Stránka 1 z 1

Necitlivé zatáčení

Napsal: 10 črc 2015, 17:40
od Bargoner
Zdravím
vím, že to sem nepatří. Ale třeba by někdo mohl vědět co by to mohlo být. Budu moc rád za radu

U náklaďáku Renault Midlum 2004 150DCI se v řízení projevuje takový problém. Nejde citlivě/málo zatočit. Při malém zatočení volantem auto nezatočí, pokud točím dál tak to najednou začne točit moc. Prostě je tam obrovský přechod a nejde ve větší rychlosti 60km/h+ zatočit citlivě.

Auto se tedy pěkně blbě řídí, protože jak to začne točit hodně tak se to snažím napravit otočením na druhou stranu tak to zase jede hodně na druhou stranu a tak to pokračuje celou cestu. Úzké cesty musím projíždět jak šnek, protože tam si nemůžu dovolit tak kličkovat. V malé rychlosti to zatáčení není tak poznat. :x
Dnes bylo auto v servise na výměnu olejů-filtrů mechanik zkoušel vůle na čepech řízení, ale prý nic. Taky nevěděl co by to mohlo být.

Děkuji předem za odpovědi.
Přeji krásný víkend.

Napsal: 10 črc 2015, 20:53
od Fulltank
Servo to ma jaky? Elektro nebo klasiku

Napsal: 10 črc 2015, 21:03
od misocko
no to akoze ked stojis na mieste a trochu tocis volantom tak sa kolesa nehybu az ked zatocis trochu viac tak poskocia ale uz vela?
nic ine ako nejaka vola to robit nemoze, nechce sa mi teraz hladat aky presne system riadenia to ma, ale aj bez posilovaca to musi ist uriadit (minimalne drzat stopu, nieze to bude poletovat zo strany na stranu).
zacalo to robit od nejakej udalosti?

OT : vymen mechanika co najskor

Napsal: 10 črc 2015, 21:43
od Domecek
elektro servo u náklaďáku? To by chlastalo tak 1000 ampér myslim.

Napsal: 10 črc 2015, 21:48
od jirkastrachota
co svisláky??? nejsou zarezlé???

Napsal: 11 črc 2015, 06:39
od Tomas6
Mrkni na kříže mezi volantem a řízením.

Napsal: 11 črc 2015, 12:24
od Bargoner
@misocko
na místě pokud točím málo volantem sem a tam, tak se kola ani nehnou. Až prostě od většího zahnutí se jakoby trhavě zatočí.
Od jaké chvíle to začalo dělat nevím. Jsem nový budoucí zaměstnanec(řidič) na toto auto. Ujel jsem s tím asi jen 20km zatím(do servisu a zpět) a měl jsem dost. Volba mechanika teda není na mě :(
Nastupuji do práce za týden, říkal jsem ať se na to podívají ještě jednou. Ale pochybuji, že se na to nevykašlou, protože neví co to dělá :/

Na ten kříž na tyči řízení jsem se díval, tam žádná vůle není a vypadal že funguje dobře. Olej v servu prý taky v pořádku. Na svisláky se prý podívá.

Napsal: 11 črc 2015, 19:05
od majkl1
Když je to na heveru (kola ve vzduchu), natáčí se kola volně nebo těžko? Přijde mi jako bys popisoval totálně zatuhlé čepy, kdy až větší kroutící moment na torzní člen v převodce řízení pohne s koly a pak to pochopitelně "skočí" a hned zase "zatuhne". (případně zatuhlá či zasekávající se převodka) Podobné projevy jsem měl na passatovi. pomohla až výměna převodky, zasekávala se na jednu stranu a dělala podobné psí kusy.

Napsal: 12 črc 2015, 10:40
od Bargoner
@majkl1
Řízení jde normálně krásně lehko, i na heveru i na zemi.