Stránka 1 z 1
felda dobija 13,20V hreju sa vypinace svetiel
Napsal: 14 zář 2015, 10:00
od lubo188
Zdravim zacali sa mi hriat vypinace na svetla, aauto niekedy nenastartuje, alternator dobija 13,2V a baterka je nove preventivne som vymenil regler ale dobijanie sa nezmenilo neviete kde by mohol byt problem? dakujem.
Napsal: 14 zář 2015, 11:43
od roman1648
13.2 je malo,asi nektera dioda na mustku KO
Napsal: 14 zář 2015, 18:08
od fabiátor
A nebo tam neco zere proud takovym zpusobem, ze spadne i napeti z altiku
vzhledem k tomu, ze se hrejou ty vypinace, bych proveril kabelaz okolo tech svetel, jestli tam nekde nejsou ozrany buzirky od kuny a nasledne vakl slus.
Jestli mas klestak, tak zmer jakej proud ti tece z altiku do palubni site. Pokud je teorie spravna, tak tam budes mit minimalne dvouciferny cislo

Napsal: 14 zář 2015, 18:09
od Ladas
stačí KO baterka a 1V je v prdeli

Napsal: 14 zář 2015, 18:13
od fabiátor
pise ze ma baterku novou
Napsal: 14 zář 2015, 19:46
od favo
Vypínače světel se hřejou proto, že jsou v nich obyčejné žárovky obalené v barevném plastu. Malý prostor, nulová možnost větrání a žárovka co víc hřeje jak svítí, výsledek je víc než logický.
Běžně se žárovky mění za ledky.
Jinak, nepíšeš co máš za feldu, tedy jakou motorizaci. Pokud 1.3 tak si s napětím nedělej hlavu, alternátory PAL to prostě nedávají.
Řešením je altík Bosch třeba z fábie 1.4 MPi 50kw. Po pár drobných úpravách padne jak prdel na hrnec a s dobíjením si už nemusíš dělat hlavu.
Jinak typickou slabostí felicie, kormě alternátoru PAL, jsou kabely od altíku k baterce, tedy silové kabely a jejich kovové koncovky, kdy často zoxidují či zreznou ve spoji. Nejlepší je pořádně koncovky propájet.
I když Ti budou někteří tvrdit že je to k ničemu a naopak si tím můžeš uškodit, tak já tuto procedůru udělal před x roky a od té doby nemám nejmenší problém s poklesem napětí.
http://img18.rajce.idnes.cz/d1803/2/243 ... .JPG?ver=0
http://img18.rajce.idnes.cz/d1803/2/243 ... .JPG?ver=0
Napsal: 14 zář 2015, 20:01
od fabiátor
Propajet ano, ale spravnou smesi

Dnes clovek snadno koupi RoHS pajku s 0% Pb a samotny cin pak zvetrava vice nez rychle. Takze klasika Pb60Sn40.
Napsal: 15 zář 2015, 18:02
od amigo
favo píše:Vypínače světel se hřejou proto, že jsou v nich obyčejné žárovky obalené v barevném plastu. Malý prostor, nulová možnost větrání a žárovka co víc hřeje jak svítí, výsledek je víc než logický.
Běžně se žárovky mění za ledky.
Jinak, nepíšeš co máš za feldu, tedy jakou motorizaci. Pokud 1.3 tak si s napětím nedělej hlavu, alternátory PAL to prostě nedávají.
Řešením je altík Bosch třeba z fábie 1.4 MPi 50kw. Po pár drobných úpravách padne jak prdel na hrnec a s dobíjením si už nemusíš dělat hlavu.
Jinak typickou slabostí felicie, kormě alternátoru PAL, jsou kabely od altíku k baterce, tedy silové kabely a jejich kovové koncovky, kdy často zoxidují či zreznou ve spoji. Nejlepší je pořádně koncovky propájet.
I když Ti budou někteří tvrdit že je to k ničemu a naopak si tím můžeš uškodit, tak já tuto procedůru udělal před x roky a od té doby nemám nejmenší problém s poklesem napětí.
http://img18.rajce.idnes.cz/d1803/2/243 ... .JPG?ver=0
http://img18.rajce.idnes.cz/d1803/2/243 ... .JPG?ver=0
Presne ako pišeš.Altik magneton je slabota.Ani nenapisal ci je to merane na volnobeh alebo?
Napsal: 15 zář 2015, 20:48
od boobika
a taky kde je to měřené!
Napsal: 16 zář 2015, 07:10
od lubo188
merane pri zapnutych svetlach kureni a drzanie plynu na 2000 otacok
Napsal: 16 zář 2015, 08:58
od nebulus
Ja som len preletovaní svoriek kábla uzemnenia batérie na felde získal asi 0,3V naviac na dobíjaní. Na generálku plusu nakoniec nedošlo.
Ale vypínače sa tam hrejú normálne pre to podsvietenie žiarovkou a Magneton dobíja naprd hlavne na voľnobeh. S altíkom Bosh som mal na voľnobeh so svetlami 14,3V a akumulátor Ca/Ca fungoval bez akejkoľvek údržby pár rokov až kým som ten pekelný stroj nepredal
