v lednu jsem řešil na tomto fóru podfukování vstřiků. Oprava byla provedena úspěšně v RFauto v Brně. Poslední dny se objevily další problémy, které ukazují na prasklou hlavu nebo těsnění. Bohužel pravda je taková, že jsem se kolem problému začal informovat až moc a nyní mám smíšené názory různých lidí.
Popíši problém od začátku. Už loni jsem na podzim musel dolévat chladící kapalinu, načež mi začalo v hlavě něco říkat, že toto není dobře. Stalo se tak poté, co jsem mel 3 dny stát auto na jednom místě (běžně se s ním jezdí minimálně obden). V lednu jsem řešil ty vstřiky u Humla a problém jsem naznačil. Při takto malé ztrátě kapaliny se však nic nenašlo.
Od ledna jsem doléval vodu většinou opět poté, co mi auto stálo 2 a více dní na jednom místě a navíc, přítelkyně si všimla bílého dýmu z výfuku.
Zajel jsem do blízkého servisu, kde mají zkoušečku na obsah CO2 v chladící kapalině. Verdikt byl jasný. Prasklá hlava nebo těsnění. Se servisem však jinak nemám dobré zkušenosti a tak jsem odjel (jejich kalkulace byla cca. 45 tisíc za opravu).
Ozval jsem se místním "garážníkům", kteří opravují auta a názory jsou různé. Oprava hlavy motoru pomůže. Při kalkulaci se začalo na 8 tisících a skončilo na 15ti. Při konzultaci se "známým" jsme se k ceně okolo 15-17 tisíci také dostali.
Pak se začaly objevovat názory, že oprava hlavy nemá cenu, že to je investice na pár tisíc km (10 tisíc km mi bylo řečeno). Aneb, vyhodí se min. 15 tisíc za opravu a stejně se nevyhnu nové hlavě.
Při konzultaci s dalším servisem mi byla udělána kalkulace na cca. 30 tisíc za novou hlavu, těsnění, gufery, no prostě nové to, co je potřeba. Hlava cca. 20 tisíc a ostatní 10 tisíc.
Výpočty jsou jednoduché, 15 tisíc za opravu a modlení a nebo 30 tisíc za novou hlavu.
Zajímavé je, že nikdo se nezabývá možností prasklého těsnění. Že tyto motory na to trpí. Přitom jsem měl pocit, že to byly pouze motory s hlavou ze série A a B a já mám C (rok 2009).
Bohužel, pokud si vezmu, že někdo rozdělá hlavu (prý zabere 1 den), pošle na otestování (dělá to kousek odsud pan Pospíšil z Lužic u Uničova), ten zjistí závadu a už v tomto momentě jsem minimálně na +- 15 tisících, říkám si, jestli tam rovnou nedat novou hlavu, neřešit otlakování, zkoušení staré, vaření, apod.....
Oč mi jde? O zkušenosti zkušených

Mám s autem najeto 179 tisíc km. Člověk by si řekl, že při nákupu TDička bude mít klid s motorem a ono prd....
Olej měním co 10-15 tisíc km, filtry měním, z 95% jezdím autem já a nechám motor i turbo dochladit...
V chladící kapalině špínu nemám a v oleji vodu taky očividně nemám (žádné skvrny na víčku nejsou...).
Předem děkuji všem za názory.
Budu mít teď nejspíše nějakou dobu auto v servisu, protože mi ho jeden mladík na parkoviště šikovně odřel, tak mám čas na přemýšlení.
Co byste udělali vy?
Díky Pavel