Stránka 1 z 1
afn klika
Napsal: 06 zář 2015, 18:34
od dreizig5
zdravím hoši,afn je vyžvejkaná klika u kolečka na rozvody,proste aj když sem dal nové tak ta dosedací plocha toho ozebeného kola má vule,když nastavím čerpadlo tak startuje na brnk,ale vydrží to tak 1000km a zase se to rozhodí.jak to pořešit jinak než vyměnou kliky?
dík
Napsal: 06 zář 2015, 18:47
od replikant6
je na to frezka na srovnani te dosedaci plochy
Napsal: 06 zář 2015, 19:20
od dreizig5
nemáš nějakej odkaz,at vím jak to vypadá?
dík
Napsal: 06 zář 2015, 19:24
od auto-point
Napsal: 06 zář 2015, 19:28
od dreizig5
To ale zarovna jen celni stranu a to osazeni zustane porad omackane.
Napsal: 07 zář 2015, 15:29
od dreizig5
nikdo nic?
Napsal: 07 zář 2015, 15:50
od dury2
to osazení neřeš, když tu plošku srovnáš a dáš nový ozubec + šroub a pořádně dotáhneš máš už pokoj.
Napsal: 08 zář 2015, 14:46
od Jarda S.
dreizig5 píše:To ale zarovna jen celni stranu a to osazeni zustane porad omackane.
uděláš druhý osazení naproti tomu původnímu

Napsal: 10 zář 2015, 07:10
od dury2
Já to takhle řešil než jsem zfrezoval plosku, měl jsem tam pak tři a stejně jsem to po sfrezovani dal na tu původní a byl klid.
Napsal: 10 zář 2015, 16:58
od turbo kamna power
Další osazení netřeba dělat, respektive je to blbost ho dělat, protože si zmenšíš styčnou plochu kliky s kolečkem. To osazení tam není důležitý, slouží pouze k usazení kolečka do správné polohy při montáži, nedochází tam k žádnýmu přenosu sil.
Přenos síly mezi kolečkem a klikou je pomocí tlakového spoje na ploše, kterou se kolečko dotýká kliky, proto je potřeba, aby byla klika rovná a je třeba ji případně zfrézovat.
Důležité je, že při každé výměně rozvodů by se měl měnit šroub na klice, protože ten se časem unaví, natáhne a poté už nevytváří dostatečný tlak na kolečko a vyžvejká se. Jenže dneska každej jouda, co dělá rozvody, tak vymění jen řemen a kladky, a šroub nechá, protože je to ještě "dobrý". Jenže do příští výměny už to dobrý být nemusí... Ono ten šroub nedávají do rozvodový sady jen tak pro srandu.

Napsal: 10 zář 2015, 17:09
od jericho-3
Mám jiný názor, vždy jsem už i u starších motorů dělal vše, abych tlakový spoj a ostudu konstrukérů nemusel rozebrat, protože tak jak je to z továrny ustaveno a dotaženo, mechán těžko nedokáže. /buď to přetáhne nebo to nedotáhne/Mám proto své důvody, zaprvé dodaný šroub v sadě rozvodů je ojeb, není to kvalita jako v prvovýrobě. A za druhé, tohle uložení, pokud není třeba vyměnit gufero, vydrží až 400000 km. Byl jsem toho několikrát svědkem, že těsně před smrtí motoru se začalo "mrdat " kolečko..Ale chápu tě, dodržuješ "technologickou kázeň" a máš důvěru k novým materiálům.. Já ne, to co je napsáno na šroubu může být jen sen...A dokud to šlape, nemá cenu s tím nic dělat..
