Stránka 1 z 2
přidřený motor???
Napsal: 18 úno 2016, 17:48
od Roy Jones jr.
Ahoj..na podzim jsem na lesní cestě protrhnul vanu,bohužel se mi nerozsvítila kontrolka oleje takže jsem to zjistil,až když motor chcípnul..zadřel bez oleje. Po odtahu a vychladnutí..šel natočit,tak jsem vyměnil vanu a olej a auto jezdí dodnes..jen je motor hlučnější a lehce cvaká. Mám strach jak dlouho ještě vydrží..na co se mám zaměřit,když kouknu do motoru,abych věděl co vyměnit? Klika nebo i něco jiného? Je to octavia 1.9tdi,81kw, 2001. Díky
Napsal: 18 úno 2016, 17:49
od toefuk
toho moze byt viac, ak chces istotu tak tam daj druhy motor, napr. anglicana
Napsal: 18 úno 2016, 18:01
od Roy Jones jr.
Asi blbá otázka,ale když dojde na výměnu motoru..dude něčemu vadit,že je to čipnutý?
Napsal: 18 úno 2016, 18:01
od turbo kamna power
První většinou odejde turbo a ojniční ložiska. Ale nebylo by od věci kouknout i na pánve na klice a vačce, změřit kompresi...
Napsal: 18 úno 2016, 19:16
od slovacek.milos
Roy Jones jr. píše:Asi blbá otázka,ale když dojde na výměnu motoru..dude něčemu vadit,že je to čipnutý?
neřeš blbosti, že šel motor natočit to je v pohodě já už měl xx motorů co byly natvrto a po zdlouhavém rozkývání a tahání na laně jedou x let no problém
třeba naproti soused ten prorazil a před barákem kousl natvrdo ráno jsme skoušeli lešenovkou a pístý pískali jak sto myší, nastříkali jsme konkorn potáhli na laně a drb motor jezdí minimálně 7 let, nebo minulý rok scénik ten nešel otočit dopředu pak jsme ho rozkývali dozadu potáhli dozadu a sám chytl, jezdí
Napsal: 18 úno 2016, 19:25
od katany
přesně, řešit až to bude zlý ... jestli jede, tak jeď, zatim můžeš koukat po motorech
Napsal: 18 úno 2016, 19:32
od slovacek.milos
katany píše:přesně, řešit až to bude zlý ... jestli jede, tak jeď, zatim můžeš koukat po motorech
ani bych nekoukal pokud měl motor problém po pár kilometrech šel brzo sra.t
Napsal: 18 úno 2016, 21:57
od jericho-3
Pokud to chcíplo tím, že se motor zatáhl, nemá to budoucnost. Budou protočené šály, ale naštěstí se nezacpaly mazací díry v klice, proto to jede. Ale ta hlučnost mluví za vše. Ten motor půjde brzy do důchodu. Taky jsem to zažil, motor normálně běhal, byl hlučný a ve vyšších otáčkách vibroval..Když jsem to poté rozebral, nechtělo se mi věřit, že to vůbec takhle jelo..Jinak by patrně stačilo kliku a ojnice vyměnit, nebo je nechat opravit..Pokud se jelo terénem na míň plynu turbo by mohlo vydržet..Samo je to jen předpověď..
Napsal: 18 úno 2016, 22:56
od UchoTD
zhod dole ložiská z ojníc a uvidíš.
Napsal: 19 úno 2016, 08:13
od slovacek.milos
UchoTD píše:zhod dole ložiská z ojníc a uvidíš.
neuvidíš i nic
stalo se nám že ojnice byla hladká jak prdýlka leštili jsme ji tisícovkou šmirglem dali nové šálky s větší vůlí která byla cítit rukou a 3OO km motor klepal šálek v pi..
Napsal: 19 úno 2016, 12:50
od roman1648
katany píše:přesně, řešit až to bude zlý ... jestli jede, tak jeď, zatim můžeš koukat po motorech
přesně tak, nejlepší je sehnat si druhý motor, rozhodit ho, dle potřeby povyměńovat věci a když to přijde, šup s ním do auta
Napsal: 19 úno 2016, 13:43
od jericho-3
A Miloši, proč jste dali šálky s větší vůlí?S tou se právě musí šetřit, aby neklepalo..A pokud se motor přidře, vždy to je vidět právě na ojničních ložiscích..Ale stává se, že čep kliky je šišatý, takže to klepe, ale jede..A když se motor zastavil, musí být vidět něco právě tady. Tam to začíná..
Napsal: 19 úno 2016, 14:11
od slovacek.milos
jericho-3 píše:A Miloši, proč jste dali šálky s větší vůlí?S tou se právě musí šetřit, aby neklepalo..A pokud se motor přidře, vždy to je vidět právě na ojničních ložiscích..Ale stává se, že čep kliky je šišatý, takže to klepe, ale jede..A když se motor zastavil, musí být vidět něco právě tady. Tam to začíná..
prostě už jsme si nevěděli rady, dali jsme šálky co tam měli být 3OO km v hajslu pak jsme prostě dali větší, klika hladounká olej tekl, leštili jsme ji tisícovkou
prostě jsem nechápal záhada je to už leta byla to felda, žádná chyba druhhý motor
Napsal: 19 úno 2016, 16:51
od jericho-3
Takže větší/silnější/ je vlastně menší vůle. Mechán to opticky nepozná a i změřit je to problém..když je čep šišatý. Dělal jsem mnoho pokusů s dost malou úspěšností. Přesnost v tomto ložiskovém uložení je na 1. místě...
Napsal: 19 úno 2016, 17:09
od slovacek.milos
jericho-3 píše:Takže větší/silnější/ je vlastně menší vůle. Mechán to opticky nepozná a i změřit je to problém..když je čep šišatý. Dělal jsem mnoho pokusů s dost malou úspěšností. Přesnost v tomto ložiskovém uložení je na 1. místě...
blbě jsem to napsal tenší šálky vůle byla velká, za 300 km ššálek klepal a olejnička zhasla tak nad 15OO otáček 3 x jsme to dělali motor naklepal přes tisícovku
takže 2 x jsme dali původní šálky a potřetí tenší větší vúle, bylo to stejné jen s těma tenšíma šálkama naposledy to ujelo přes 6OO do prahy a zpět
a klika ta se fakt leskla šišatá taky nebyla, mám i fotku ale dlouho bych ji musel hledat, ten motor jel ok, stál asi dva roky, a pak tento problém,