Stránka 1 z 1

Vyfrit? Trafáč? Hydraulika?

Napsal: 17 lis 2015, 21:37
od jakub.frasunek
Tak jsem ještě pročetl dost topiců tady a chci se zeptat na něco na co jsem nikde nenarazil... Prodáváte tady trafáč, hydrauliku, vyfrit, filtrovaný vyfrit... co je z toho nejmenší zlo pro motor, čerpadlo bez předehřevů atd... prostě pro nafťáka bez úprav...

myslím tím třeba kombinace, chci asi kombinovat 1/3 olej 2/3 nafta ze začátku... ale čím? co je lepší nebo co má jaké výhody oproti tomu ostatnímu? :-) díky

Napsal: 17 lis 2015, 22:56
od Pelep
Nejmenší zlo - záleží na motoru :-D Komůrkáče zkousnou celkem v pohodě všechno v rozumným poměru s naftou nebo (a) benzínem podle toho, jaká je venku teplota a jak je ten olej hustej. S výjimkou hydrauliky, tu je dobrý ředit i v létě (Já jí ředim 18l hydrauliky + 2l benzínu + 5 l nafty) ale co tak sleduju jsem docela extrém, dost lidí tu na hydrauliku prská, že stačí pět litrů do nádrže a už to zakarbonuje trysky... Taky jsem z ní měl strach a teď jí pálim po sudech :) Friťák pro komůrkáče nou problémo, 1100 litrů jsem ho spálil léto (5 frit : 1 nafta) zima (3 frit : 2 nafta + pár deci benzínu na kanystr), ale už je na mě drahej, hydraulika za 4 kč je lepší :) Taky záleží jaká hydraulika, já pálim 32ku.
Co se týče přímovstřiků, tam už je to horší, ale starý tdi a tak podobně většinou friťák bez problému, ale může začít přibývat motorovej olej (protýkat přes písty nespálenej friťák dolu) a tak, všechno najdeš tady na fóru, sám jsem tu toho přečetl milion, ale nakonec ... je to na tobě a na strachu, zkus a uvidíš :) Akorát bacha jestli máš podavací čerpadlo, když místo nafty má čerpat hustej olej, může ti kleknout. Jinak já nemám žádný úpravy ani předehřev :)

Takhle to vypadalo, když jsem začínal jezdit na olej, kupoval jsem v akci za 19,90 slunečnici :-D Pak jsem přešel na vyfritovanej, kterej jsem filtroval a teď tu hydrauliku :) Jinak, kromě smradu žádnej rozdíl mezi olejema mezi sebou a i naftou, na naftu je motor akorát trochu hlučnější :-)

Obrázek

Napsal: 17 lis 2015, 23:05
od jakub.frasunek
Záleží na motoru... dobře jsem uplně blbej :D rozumím různým věcem co se aut týče ale zrovna toto neee... takže... mám 2.2 dt ročník 2000 :-) takže? :-D fakt se omlouvám za neznalost :-)

Napsal: 17 lis 2015, 23:47
od Pelep
Tak jako nikdo ti neřekne hele bude to bez problému, nebo lej jenom naftu nebo to odděláš... ;) Tenhle motor se dával ještě do renotů espace, ne? Je to komůrkáč, tak zkus a uvidíš. Vyjet nádrž aby v ní bylo pár litříků a přilejt kanystr mixu, abys případně mohl dolejt naftu a vyjet, kdyby byl nějakej problém :) A neboj se toho :)

Napsal: 17 lis 2015, 23:49
od jakub.frasunek
okey vyzkouším a uvidím kdyžtak dám vědět :) díky :)

Napsal: 18 lis 2015, 10:16
od vanilka
Nezáleží na motoru ačkoliv starý diesely s předkomůrkou (alias nepřímý vstřik) jsou pro spalování vizkóznějších (rozuměj méně tekutých) paliv lepší (palivo má více času na spálení, díky čemuž je menší riziko jeho stírání do motorového oleje).

To, na čem záleží, je vstřikovací čerpadlo. Máš-li BOSCH, ideálně mechaniku, potom můžeš jezdit takřka na vše. Stačí jen:
- přefiltrovat
- zajistit, aby se palivo dostalo z nádrže ke vstřikovacímu čerpadlu
- předehřát

Máš-li např.LUCAS, o oleji raději ani nepřemýšlej.

Na http://www.dieselbob.co.uk je vcelku pěkný srovnání jednotlivých vstřikovacích čerpadel včetně jejich vhodnosti pro různý alternativní paliva (olej, bionafta).

Takže otevři kapotu, zjisti typ vstřikovacího čerpadla, vygoogli si jeho vhodnost pro olej, spočítej si zda se ti jízda na olej vůbec vyplatí a teprve potom nalij olej do nádrže.

Napsal: 18 lis 2015, 15:37
od tanner540i
Blbost, valná většina francouzkých 1.9d a td má lucase a jezdí to na všechno. Pokud srovnáváš starou mechaniku Bosch a Lucas, je to samé, jen Lucas je na tom hůř s díly a dostupným servisem, takže je repas dražší. Samozřejmě ne Epic, to už sme někde jinde.

Napsal: 18 lis 2015, 20:05
od zero1724
Najeto přes 60 000km na čistej vyfrit a cajk ;) občas teda někde seženu nějakej mix sraček, že se nestačim divit, přivezu si domu kanďák zahřeju, přez liaz vemu a jezdim... i ve 3 skoro na čistej, občas tam jen doleju do plna 10l biodieselu od ONA... Teď si dám do nádrže ohřátej olej rovnou z barelu a skoro jsem nedojel dom jak to cukalo, házelo nouzák jak prase, občas prostě mi tam daji mix palmy a pak se nestačím ve 13st. divit, že to nejede... Je to otravné, cuká i na poměr 2:1 ve prospěch vyfritu... nebo to je tim, že má liazka nachozeno už přes 500l vyfritu a filtruje mi bordel a mám K.O filtr, běžně ho ale měnim po 10 000km, teď má najeto sotva 1000km... Ta cesta dom 300km byla dost hrozná...

Napsal: 19 lis 2015, 17:17
od vanilka
tanner540i píše:...
1) většina starých PSA má vstřikovací čerpadlo Bosch
2) Lucas umírá i na bionaftu, natož na olej (samozřejmě tady nemluvíme o elektronicky řízenym EPIC-u, kterej chcípá i na naftu)

Napsal: 20 lis 2015, 17:42
od tanner540i
Já mám zkušenost jinou, 1.9td s Lucasem na použitý mazací olej v mixu s naftou 1:1 (ten olej je dost hustý, něco jako 15w-40) najeto 40tis bez úprav zima i léto..

Napsal: 21 lis 2015, 17:33
od zero1724
Já též na sračky všeho druhu s jedním z nejhorších naftových motorů vůbec escort td (čerpadlo Lukáš), nejeto 50 000km! Dodnes jezdí...