PORUCHA: Po nedávné výměně dolního silentbloku převodovky (který začal přenášet do karoserie vibrace) jsem si všiml, že při studeném motoru až do ujetí cca 5 km, a ohřátí na cca 60 stupňů sebou motor nepravidelně hází. Při stání a schladnutí pod 60 stupňů sebou zase háže. Při zahřátí nad 60 st. Je vše OK. Po ranním nastartování je chod motoru asi 4-9 sekund OK a pak začne házet. Když přidám trošku otáčky, vše je OK. Při vymáčknutí spojky motor stále háže (ale házení je asi o 30-40 procent slabší). Škubání není pravidelné, - třikrát sebou motor hodí, pak jedno dobu OK a pak zase dvakrát hodí atd. Porucha na venkovní teplotě nezáleží, dělá to i když je venku 30 st., nebo i v mínusových teplotách. Nafta dle mne „nepadá“ auto startuje hned i v mrazech -20 bez problémů. Auto má původní žhavící svíčky i turbo, před 3 lety zaslepen EGR.
Dle VAG-u auto bez jakékoli závady.
Po zapnutí klimy motor neháže.
Kontrola podtlakových hadic – OK.
Změřeny tlaky válců na studeném motoru 30 barů – OK.
Rozvody dělány na přípravky. Úhel kliky a vačky OK, několikrát zkontrolováno.
Kontrola vačky OK – není ojetá.
Vstřikovače byly vymontovány a poslány na kontrolu do diesel power, kde bylo zjištěno, že jsou dle hodnot stále OK. Následně byly vyčištěny v ultrazvuku a s novým těsněním a nastavením šly do auta, – závada stále.
Dále vyzkoušeny 4 vstřiky s jiného AZS – závada stále.
Dále vyměněny a vyzkoušeny 3 kusy elektronických lišt ke vstřikovačům – závada stále.
Vyměněn setrvačník LUK – s velkými rad. i axi. vůlemi (KO) i s lamelou a přítlačákem (po ujetí cca 35 000) za starší Sachs – závada stále, jen tuto dle mne setrvačník Sachs o něco lépe „maskuje“ - cca o tak 30 procent.
Dále VAG-em zvednut volnoběh z 900 na 940 ot/min – závada stále, s rozdílem, že po tomto zásahu sebou motor háže i po zahřátí na 90 stupňů. (s vyšším zahřátím ale o něco ubere na intenzitě škubání)
Dal jsem otáčky zpět na 900 a motor sebou zase háže až do 60 stupńů – jako před zvýšením ot.
Kontrola vagem - čidla teploty paliva a chladící kapaliny – teploty sedí.
Preventivně vyměněn palivový filtr za nový Bosch – závada stále.
Preventivně jsem natáhl nový drát – kostry přímo na motor – závada stále.
Nastartování s odpojenou váhou vzduchu (jinou váhu vzduchu jsem nezkoušel) – závada stále.
Do ř.j. nahrán původní software ASZ 96 kw z roku 2003 – závada stále.
Něco pro zasmání: s úplně stejnou závadou jsem loni prodal Fabii RS ASZ 2003 – nikdo nevěděl co s tím (měnili jsme gumičky vstřiků, komplet spojku, tandem, el. lištu ke vstřikovačům atd.)

