Stránka 1 z 3

Stěrače Octavia II

Napsal: 30 črc 2015, 13:31
od Hobby
Mám na dílně problém.Zákazník dovezl auto OCT II 2.0 BKD.Uvedl že po zapojení vozíku se mu rozjely přední stěrače a šly vypnout až po vytažení klíčku.Po znovuzapnutí klíčku už sterače nejdou spustit.Centrální jednotka píše kód chyby 2071 (Lokální datová sběrnice žádný signál/komunikace).LIN vedení proměřeno od stěrače,dešťového senzoru až po jednotku-bez chyb.Vyměněn motorek stěračů.Přes akční členy nejde stěrač spustit.Zítra mám dostat druhou jednotku centr.el.Ještě zkusím vyměnit ale potom už nevím.Nesetkal se už někdo s něčím podobným?Auto je z německa a zjišťuji,že se v tom nehrabu poprvé já.LIN vedení(fialový drát) už bylo napícháváno a měřeno někým přede mnou.

Napsal: 30 črc 2015, 18:25
od dream7000
nedavno som tu mal taku octaviu, bol predrety ten fialovy kablik, odrelo ho kdesi pri kryte na baterku......vyskusaj ho najst na BSG jednotke je na čiernom konektore F PIN 3 a urob prepoj k motoru stieracov.....pokial ti to pojde vies ze je ten kablik preruseny.....ale pokial ho mas OK a ide ti napajanie a kostra do motora stieracov, bude vada v samotnej RJ BSG.....

Napsal: 31 črc 2015, 07:12
od Hobby
Fialový káblík je vedení LIN.Vede z jednotky (černý,osmi pinový konektor) na motorek a snímač deště).Ten jsem propípal jeko první.Zajímavé je že podvolantová jednotka hlásí stav přepínače(1,2 stupeň) ale centrální jen že je stěrač vypnutý,a nejde sepnout ani přes akční členy.

Napsal: 31 črc 2015, 07:50
od dream7000
potom uz pomoze len vymena BSG.....

Napsal: 31 črc 2015, 16:27
od Hobby
Tak bohužel ani výměna centrální jednoky nepomohla.Pořát stejná hláška "Centrální sběrnice LIN bez odezvy" a stěrač mrtvý.

Napsal: 31 črc 2015, 17:57
od dream7000
zeby gateway? mas nejak vypis z komplet diagnostiky auta?

Napsal: 01 srp 2015, 08:38
od Hobby
Mám KTS 570 a Supervag.Celé auto je čisté až na tu chybu v centrální el.jednotky.Ta sběrnice LIN,jak jsem studoval plány je tam jen pro ten stěrač a repro+snímač vnitřního alarmu.LIN je pomalá sběrnice jen pro podružné systémy.V centrální jednotce by mněl být nějaký RC generáror,který ji zásobuje a jednotka pomocí nosných a odělovacích pulzů ovládá připojené systémy.V podvolantové jednotce ,která je po CAN ještě vidím ovládání páčky stěrače ale dál nic.Nebere mně hlava jak se to mohlo poškodit po připojení vozíku,když v zásuvce tažného jsou jen silové vodiče.

Napsal: 01 srp 2015, 18:34
od dream7000
no originalne tazne nema len silove kable, ma aj samostatnu rj, aj s can kablami, lebo sa da diagnostikovat VCDS om....skorej si myslim ze asi zapojenie bolo nejake divne...preto tam nieco slo do kytek...skus este niekoho co ma VCDS, a po vymene BSG si ju spravne nakodoval? nema to auto dorabane HID xenony?

Napsal: 02 srp 2015, 08:06
od Hobby
Auto má originální xenony,do jednotky tažného se dostanu je bez chyb.Ty silové kabely to jsem myslel že jsou v zásuvce.

Napsal: 04 srp 2015, 19:25
od michal.x
měřil si ten LIN bus odpojenej jak u bsg tak u deštáku i motorku stěrače jestli neni někde prokoplej na kostru nebo plus ? prostě jen samotnej drát jestli se někde neproklepal ...

Napsal: 04 srp 2015, 19:35
od Hobby
Samozřejmě.

Napsal: 04 srp 2015, 20:12
od michal.x
já to řešil právě a byla ko BSG a proklepanej drát o plus ...

Napsal: 21 srp 2015, 10:32
od Hobby
Takže vyřešeno.Opět se mně potvrdilo,že nemám věřit majitelům ani dobrý den.Musel jsem vytáhnout oscil a velmi mně pomohla absolventská práce pana Krojidla kterou najdete zde:
http://www.spsdmasna.cz/dokumenty/ap-di ... ozidel.pdf
Sběrnice LIN byla hluchá,bez odezvy.Vodiče průchodné,žádný skrat na + nebo -.Teprve až jsem rozpáral svazek od komfortní jednotky k snímači deště a osvětlení zrcátka jsem našel lehký zásek do svazku zhruba 50 cm od zrcátka kde byl fialový vodič zkratlý o jiný.Nepátral už jsem o jaký,ale nebyl to + ani -.Majitel posléze potvrdil že nechal měnit čelní sklo a je možné že stěrač nešel od té doby.Bohužel celý měsíc nepršelo tak ho to nenapadlo zkoušet.Záhadou zůstává proč se stěrače rozběhly po zapojení vozíku.

Napsal: 02 úno 2016, 12:37
od slovacek.milos
no zrovna mi to přístálo když to tak tady čtu :bang: O II oba stěrače ko

na zadní stěrač chyběla pojistka 41 na boku, dal jsem pojistku a zadní stěrač fachčí,

na přední stěrač na levém podběhu taky chyběla pojistka 31 tu jsem dal a stěrače nejdou du mrknout vagem
majitel tvrdí že auto má skoro rok a stěrače ještě nezapínal on stím autem jezdí velmi málo tak do kostela když neprší :roll:

Napsal: 02 úno 2016, 13:18
od slovacek.milos
minejdou přední stěrače ostřikovače, fialový drát vypadá dobře, řj 68 el stěračů neodpovídá