Stránka 1 z 2
Nedobrovolná náhrada FI combi TDI, aneb jaké auto?
Napsal: 14 říj 2015, 17:23
od Jiri92
Po tom co mi Fabii sestřelil Passat z vedlejší a verdikt je jasnej - totálka, rozhoduju co pořídit místo ní.
Na začátek se omlouvám, že zakládám nový topic, vím že podobný věci se tady řešili už hodněkrát, ale témata jsou většinou starý. Vybírám OI combi, OII za peníze který mám k dispozici by nebyla nic moc, možná připadá do úvahy ještě GIV variant (kdyby se našel nějakej opravdu krásnej) a hlavní problém je jakej vybrat motor.
Líbilo by se mi ASZ, ale najít slušnej kousek za rozumný peníze není úplně jednoduchý, takže další favorit by bylo ASV. U toho mě láká hlavně spolehlivost a přívětivější servis. Nabízí se ještě varianta Tourky s AXR ale co jsem tak pročítal tak prý to šlo pod označením TOUR s kvalitou dolů, ale nevím ?
U ASZ se možná obábám toho, že je tam víc dílů který jsou finančně náročnější na opravu (ALka vstřiky, 6-ti kvalt s 240 setrvákem....) nebo zbytečné obavy??
Nebo už v dnešní době nemá cenu kupovat OI, ale radši přidat a koupit OII?? Jednu OII doma máme a není to vůbec špatný a i přes nájezd cca 270 000 pořád šlape naprosto perfektně.
Další Fabii nechci už by to byla v pořadí 3.
Auto plánuju pořizovat na delší dobu.
Zásadní zvyšování výkonu v plánu nemám, u PDčka maximálně časem soft u rotačky trysky+ soft.
Rozpočet +- 100 000,- na auto + něco na prvotní servis ( cca 15-20 000,-)
Předem díky za veškeré podněty.
Napsal: 14 říj 2015, 18:31
od Vici
Resil jsem kdysi,koupil O1 asz a ani na vterinu za tech 6 let nelitoval. Pokud mas ladici ambice nebo se rad rychle svezes tak je to jasna volba.
Pokud bys chtel,mame na prodej hezkeho G4 variant asz

Napsal: 14 říj 2015, 19:21
od cin
Mel jsem rotacku AHF, ted mam ASZ a muzu ti rict ze rotacku uz bych nechtel. Je sice spolehlivejsi , jizdni projev se ale neda rovnat, to PD jede jak zbesily . Plus to ASZ ma 6q a velkou spojku , na dalnici uplne idealni
Na upravu vykonu jednoznacne vitezi to ASZ , staci ti soft u dobryho upravce (za sebe doporucuju
http://www.tdifun.cz/ ) a jses hnedle u 170 koni . u rotacky aby jsi mel stejny vykon musis dat uz poradny trysky a turbo

Napsal: 15 říj 2015, 08:08
od Vici
každopádně AXR musí na chip... bez něj je to líná svině - hrůza!
ASZ / ARL je to nej co kdy soudruzi vymysleli a vymyslí...
jinak ten Golf
http://auto.bazos.cz/inzerat/51459211/V ... 8tiskm.php
má to protokoly z německé technické, záznamy ve VW - km sedí a stav vozu jim odpovídá. Jede jak pila

Napsal: 15 říj 2015, 08:58
od hansdob
prošel jsem mnoho aut octavii několik byli to mé pracovní auta v dobách nájezdu kolem 100000km ročně (před octavii jsem na to honil 1,7d a TD kadetty a astry podobná spotřeba nižší výkon a nedalo se moc předjíždět ale bylo méně pokut

