Dlouhodobě se ukazuje, že koncernové motory nabízí více výkonu, než co najdeme v oficiálních tabulkách. Třeba Rapid 1.4 TSI měl místo 90 kW (122 k) o necelých 6 kW více (130 koní), Golf 1.2 TSI naladěný na 63 kW (85 k) se dostal na 67 kW (91 k). Takže se daly pozitivní rozdíly očekávat také u Octavie RS i Leonu Cupra. A tak se také stalo.
Škoda Octavia Combi RS vykázala při měření maximální výkon 166 kW (226,4 koní) při 4952 ot./min a vrchol točivého momentu 375,9 Nm (2799 ot./min). Nad slibovaným maximem 350 Nm se motor drží zhruba od 1800 ot./min až do 3700 ot./min.
Ještě větší překvapení ale přineslo měření Leonu ST Cupra 280. Tam se totiž výkon dostal dokonce přes hranici 221 kW (300 koní). Z grafu je navíc jasně patrné, že nešlo o nějaký chvilkový výkyv. Testovaná Cupra se držela přes 300 koní od zhruba 5600 do 6700 ot./min. Naměřené maximum nakonec dosáhlo na 223,5 kW (304 koní) při 6375 ot./min, což je už poměrně výrazný rozdíl oproti oficiálním hodnotám.
Výrazně více vykázal také točivý moment, který se pohybuje kolem hodnoty 380 Nm od 2500 do 5500 ot./min. Naměřený vrchol se nakonec zastavil na 388,8 Nm při 4577 ot./min.
Více zde:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 792&type=3
https://plus.google.com/b/1072377140992 ... 6532099041
http://www.autorevue.cz/seat-leon-st-cu ... =copylinkk
#skoda, #skodaoctavia, #seat, #seatleon, #dieselpower, #octaviars, #leoncupra,


