Stránka 1 z 1

Xsara 1,4 55 kW horší chod motoru

Napsal: 02 črc 2015, 20:02
od Jarda-k
Motor má kolísavý volnoběh a nižší výkon. Občas při průjezdu pravotočivou zatáčkou zhasne. Trpí tyto motory na opotřebování axiálních ložisek? Skoro to totiž vypadá jako když v zátočině odstředivá síla posune kliku od čidla otáček motoru a tím motor zhasne. Toto zhasínání se už děje delší dobu, ale ztráta výkonu a kolísavý volnoběh se objevilo až teď.

Diag. píše tyto závady:


Mód 03: Emise odpovídají chybovému kódu

Adresa 10 (Motor): 3 závad nalezeno.
P0120 - potenciometr skrtici klapky (G69): chyba v el. obvodu
P0105 - snimac nasavaneho/barometrickeho tlaku vzduchu (G71/F96): napajeci napeti
P0136 - rada valcu 1 - sonda 2: chyba v el. obvodu

Na co se prvně zaměřit? Díky za případný rady.

Re: Xsara 1,4 55 kW horší chod motoru

Napsal: 03 črc 2015, 10:46
od slovacek.milos
[quote="Jarda-k"] Skoro to totiž vypadá jako když v zátočině odstředivá síla posune kliku od čidla otáček motoru a tím motor zhasne.

to je celkem silné kafé toto co jsi napsal když vidíš jaké má motor závady a neumíš je odstranit

:roll:

tam musíš v první řadě rozebrat celé sání vyčistit podívat se jestli je těsné vyčistit klapku a ak zkusit znova, poté sledovat čidlo podtlaku které tak vyčisti sprejem a klapku zda dá 9O stupnů jezdit co bude, vyměn taky vzduchový filtr ten se doporučuje jak pak budeš asi měnit čidlo podtlaku

Napsal: 03 črc 2015, 12:41
od jericho-3
A podíval bych se na el. vedení k motoru, zda při natočení motoru v zatáčce se neztratí kontakt v kabelu apod. Nezapomenu na auto, kde kvůli tomu, že při couvání motor chcípal měnili převodovku a byly to kabely ke stříkačce.. :)

Napsal: 03 črc 2015, 15:22
od Jarda-k
slovacek.milos: to je celkem silné kafé toto co jsi napsal když vidíš jaké má motor závady a neumíš je odstranit

Auto není moje, je kámošovo a já ho pouze napíchl. Projevy závad jsou tak, jak je popsal on.

Podle paměti závad to ale vypadá na elektrický problém, tak mě napadlo, že ty tři závady spolu můžou nějak souviset - třeba výpadek napájení.

To zhasínání motoru se už prý děje několik let - někdy to načas dá pokoj a pak se to zase objeví. Jednou jsem to řešil na focusu 1,6 a klika axiálně lítala několik milimetrů. Pak jsem se dočet na netu, že na to tyto motory trpí.

Napsal: 03 črc 2015, 15:53
od slovacek.milos
se něky podívej tam je obyčejný snímač otáček generátot impulzů mrkni na to ozubené kolo jak je to tam vše natěsno tam nějaký několikamilimetrový pohyb je skoro nemyslielný a mrkno jak je to kolo široké aby se dostalo mimo snímač to by musel být spíš centimetrový pohyb,

to je technicky nemožné ;)