)
Osobně PD moc rád nemám spolehlivostně a pro mne osobně 100% rotačka ale zase na druhou stranu musím souhlasit s výše popsaným ASZ a ARL je prostě svezení spotřeba dobrá pokud se to lehce odladí dokonalost sama

osobně bych se držel OI combi nebo GIV když vybíráš v těchto kategoriich
Já jezdím už ročně max 30000-40000 tak jsem šel do pohodlí a do automatu jak s malým autem tak s velkým.
Napsal: 15 říj 2015, 09:02
od Vici
Pak by byla ještě fajn O2 2.0 16v BKD.. klidně i s DSG

ale to je už za jiný peníz zase a bude to asi dřív rezavět než ty O1/G4
Napsal: 15 říj 2015, 09:14
od Forest
BKD bych nebral, zbytecnost, slozitost, nebezpeci vysokych nakladu apod. ... a DSG bych uz vubec nikomu neradil
Ja osobne jsem pro rotacku - pracant s velice prijemnou spotrebou, dlouhou zivotnosti a paklize se clovek placne pres kapsu, dodela si 6° a PD spodek tak temer neznicitelny stroj s velkym potencialem. Idealne bych to pritahnul s vadnym motorem z Nemecka (bude-li, je o ne boj) a rovnou si vse udelal tak, aby me to prezilo (vystrikat dutiny, odstranit korozi, vymenit hadicky za silikonove, rozvody, servis, zminovany PD spodek, resp. puvodni blok a do nej vnitrnosti silneho PD nebo dokonce nechat prevrtat a dat pisty 2,0 8V PD puvod s DPF, apod.).
Mel jsem PD pres 14 let a s rotackou jsem toho take neco nalital.
Napsal: 15 říj 2015, 09:16
od Vici
Nesmysl.. BKD je fajn, DSG taky...
Tím PD jsi ale za ty roky myslím moc nenajel, že

Napsal: 15 říj 2015, 09:26
od Forest
... a urcite jezdi obcas i za tech 5 litru, ze?

Pominu-li tu nesikovnou barvu, ve ktere bude tezke sehnat nahradni plechy tak i tak za ty penize bych dnes cekal auto se sibrem, xenonama a Recarama na elektronech ... ale chapu, chces asi pomoct kamaradovi od auta, ale uvedom si, ze za ty penize se da pomalu sehnat "petka".
Vici píše:Nesmysl.. BKD je fajn, DSG taky...
Tím PD jsi ale za ty roky myslím moc nenajel, že

Opet jsi mimo, jak je tvym zvykem ...
"Fajn" je na BKD jen 16V technologie a umisteni sani a vyfuku na odlisnych stranach, tim plejada benefitu konci a nastupuji drsna negativa a drahy servis. DSG je opravdu fajn ... do te doby, nezli je s nim problem.
Moc ne, jenom asi 350 tis. ... zapominas na to, ze jsem nemel jen "vinoveho" Golfa ... probud se, ne kazdy ma jen jedno auto a ja mel k dispozici i firemni auta (AWX, AZV, BNM + rotacku AKE)

