Stránka 1 z 1

Peugeot 508 GT 2.2 HDI 150kW

Napsal: 11 čer 2016, 17:50
od digitaliana
Ahoj,
jsem tu novej a taky budu novackem co se tyce vlastnictví auta s HDI.
Mohl bych dostat par rad na uvod? Kupuju triletou ojetinu s najetymi 50tis.km.

- Na co si dat pozor při koupi?

- Na co si dat pozor při provozu vozidla, co kontrolovat, co setrit, cemu věnovat zvýšenou pozornost?

- Jaky mate názor na chipovani tohoto motoru (+20-30kW, +75Nm)? Zatím jsem vždy chipoval, ale nikdy to nebyl automat. Zde mam trochu obavy, zda ty newtonmetry navíc tomu automatu neudelaj bebicko. Vymenit spojku u manualu je sranda, repase automatu je financni maso.
Jenze bez automatu proste GTcko nedelaj :-(

- Pokud chipovat, tak kde a jak? U jake firmy?

- Tyto "ladicske" firmy občas nabizeji i další upravy typu vyrazeni EGR, nejaky SW zasah do filtru pevnych castic a podobne kraviny. Ma něco z toho smysl, jaky a proc?

- Nejake další tipy, napady a varovani k tomuto autu a motoru?

Predem diky moc!

Napsal: 12 čer 2016, 12:33
od slovacek.milos
a proč ten motor chceš čipovat?

myslíš že 150 kW na rychlost mimo obec 9O km není dostatečný, nebo si rád pleteš silnici se závodní dráhou?

Napsal: 12 čer 2016, 16:06
od digitaliana
To je fakt hloupá otázka, zvlášť na webu věnujícímu se zvyšování výkonu.
Chodíš ve volném čase před autosalony BMW, Audi, atd... a ptáš se kupujících, proč si kupujou auta, která jezdí rychleji, než 90kmh?

Ale OK, odpověď je jednoduchá: protože 175 je víc, než 150.
U některých veličin platí "čím víc, tím líp" (výkon motoru, výše zůstatku na bankovním účtu, atd...) a u některých ne (spotřeba, věk, ...). Tak to prostě je.

Navíc tedy člověk občas vystrčí zadek do zahraničí, třeba do Německa, že.

Ale i doma platí, že se výkon může hodit (např. při předjížděcím manévru).
Maximální výkon permanentně nevyužívá nikdo, i když má třeba jen 70kW. Přesto si lidi připlácejí za tu rezervu. A kupujou si i auta nad 200kW, když na to mají.
Zkrátka při těch standardních 150kW nemám pocit, že když předjíždím a dám plyn až na zem, že se děje nějaký masakr. Při 175kW to bude o něco lepší, ale rozhodně to stále nebude hodnota, u které by si člověk řekl, že to je "až moc" (protože takový pocit jsem neměl ani v kamarádově Volkswagenu s šestilitrovým dvanáctiválcem).

Těch 7-10 tisíc, co ten chip stojí, si myslím je docela pohodová cena za 25kW navíc.

Nebo ještě jinak: 150kW mi na vrcholnou verzi a nejsilnější motorizaci vozu střední třídy přijde jako poměrně skromná hodnota.

Takže asi tak.

Příště prosím komentáře k věci, tedy k položeným otázkam. Děkuji.

Napsal: 12 čer 2016, 20:07
od slovacek.milos
já jern chtěl vědět o co ti de nakopl jsem tě a vypadla slohovka chápu zdar (LOL)

Napsal: 13 čer 2016, 09:08
od digitaliana
O co by mi slo? O 20-25kW navic za cenu do 10ti tis - podle me proste ta cena kilowatty navic neni marna. Ale otazky jsou ty, ktere jsem napsal nahoru.
Proste 150kW na vrcholny model mi prijde nic moc a 20kW se muze (napr. pri predjizdeni) hodit a ta cena je velmi prizniva. Nebudu to vyuzivat porad (protoze porad nebudu vyuzivat ani tech 150kW a nevyuzival bych porad ani 100kW a asi ani 70). Ale hodit se to proste muze.