Stránka 1 z 2

Hyundai Santa Fé 2,0CRDi r.v. 2001 NESTARTUJE!!!

Napsal: 16 říj 2015, 08:05
od Pepino60
Pánové mám tady Hyundai Santafé 2,0CRDi r.v. 2001 s tím, že studený motor nelze normálně nastartovat. Pokud to pustím z kopce, tak na pár metrech a pokud použiji spray během několika otočení motor běží. A pak jde nastartovat i normálně. Ovšem nesmí se nechat dlouho stát. Čerpadlo v nádrži běží a nafta jde až po vstřikovače plným proudem. Žhavící svíčky byly všechny ko, takže jsem je vyměnil. Napětí na ně jde. Diagnostika Delphi 150E nepíše žádnou chybu. Nezdá se mi, že by odešly všechny vstřikovače a navíc po startu např. sprayem motor pěkně běží. Mám jen takovou úvahu: pokud by byl jeden vstřikovač vadný tak, že by propouštěl klesnul by tlak v palivové liště natolik, že by neprotlačil ani zbývající vstřikovače. Je to možné nebo je to blbost?

Napsal: 16 říj 2015, 11:56
od Pepino60
Před chvílí jsem měřil tlak nafty v palivové liště common railu a naměřil jsem 95bar, což se mi zdá dost málo, ne?

Napsal: 16 říj 2015, 18:19
od UchoTD
vstreky na skúšačku.
nič neobvyklé,že su na pič. a potom to neštartuje

Napsal: 17 říj 2015, 11:54
od slovacek.milos
udělej tento test rozpoj vratku od vstřiků dej do nádobky nějak to nastartuj a nahlaš kolik deci vyteklo za tři minuty,

jestli se ti nechce tak sdělej přepadovou lištu ze vstřiků dej bokem a komplic at zatočí motorem ze které vstřiku poteče zrovna ho tas ven ;)

Napsal: 18 říj 2015, 11:23
od Čert
Tak tak, přepadový test a mělo by být jasno...

Napsal: 18 říj 2015, 20:10
od Roman 101
vyčisti regulátor tlaku a pojede

Napsal: 18 říj 2015, 20:18
od slovacek.milos
Roman 101 píše:vyčisti regulátor tlaku a pojede
a co na tom chceš čistit a jak to by mě zajímalo :?

Napsal: 19 říj 2015, 09:19
od Pepino60
Tak jsem dnes udělal ten test: rozpojil jsem vracečku ze vstřiků dal do odměrného válce a nastartoval. Za 3 minuty nateklo do odměrného válce přesně 1,35 dcl nafty.

Napsal: 19 říj 2015, 10:38
od markr
Vetsinou vstrik KO ja to delal nedavno. Na spray studeny chytne i bez roztlacovani, beze spreje ne. Jestli chyta teply tak je to ono.

Napsal: 19 říj 2015, 10:51
od Pepino60
markr píše:Vetsinou vstrik KO ja to delal nedavno. Na spray studeny chytne i bez roztlacovani, beze spreje ne. Jestli chyta teply tak je to ono.
Studený to chytá pouze na ten spray, ale jakmile to nechám běžet třeba jen minutku ani to nemusí být teplý, tak už to lapne na drc. Ovšem jak to nechám stát třeba i zahřáté např. půl hodinky už musím točit tak minutu, aby to naskočilo. Zkusím ještě přepady na každém vstřiku zvlášť, ale ten součet těch 1,35dcl za 3 minuty není špatný, ne? Kdyby některý vstřik propouštěl bude to mnohem více.

Napsal: 19 říj 2015, 11:28
od slovacek.milos
špatně je i to deci, CR je kus od kusu co někde fachči jinde je to pohroma,

třeba hundai gec tříválec tak jeden trošku tekl spíš prolínal a majitel musel auto roztahovat, udělal jsem repas jednoho a OK,předtím vyměnil majitel mimo motor všechno co se dalo, tomu vstřiku nikdo nevěřil,

mám ravku denso a dva deci za tři minuty, ráno startuješ asi šest vteřin zitra ji kochnu a uvidí se jinak nejde udělat jednotlivý test,

Napsal: 19 říj 2015, 12:55
od Pepino60
slovacek.milos píše:špatně je i to deci, CR je kus od kusu co někde fachči jinde je to pohroma,

třeba hundai gec tříválec tak jeden trošku tekl spíš prolínal a majitel musel auto roztahovat, udělal jsem repas jednoho a OK,předtím vyměnil majitel mimo motor všechno co se dalo, tomu vstřiku nikdo nevěřil,

mám ravku denso a dva deci za tři minuty, ráno startuješ asi šest vteřin zitra ji kochnu a uvidí se jinak nejde udělat jednotlivý test,
Nemyslel jsem jednotlivý test jako každý vstřikovač zvlášť, ale v podstatě ten test co jsi psal ty: shodit přepadové hadičky ze všech vstřiků a při startu sledovat únik nafty z jednotlivých vstřikovačů. Tím vlastně odhalím konkrétní chybný vstřikovač, ne? Ještě jsem teť došel k jednomu poznatku. Když jsem totiž odpojil tu přepadovou hadičku ze vstřiků od vracečky, která je v podstatě až za redukčním ventilem tlaku paliva, tak z té vracečky stříkala dost silným proudem nafta. To by ukazovalo na vadný redukční ventil, ne?! Ale nevím, jak ho ještě vyzkoušet, abych měl jistotu. Není zrovna levný a kupovat ho jen k vůli vyzkoušení se mi zrovna nechce.

Napsal: 19 říj 2015, 15:08
od slovacek.milos
z toho venilu ti klidně vyteče za tři minuty pět litrů nafty,
některé cr čerpadla nemají regulátor tlaku ale dávkovač a z toho neteče,
b ěž po těch vstřikách který poteče při startu tas ho ven na repas, bude to stát tisíce, ale tak to chodí cr stojí
tam něco vyčistit to ne
peníze to žere

;)

Napsal: 19 říj 2015, 16:11
od Pepino60
Tak jsem po těch vstřikách šel. Od každého jsem svedl hadičku do odměrných nádobek a startoval cca 30 sekund. 1 válec: 0,02dcl, 2 válec: 0,15dcl, 3 a 4 válec jen pár kapek (NEMĚŘITELNÉ). Takže tu dvojku zítra vyhodím zavezu na repas a uvidím.

Napsal: 19 říj 2015, 16:17
od slovacek.milos
pak to pojede, časem pujde i ten první ;)