Stránka 1 z 2
1749VA vs. 1646V z 1.9TDI
Napsal: 21 črc 2016, 12:26
od Source
V najbližšej dobe budem meniť turbo na mojej kokte a stále sa neviem rozhodnúť aké dať. Ide mi o dobrý spodok a nejak cca 150ps. Povecme ak to zvládnu sériové vstreky. Chcem mať radšej krásny priebeh ako nejakú špičku a potom nič. Ktoré turbo sa hodí viac?
Viem že 1749VA je plug and play a pri 1646 budem musieť prerábať prvú časť výfuku lebo turbo má inú prírubu ale chcel by som tú moju rotačku trošku oživiť. Je to ASVčko so 420 000km (motor v super kondícii)
Samozrejme ab to aj vydežalo ďalších 100 - 200 tisíc. Turbo budem dávať určite fungl nové, takže neviem ani ktoré sa cenovo lepšie pohybujú
Dík za rady.
PS: viem že niekto tu mal na rotačke už 1646 alw neviem tú tému nájsť. Keď tam mi to sem niekto hodte
Napsal: 21 črc 2016, 14:19
od Frenzy
Mám 1646 z 2,0l BMM (tzn. to silnější, co je v sérii otočený nahoru) v ASV. Otočil sem ho dolu (protočil střed, aby odtok oleje byl dolu, a prodloužit držák baňky, jinak by zasahovala do svodů), musel se předělat výfuk, mazání, i odtok oleje, držák, tlaková hadice a musely se trochu zbrousit sací svody (vejfukový jim vadily, maj tam takový výstupky).
Byla s tím práce, ale nelituju toho a do budoucna nebudu muset řešit zatuhlou regulaci.
Kdyžtak se ptej...
Napsal: 21 črc 2016, 19:10
od Forest
Rozhodne VA nedavat, je to absolutni prehistorie, 1646 se vyplati. Benefitem je, ze pak clovek muze nahodit 1756 nebo GTB1749VK ze 4,2TDI V8 a nemusi resit svody.
Fotky (i nepovedene) jak z jiz instalovaneho
Bodou tak Frenzyho turba.
Spodek ani dosazene maximum u Bodi
nelze kriticky hodnotit, protoze auto je vyladeno tak, aby nezakourilo a absolutni bezpeci (jel jsem s nim treba na tempomat 200kmph pres 50 km a vsechno naprosto v poradku).
Napsal: 21 črc 2016, 19:14
od Frenzy
Forest mi hodne pomohl a dodal turbo, doporucuju spolupraci! Neni to ten clovek, co ti doda turbo a vic ho nezajima. Resil se mnou i problemy s instalaci.
Napsal: 22 črc 2016, 02:33
od Source
A teraz otázka, turbo v 1.9 napr. BXE ktoré je označené 1646V je rovnaké ako to ktoré je v dvojlitroch ?
Ak nie tak potom ktoré sa viac oplatí nahodiť do auta ? Ktoré má krajší priebeh keď sa to odladí ?
Čo sa tíka sacích zvodoc nebolo by lepšie dať rovno PD sanie ?
Napsal: 22 črc 2016, 13:08
od Frenzy
Není stejný, BXE má podstatně slabší. Musí bejt z BMM. PD sáním určitě nic nezkazíš, asi by to bylo vhodný a taky o něm uvažuju.
Napsal: 22 črc 2016, 13:57
od Source
Čiže zháňať turbo z 2.0, ktoré kódy motorov ho mali ? Aby som vedel kade sa mám obzerať.
FMIC máš nejak riešený ? Lebo rozmýšlm že by som napasoval ARL stenu čo by asi malo bezproblémov zvládnuť. Či?
Vie niekto aj povedať nejaké objednávacie číslo toho turba ? Lebo určite budem dávať fungl nové nech mám pokoj a nerieším zbytočné problémy s nejakými repasmi a podobne.
PD sanie by sa asi hodilo.
Koľko to môže spraviť na origo tryskách 81KW ASV ?
Napsal: 22 črc 2016, 14:23
od tantor-bn
Kontaktuj firmu turbosport. Dodaju ti turbo ake chces

Napsal: 22 črc 2016, 21:18
od Forest
Nove turbo Te vyjde na nesmysl, za ktery mas pouzite 1646 v 1A kondici, dovyvazene na lepsi uroven, nezli je z fabriky (a predpokladam, ze, Ty ho nechces na to, abys tlacil tolik, kolik tlaci v serii, ale na tuning). Frenzy neuvedl, ze turbo je potreba dobre odladit regulaci.
Pokud se nekdo domniva, ze ho tam narve bez uprav, pak necht mi sdeli objednaci cislo takoveho turba. Pro Frenzyho jsem turbo zajistoval ja. Nezminil, ze je treba nejen prodlouzit drzak, ale i zavitovka na bance, jinak to tam nelze narvat protoze banka zasahuje do svodu (mam dojem, ze bylo potreba lehce upravit svody (uprimne, uz si nevzpominam).
Co se objednaciho cisla tyce, mas to na fotkach - staci cist
Osobne bych na zaklade mnoha vlastnich i cizich zkusenosti Turbosportu preventivne vyhnul a radeji bych zvolil osvedceny
Turbopower a pozadoval:
1) kvalitni repas s "heavy duty" loziskama
2) vyvazeni na maximalni otacky
3) protokol o vyvazeni
... nicmene, je to na Tobe jak se rozhodnes

