Stránka 1 z 2

Po výmene termostatu sa prehrieva 1,9D

Napsal: 03 srp 2015, 17:54
od Toledo244
Už neviem čo s tým... Motor 1,9D 50kw kod motora 1Y
Motor sa ťažko zohrieval, keď sa zohrial nezapínala sa sahara. Saharu som zrobil na vypínač, kedže ani po vymenení termospínača sa nezapinala...
Včera som vymenil termostat, bol som sa previesť, otvorilo ho vtiahlo vodu. Vodu som dolial, myslel som že bude všetko v poriadku. Dnes, po prejdení 5 km ručka na budiku ukazala 100°C, zapol som saharu, teplota išla ešte viac hore... Auto som odstavil,spodná hadica bola studená.
Pri hlave motora su 2 snímače na teplotu, prehodil som medzu nimi konektory kedže som myslel že je zlý snímač. No ani to nepomohlo...
Čo s tým ? sahara je prerobená na vypínač, neviem prečo sa nezapína tak ako má.
Pri zapnutí sahary teplota neklesá, naopak, stúpa...

Napsal: 03 srp 2015, 18:08
od Dr.Spiegel
To je divný. Není chladič nějak zarostlej? Není dole studenej a nahoře teplej?

Napsal: 03 srp 2015, 18:14
od Dzenik76
no asi tam máš ještě bublinu....

Napsal: 03 srp 2015, 18:46
od Toledo244
Doteraz, keď tam bol starý termostat tak s tým neboli problémy. Zapol som saharu, motor sa ochladil. Lenže keď boli nižšie teploty tak sa nezohrial. Ako som dal nový termostat tak sa prehrieva... Spodná hadica je studená, no voda tam je.

Napsal: 03 srp 2015, 18:49
od nebulus
Zásada č.1: Spomeň si čo si robil naposledy.
Zásada č2: Závadu hľadaj aj v novej súčiastke
(LOL)

Napsal: 03 srp 2015, 19:28
od prka
Před tím než montuji nový termostat, tak ho "uvařím". Zjistím teplotu jeho otevírání a zavírání.

Napsal: 03 srp 2015, 19:41
od Toledo244
No doteraz som sa s tým trápil. Vyzerá to tak, že má buď vysoku teplotu otvárania, alebo zle ukazuje snímač na budik. Termostat sa začne otvárať až keď je na budiku 100°C a pri nejakých 110°C sa dokonca zapne sahara. No voda nieje až taká horuca aby mala 110°

Napsal: 03 srp 2015, 22:12
od prka
Nevěřím tomu, že by budík /čidlo / mohl ukazovat vyšší teplotu než je skutečná. Že ukazuje nižší teplotu se běžně stává, dojde-li ke zvýšení odporu čidla nebo zvýšení odporu na cestě od čidla k budíku. Při 100°C má čidlo hodnotu odporu kolem 200 Ohmů. Nedovedu si představit, jak by odpor mohl o "něco" klesnout. Zkrat /nulovou hodnotu odporu/ ano,ale snížení odporu pod 200 Ohmů tak, aby budík ukazoval kolem 100°C, to ne.

Napsal: 04 srp 2015, 11:25
od roman1648
co je to za termostat - Wahler? Vernet? Noname ?

Napsal: 04 srp 2015, 12:15
od Toledo244
Meyle

Napsal: 04 srp 2015, 13:56
od roman1648
Meyle bude nějakej přebal...zkus fakt koupit jinej...

Napsal: 04 srp 2015, 16:04
od Dr.Spiegel
Meyle že je přebal? To si děláš srandu že jo. To jsou jedny z nejkvalitnějších dílů vůbec, tomu často odpovídá i cena. Německá kvalita.

Mrkni sem:http://www.meyle.com/en/wulf-gaertner-a ... mpany.html

Napsal: 04 srp 2015, 17:42
od Toledo244
roman1648 : akú značku by si odporučil ? nech to nerozoberám x krát, ale zatiaľ s om s tými termostatmi nemal problém.

Napsal: 07 srp 2015, 08:20
od prka
Nevymýšlej, vytáhni termostat a uvař ho. Meyle je jeden z mála výrobců, který vyrábí i "teplejší" termostaty. Většina výrobců vyrábí na tyto typy motorů termostaty s teplotou otevírání kolem 87°C. Meyle však nabízí i termostat s teplotou otevírání asi 92°C. Od dob kdy jsem si pořídil první auťák, honím motory na co nejvyšších pracovních teplotách, které výrobce povoluje a nikdy jsem žádnému motoru neublížil. Právě naopak. Motory najížděly statisíce km, spotřeba klesla a auťáky přes zimu krásně topily. Doposud jsem si musel vždy termostaty upravovat sám. Nyní mi však výše uvedený výrobce nabídl termostat jaký mi vyhovuje. Chce to však jistotu, že vše funguje jak má. Počínaje vodní pumpou přes sahary a konče těsností a správným naplněním chladící soustavy. Já bych Tvůj problém také viděl v nedostatečné cirkulaci vody.

Napsal: 07 srp 2015, 09:28
od karel4
Než to začneš znova měnit,tak dej tam nové čidlo teploty.