Napsal: 15 říj 2015, 10:07
od Vici
Ty nikdy nezklames

Napsal: 15 říj 2015, 10:19
od Forest
Vici píše:Ty nikdy nezklames

Presne tak, vzdycky na ty tvoje kydy a lzi zareaguju ... to vis, jde mi o zdejsi lidi a hlavne novacky, kteri by mohli takove brat jako seriozni.
Ostatne, kdyz se tu bavime o BKD,
zeptejte se Andreho kolikrat ten motor, navzdory tomu, co vsechno pro nej udelal, popravil a hlavne pri jakych vykonech - a to mel dokonce nejake
"tuningove" hlavy ... prd platne, nevydrzelo to ani jako ASZ a o vykonech rotacky s PD spodkem se tomu muze jenom zdat. Njn, o tom, jak z nej vydoloval jeho maximum o tom napise, ale o tom, jak i s temito (ve srovnani s 8V motory) smesnymi vykony pohorel, o tom uz nenapise a necha lidi, aby si mysleli, ze ten motor je proste dobry na tuning.
Znovu opakuji: ruce pryc od BKD!
Napsal: 15 říj 2015, 10:33
od Vici
Zase jsi vysadil prasky?:-)
Tobe jde hlavne o to mit vzdy pravdu,o nic ani nikoho dalsiho ti nejde,ale to tady uz vsichni vi davno:-)
Zajimalo by me jak jsi ziskal takovy komplex z Andreho? Ze ho pokazde vsude hned vzpomenes:-D
Napsal: 15 říj 2015, 10:47
od Forest
Vici píše:Zase jsi vysadil prasky?:-)
Tobe jde hlavne o to mit vzdy pravdu,o nic ani nikoho dalsiho ti nejde,ale to tady uz vsichni vi davno:-)
Zajimalo by me jak jsi ziskal takovy komplex z Andreho? Ze ho pokazde vsude hned vzpomenes:-D
... ne, vitaminy a mineraly beru prubezne - ty ne? Ve svem veku bys mel, aby ses v duchodu nedivil
1) ne, jde mi o pravdu - a nemusi byt moje, staci mi v obecne rovine
2) "komplex z Andreho"? cesky prosim ... ale pokud myslis to, proc mi tak Andre vadi je zminen v bodu predchozim - fakt, ze se jedna
o lhare je verejne prokazan (za jeho velkeho prispeni) ... ostatne jen doplnim - Hromy si s nim "moc uzil" a kdyby mel koule a nenechal se "uplatit" tak tu napise jak to bylo doopravdy
s tim slavnym hybridem TSA260, ktery je mimochodem
uz zase na prodej a putuje dal jako "zhavy brambor". Jak vim jak to bylo? Byl jsem v kontaktu s ladicem i chudakem Hromym, ktereho jsem mel na telefonu nekdy i hodinu denne kdy se mi do telefonu vztekal a malem brecel bezradnosti...dovadel ho do takove nepricetnosti,
ze kdyby nebylo me, tak by dostal nejspis Andre moznost zase vytahnout a oprasit berle - ano, do takoveho stavu zoufalstvi a bezradnosti je schopen Andre svoje zakazniky privest!
Me totiz stve, kdyz mu lidi sedaji prubezne na lep ... protoze pak je mam na telefonu a ja resim jeho neschopnost dodat kvalitni vyrobek ve finalni kvalite.
Od ceho by jinak bylo forum nez abychom si tu radili a varovali se navzajem pred situacemi, ktere nam mohou strpcovat zivot? Od toho tu jsme ne, abychom si spolecne usetrili naklady i starosti a nasli cestu jak s co nejmensimi naklady dosahnout nejlepsich "vynosu" ve forme hodnot vykonu i krouticiho momentu, zivotnosti a vseobecne spokojenosti, ne?
Napsal: 15 říj 2015, 10:54
od turbo kamna power
Forest píše:
... a urcite jezdi obcas i za tech 5 litru, ze?

Pominu-li tu nesikovnou barvu, ve ktere bude tezke sehnat nahradni plechy tak i tak za ty penize bych dnes cekal auto se sibrem, xenonama a Recarama na elektronech ... ale chapu, chces asi pomoct kamaradovi od auta, ale uvedom si, ze za ty penize se da pomalu sehnat "petka".
Až na to, že "pětka" je pěkný shit, tahle mk4 je poslední poctivý Golf. Shánět zrovna auto, tak jdu do nej z fleku, výbava si myslím dobrá, cena taky, stav vypadá luxusní
A že 2.0 PD TDI s DSG je fajn? Vy jste se všichni zbláznili? Fajn to bylo možná jako nový, teď jako starou hujdu bych to nechtěl ani zadarmo
Jinak u OII mě neskutečně štvou tlusté A- sloupky, kvůli kterým jezdím levé zatáčky po slepu, masivní středový tunel omezuje prostor pro nohy a auto působí hrozně těžkopádně. Jediná výhoda je lepší zadni náprava a lepší odhlucneni, ale šel bych raději do OI v nějaké lepší výbavě, nebo spíš do mk4 Golfa. Motor ASZ, případně ASV, ani jedno neni chyba

Napsal: 15 říj 2015, 22:46
od Biimbo
OI už je dneska hrozný středověk. OII ouzká je sloupky má široký, ale když jsem měl možnost dneska opět sednou po čase do OI a jet s ní dál, tak už opravdu ne. Hluk, vibrace, nepohodlný sedačky, tuhý servo,naklánění v zatáčkách,hrbení při brzdění,každá díra je v tom cítit.
Dřív jsem taky na OI nedal dopustit a výše zmíněný jsem si asi nechtěl připustit. A při představě že jsme v tom jezdili na dovolenou ve čtyřech a jednou na hory v pěti se mi tomu dnes ani nechce věřit. Dneska už bych do ní nešel i kdyby by mi někdo nechal voňavý ASZ za 50tis, jezdil bych radši olítanou OII.