Napsal: 22 črc 2016, 22:40
od Source
Viem že je tu dosť ľudí ktorí nerobia s autami prvý rok a viem že je tu dosť skúsených ľudí ktorí vedia povedať čo je lepšie. Ešte sa opýtam ohľadom regulácie a jej zatuhnutia ako je teda možné že pri 1646 už nebýva zatuhnuta regulácia ako bolo vyšie spomenuté ? Veď tiež má lopatky či ?
Ak správne chápem je dobré zohnať povecme jazdené turbo v dobrej kondícii, dať ho vyčistiť, prevážiť a potom šup sním do auta ? Ak bolo treba zbrusovať to zvodov čo podľa fotiek boli rotačkové zvody, nevyriešil by sa tento problém použitím zvodov z PD motorov ? To ma celkom zaujíma pretože by to vyriešilo problém s tou úpravou.
Ako logicky sa mi to vidí ako najlepšia varianta takže idem ešte zisťovať viac. Kludne môžte ešte nejaké nápady, skúsenosti napísať.
Napsal: 23 črc 2016, 08:49
od Gardner
Ja bych rekl pokud uz nehodlas pozdeji auto nijak ladit a resit vykon, tak nakladnejsi a slozitejsi prestavba na 1646 (priprava na 1756ku) nema vyznam. Problem zatuhle regulace se resi nekolika elegantnimi zpusoby uz na furt. Pokud to mas jen auto na bezny provoz a jde o minimalni naklady bude ti naprosto stacit dobre udelane VA a urcite za min penez nez cela akce s 1646kou.
Ja zatim jezdim jen repas turba a naprosto bez problemu, ovsem jen od (Oleg nebo Andre tj Turbopower nebo Turbosport) rozhodne ne BAZOS!
samozrejme se najde mnoho odpurcu, ale tak to proste je.
Co se tyka technologie domnivam se ze 1646 je jiste novejsi generace VNT a je k zatuhnuti mene nachylna treba diky strosku jinym rozmerum nekterych soucastek regulace, ale princip VNT je stejny jako u VA. Jedine ze bych se pletl ani to se neda vyloucit.
Napsal: 23 črc 2016, 10:17
od Forest
@Source: Ano, je technicky mozne koupit postarsi turbo a nechat ho zcela zrepasovat tak, aby se dostalo na uroven prinejmensim stejnou jako novy dil. Podminkou vsak je, aby dily, ktere maji zustat zachovany, byly v puvodni kondici, takze zadne popravene turbo, pouze turbo, kteremu tak maximalne lehce prolina olej.
No a tou druhou podminkou je perfektni dovyvazeni nad uroven lepsi, nezli je to fabricke, coz je u Olega samozrejmosti. Nicmene, paklize bude nekdo chtit dovyvazit turbo bez repasu (vymeny lozisek), sance na perfektni dovyvazeni je primo umerna stavu turbodmychadla (aneb z hovna bic neupletes).
Jinak netusim, o jakych "rotackovych svodech" mluvis, ale ty nejsou s 1646tkou kompatabilni (zcela jina konstrukce).
A ano, zakladni princip zustava (regulace za pomoci promenliveho A/R housingu), nicmene konstrukce je zcela a naprosto odlisna.
@Gardner: Zel, pletes. Zatimco VA ma regulaci pridelanou na turbine housingu (ve svodech), 1646 ma VNT mechanismus integrovany jako soucast CHRA.
Napsal: 23 črc 2016, 10:36
od Source
Teda asi som to zle napísal ale myslel som sanie. Pretože ak správne chápem tak z neho sa museli obrúsiť nejaké výbežky preto som sa pýtal či by to teda sanie z PD vyriešilo.
Čiže ak správne chápem tak pri 1646V už sa vobec nevyskytuje problém s reguláciou lopatiek
Ešte taká otázka, koľko dokáže toto turbo bezpečne tlačiť dlhodob ? Nieže by sim ho chcel dať na doraz ale človek nikdy nevie. Zatiaľ ho ajtak plánujem jazdiť na sériových vstrekoch, takže som celkom zvedavý akú to bude mať
Krivku. Tipujem že tie 1646 majú asi lepší priebeh ako VA, kedže je to novšiw turbo. Či mýlim sa ?
Napsal: 24 črc 2016, 09:08
od Forest
Co se sani tyce, tak to nevim, to uz resil Frenzy, ja jsem resil turbo.
No, netusim, zda se tam vyskytuje nebo nevyskytuje problem s regulaci, nicmene rozhodne je to lepsi technicke reseni nezli puvodni (V/VA/VB), kdy byla regulace soucasti svodu.
Ano, 1646 ma potencial na vyrazne lepsi spodek a co se vrsku tyce, tam si nejsem jist, nicmene, bude to hodne podobne. Proste a jednoduse, davat VA v dnesni dobe je "prepych", ktery si treba ja nemohu dovolit, stejne jako davat VB (dal bych GTB1749VK ve svodech z 1646)

Napsal: 25 črc 2016, 11:09
od Frenzy
PD saní a rotačkový má myslím si stejnou "přírubu" na hlavu... Jinak to turbo je z motoru BMM! A pokud ho budeš taky otáčet dolů, jako já, potom se tomu obroušení asi nevyhneš