve 180.000km a poslední dva na svolávačku ve 215.000km.

Jako jediný očividný problém na motoru je netěsnost kolem hřídelky na sání, kde je nějaká podtlak membrána. Tato netěsnost je tam více jak rok, protože jsem se domníval, že při výměně oleje káplo vedle a jelikož se mi hladina oleje mezi intervalem neozvala, tak jsem to neřešil (interval mám po 15.000 + vždy všechny filtry a olej long se správnou specifikací).
Může toto být problém regulace, že přes netěsnost odfoukne??
Nejspíše i díky této netěsnosti mi moc komfortně nechcípá chcípací klapka, protože si nasaje asi falešnej vzduch (dříve to chcípalo jak kdy nyní pořád špatně, klapka funguje).

Nevím si rady a nejhorší na tom je, že každý si myslí něco jinýho a vše za rakety, takže pokus omyl se mi nechce nastolovat, jelikož bych rád autí do konce roku prodal.

(wallbash) (wallbash)

Jinak do této doby naprostá spokojenost.

Prosím o rady i případný solidní servis přes Vás. Pohybuju se teď nejčastěji kolem Tábora a Vysočiny, ale klidně si zajedu i do Prahy.. Pomoc... A předem všem děkuji..
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

DPF KO.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

Příspěvek od David.RS82 »

Hmm.. DPF jsem si myslel, ale proč VAG vykazuje relativně OK stavy?? Tedy až na to 30% zaplnění během 250km..

Neznáš někoho kdo by mi ho kuchnul?
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

A co nucena regenerace VAGinou, skouseli jsme?
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

Příspěvek od David.RS82 »

Jj.. Do 0%...
Ale po 250km zaneseno na 30%..
Což je asi dost..
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Vymenit, vykuchat umim ale jdes to emisniho problemu. :-) ale zase uz to pak jezdi normalne a nabiha. Takze bych premyslel o vymene za novy, je upaleny na konci a rychle se zanasi, tvori protitlak a proto nenastupuje turbo.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

Příspěvek od David.RS82 »

Jelikož autí už mám spoustu let, tak zvažuji prodej a 35.000,- za nový DPF se mi dávat nechce. S emisema? Jestli myslíš STK, tak emise nedělám od zakoupení, protože nenechám nějakého hulváta túrovat motor.. ;)
Mám to o 200,- dražší, ale proč by ne..
Takže STK bez komplikace.
Jestli myslíš legislativu a snahu EU a automobilek, tak to už bych já řešit nemusel..
Naposledy upravil(a) David.RS82 dne 10 kvě 2015, 17:48, celkem upraveno 2 x.
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Kasicke reseni, prodej :D no jo zacina se bojovat proti vykuchanym filtrum. I kdyz ty stejne zachyti ty hrube castice a ten hnus jde ven tak ci tak.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

Příspěvek od David.RS82 »

Prodám, ale nechci aby to při zkušební jízdě padlo do nouzáku. A i když se to nestane tak nechci řešit posléze s kupcem, že je něco špatně..
Jo EU a emisní normy..
Splňujeme, ale že to vyprázdníme, dobře aspoň mimo město, ale stejně to do ovzduší pustíme, tak to už EU neřeší..
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

Příspěvek od David.RS82 »

Hele a na DPF je snímač tlaku, tak proč mi to nevyhodí nějakou chybu ohledně DPF, proč jenom chybu neplnění turba?

Jo a ještě.. V úterý mi bude kamarád ze Škodovky updatovat nějaký soft ohledně DPF.. Má to cenu??
Naposledy upravil(a) David.RS82 dne 10 kvě 2015, 17:50, celkem upraveno 1 x.
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

tak to vykuchej,pak to prodej a máš žalobu na krku.už sem to boužel řešil. ;)
David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

Příspěvek od David.RS82 »

Nevim, neznám, takhle jsem to koupil.. A dokažte mi, že to tak není.. (noteeth)
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

David.RS82 píše:Hele a na DPF je snímač tlaku, tak proč mi to nevyhodí nějakou chybu ohledně DPF, proč jenom chybu neplnění turba?

Jo a ještě.. V úterý mi bude kamarád ze Škodovky updatovat nějaký soft ohledně DPF.. Má to cenu??
Ani ne, taky jsme to zkouseli ale to uz je pozde.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
David.RS82
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Odpovědi: 0
Registrován: 10 kvě 2015, 09:50

Příspěvek od David.RS82 »

TDIfun píše:
David.RS82 píše:Hele a na DPF je snímač tlaku, tak proč mi to nevyhodí nějakou chybu ohledně DPF, proč jenom chybu neplnění turba?

Jo a ještě.. V úterý mi bude kamarád ze Škodovky updatovat nějaký soft ohledně DPF.. Má to cenu??
Ani ne, taky jsme to zkouseli ale to uz je pozde.
A to s tím, že to nehází žádnou chybu ohledně DPF?
SII Elegance TDi 103kw, R.V. 2012, CFFB, typové ozn. motoru EA189 = emisní soft.
OII RS TDi 125kw, MR06 provoz 07, BMN = prodáno
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

A proč nenaloguješ ten tlak v dpf?Tam bude jasný jakej je protitlak.Ja si nemyslím že musí být posmrti.Jaká je koncovka výfuku je od sazí.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“