Nestartující VW T5,2.5 TDI PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nestartující VW T5,2.5 TDI PD
Pomooooc,mame sanitu VW T5,2.5 TDI PD,po delsim stani cca6 hodin,nelze motor nastartovat,po delsim startovani chytne a hned zdechne,pak uz chyta normalne,bylo to ve znackovem servisu a na nic neprisli,auto ma najeto 19000km.Predem dekuji za kazdy napad Janeba
- frantacech
- Aktivista
- Příspěvky: 4289
- Registrován: 23 led 2006, 14:15
- Bydliště: Ostrava, CZ
Odpovědi: 0
Já se prozměnu odchýlím od mudrování nad technickou příčinou problému a přidržím se toho, že auto je v záruce.
Pokud by se režim uzavřené kupní smlouvy řídil občanským zákoníkem, což ale asi nebude tento případ, tak bych dealera postrašil §622 odst. 2, neboť není-li dealer závadu schopen odstranit, lze vycházet z toho, že se jedná o závadu neodstranitelnou. Pak má zákazník právo odstoupit od kupní ceny a žádat zpět zaplacenou kupní cenu v plné výši (bez ohledu na to, že auto je již mezitím ojeté).
Pokud byla kupní smlouva uzavřena v režimu obchodního zákoníku, je situace trochu složitější, neboť je třeba dodržet určitý formální postup podle §436, ale v dané situaci opět přichází v úvahu i odstoupení od smlouvy a vracení peněz. Navíc se lze domáhat náhrady škody, např. v podobě ušlého zisku, když vinou neschopnosti značkového servisu auto zbytečně stálo a nevydělávalo, resp. muselo být nahrazeno např. půjčeným vozem (netuším ovšem, kde či zda vůbec se dá najmout sanitka).
Při této "obchodněprávní" variantě je však nutné ještě důkladně projít kupní smlouvu, protože může - na rozdíl od výše popsané občanskoprávní verze - tyto podmínky podstatně modifikovat.
Omlouvám se za tu trochu právničiny a na závěr přidám jednu velmi čerstvou osobní zkušenost:
Zastupoval jsem pána, který měl 1,5 roku starou Audi A6 3.0 TDI (4F). Blbnul mu centrál a v autor. servisu nad tím krčili rameny. Maličko jsme na ně udělali bububu, a když pochopili, že jim hrozí, že budou vracet peníze a dostanou zpět 1,5 roku starou ojetinu, tak se začali dít věci... Najednou to opravit šlo. Lítali jak fretky. Patrně vyměnili půlku auta, než kápli na to, čím to bylo, ale to už je jejich problém!
Pokud by se režim uzavřené kupní smlouvy řídil občanským zákoníkem, což ale asi nebude tento případ, tak bych dealera postrašil §622 odst. 2, neboť není-li dealer závadu schopen odstranit, lze vycházet z toho, že se jedná o závadu neodstranitelnou. Pak má zákazník právo odstoupit od kupní ceny a žádat zpět zaplacenou kupní cenu v plné výši (bez ohledu na to, že auto je již mezitím ojeté).
Pokud byla kupní smlouva uzavřena v režimu obchodního zákoníku, je situace trochu složitější, neboť je třeba dodržet určitý formální postup podle §436, ale v dané situaci opět přichází v úvahu i odstoupení od smlouvy a vracení peněz. Navíc se lze domáhat náhrady škody, např. v podobě ušlého zisku, když vinou neschopnosti značkového servisu auto zbytečně stálo a nevydělávalo, resp. muselo být nahrazeno např. půjčeným vozem (netuším ovšem, kde či zda vůbec se dá najmout sanitka).
Při této "obchodněprávní" variantě je však nutné ještě důkladně projít kupní smlouvu, protože může - na rozdíl od výše popsané občanskoprávní verze - tyto podmínky podstatně modifikovat.
Omlouvám se za tu trochu právničiny a na závěr přidám jednu velmi čerstvou osobní zkušenost:
Zastupoval jsem pána, který měl 1,5 roku starou Audi A6 3.0 TDI (4F). Blbnul mu centrál a v autor. servisu nad tím krčili rameny. Maličko jsme na ně udělali bububu, a když pochopili, že jim hrozí, že budou vracet peníze a dostanou zpět 1,5 roku starou ojetinu, tak se začali dít věci... Najednou to opravit šlo. Lítali jak fretky. Patrně vyměnili půlku auta, než kápli na to, čím to bylo, ale to už je jejich problém!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 24 led 2006, 16:31
Odpovědi: 0
- Kornout
- Aktivista
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 23 led 2006, 21:21
- Bydliště: šluknovský výběžek
Odpovědi: 0
Pěknývagus píše:Já se prozměnu odchýlím od mudrování nad technickou příčinou problému a přidržím se toho, že auto je v záruce.
Pokud by se režim uzavřené kupní smlouvy řídil občanským zákoníkem, což ale asi nebude tento případ, tak bych dealera postrašil §622 odst. 2, neboť není-li dealer závadu schopen odstranit, lze vycházet z toho, že se jedná o závadu neodstranitelnou. Pak má zákazník právo odstoupit od kupní ceny a žádat zpět zaplacenou kupní cenu v plné výši (bez ohledu na to, že auto je již mezitím ojeté).
Pokud byla kupní smlouva uzavřena v režimu obchodního zákoníku, je situace trochu složitější, neboť je třeba dodržet určitý formální postup podle §436, ale v dané situaci opět přichází v úvahu i odstoupení od smlouvy a vracení peněz. Navíc se lze domáhat náhrady škody, např. v podobě ušlého zisku, když vinou neschopnosti značkového servisu auto zbytečně stálo a nevydělávalo, resp. muselo být nahrazeno např. půjčeným vozem (netuším ovšem, kde či zda vůbec se dá najmout sanitka).
Při této "obchodněprávní" variantě je však nutné ještě důkladně projít kupní smlouvu, protože může - na rozdíl od výše popsané občanskoprávní verze - tyto podmínky podstatně modifikovat.
Omlouvám se za tu trochu právničiny a na závěr přidám jednu velmi čerstvou osobní zkušenost:
Zastupoval jsem pána, který měl 1,5 roku starou Audi A6 3.0 TDI (4F). Blbnul mu centrál a v autor. servisu nad tím krčili rameny. Maličko jsme na ně udělali bububu, a když pochopili, že jim hrozí, že budou vracet peníze a dostanou zpět 1,5 roku starou ojetinu, tak se začali dít věci... Najednou to opravit šlo. Lítali jak fretky. Patrně vyměnili půlku auta, než kápli na to, čím to bylo, ale to už je jejich problém!

Ještě bych viděl jedno východisko, postraš je TV NOVA, u nás to zafungovalo i na policajty

KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
