Nouzák - Turbo Octavia I 1.9TDI 81kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Stiefell
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29 črc 2016, 17:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Nouzák - Turbo Octavia I 1.9TDI 81kW

Příspěvek od Stiefell »

Ahojte,

byl jsem na toto fórum odkázán z jiného fóra. Včera se mi stala strašná věc. Jel jsem odvést mámu do jižních čech, cca. 260km. Auto jelo a všechno bylo v pohodě. Při cestě zpět jsem najel dalších asi 20km a najel na dálnici. Jakmile jsem na ní najel, auto padlo do nouzáku a vůbec nejelo. Po vypnutí motoru a následném nastartováním nouzák přetrvával. Nechal jsem auto stát asi 5 minut a zkusil znova, bohužel stále nic. Musel jsem ale sjet z dálnice takže jsem zapnul blikačky a jel v odstavném pruhu asi 20km/h. Všiml jsem si, že auto tak nějak jede dokud nedosánu otáček kdy se pouští turbo, jakmile se tak stane, auto začne strašně škubat a výkon se nezvyšuje. Dále jsem si všiml že jsem začoudil půlku dálnice, takovým šedým až černým kouřem. Takto jsem dojel až do Jindřichova Hradce a auto odstavil na parkovišti. Čekal jsem asi 4 hodiny na odvoz, jelikož jsem až z Litvínova, a cca. po dvou hodinách auto zkusil projet. Auto jelo normálně, turbo fungovalo, ale asi po dvou minutách to opět začalo jako by vynechávat a po chvilce padnout do nouzáku. Vůbec netuším čím by to mohlo být, myslel jsem, že odešlo turbo ale to očividně funguje, aspoň minutku. Jelikož mám auto 250km od domova tak jsem z toho docela nervózní. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Ještě podotýkám, že olej nemizí a turbo bylo čištěný asi před čtrnácti dnama včetně výměny oleje a filtrů.

Předem děkuji za odpověď. Jsem už celkem zoufalý. Jo, a jedná se o auto Škoda Octavia 2001 1.9 TDI 81kw.

EDIT - Zapomněl jsem vlastně napsat, že když jsem otevřel kapotu, šlápl na to tak šel kouřit i jako by z pod motoru nebo za motorem. Nevím přesně protože už byla tma a byl jsem na to sám.
replikant6
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 26 lis 2010, 17:23
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od replikant6 »

a co chcipaci klapka me tam prasklo to plastove taho na ventilu co ji ovlada a neco podobneho to delalo
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

nevypadla ti tlaková hadice? dole v oblasti turbo - intercooler
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

ta chcípací klapka když se zavře, tak to ani nenastaruješ, já bych to spojoval s tím čistěním turba - nějaká montážní chybka. ještě mě napadá, jestli si to necucnulo oleje z intercooleru, ale to je zatím zbytečná panika a nesedí mi, že by to chvilku běželo normálně - když by byly ohlé ojnice. projdi to tlakové potrubí
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

základ-napíchni to na diag. :roll:
Stiefell
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29 črc 2016, 17:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Stiefell »

Dojel jsem si po třech dnech pro auto, ujel 60km úplně v pohodě a najednou zase nouzák, dým a 0,1kW. Diagnostika hlásila pouze váhu vzduchu, tu jsem vyměnil za novou, příjde mi, že to líp jede ale problém přetrvává. Dojel jsem s tím teda až domů (250km) s tím, že jsem musel celou cestu jet s otáčkama max. do 1500, jakmile jsem se přiblížil k 2000 tak to zase vypadlo a musel jsem to chcípnout a po pěti minutách to opět jelo. Nejčastěji to padlo do nouzáku při jízdě do kopce. Za celou cestou mi to takle padlo do nouzáku asi 7x. Nejpodivnější na tom ale je, že se to občas samo chytlo. Myslím, že to bude určitě turbem, protože nic jiného mě nenapadá a je divný že když jsem dostal "nouzák" tak se z toho dokázal sám vzpamatovat a najednou cuknul a turbo zase jelo. Problém je ten, že nemám páru čím to může být, takže v pátek ho nechám vyndat a zkontrolovat.

yardarytarda: Mimochodem byl jsem s tím přímo v Čejkovicích, nebyl jsi to ty? :D
Gorila2007
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07 zář 2009, 08:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gorila2007 »

Jak dopadlo?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle mne to turbem není. Také bych to typnul na "chcípací klapku". Zkus s ní zahýbat. Pak vezmi drát a zafixuj ji v otevřené poloze.Je to poloha, kdy táhlo je zcela vytaženo z podtlakového ventilu. Pak to projeď a uvidíš. Na turbo bych nepospíchal. Pokud by to nebylo klapkou, tak bych to určitě nalogoval.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Stiefell
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29 črc 2016, 17:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Stiefell »

V pátek jsem byl auto odvést do servisu, tak uvidím co s tím vymyslí a dám vědět.
Stiefell
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29 črc 2016, 17:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Stiefell »

Tak už mi auto vrátili a konečně jezdí, oprava stála 1000,- Kč a vyměnili mi nějaký ventil, bylo mi řečeno že je to EGR ventil, ale nepříjde mi to jako EGR ventil, spíš něco jako N75 ventil, a kamarád tvrdí, že je to podtlak od turbal. K tomu mi prej zjistili, že je auto chipnutý, o čemž teda nevím, ale je to možné, kupoval jsem ho v bazaru. Přikládám fotku ventilu.

http://dieselpower.cz/forum/userpix/800 ... 86_o_1.jpg
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Je to ventil n239 a ovláda chcípaciu klapku takže podľa mňa presne ako ti hovorili mal si privetetú tým pádom chcípaciu klapku, ten ventil je dosť neštastne pripevnený na zvodoch a asi ti odpodol a prepálil sa a robil šarapatu.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

hmmmm n239 ovládání chcípací klapky. tak to kluci trefili dobře...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Stiefell
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29 črc 2016, 17:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Stiefell »

No každopádně jsem rád že už je to v pohodě, že to neni čerpadlo nebo vstřiky jak mě původně strašil :D. Auto už jezdí v pohodě, akorát ještě musím vyřešit to, že mi furt píská a bliká tlak oleje, s tím jsem měl probémy už v zimě, začalo to ještě před výměnou ventilu, jakmile ale dosáhnu teploty 90 stupňů, auto vypnu a nastartuju tak už to nehlásí, už jsem to řešil a mělo by to být jen čidlo, kdyby to bylo něco jinýho tak bych s tím asi neujel 300km, a olej nemizí, tak doufám že je to opravdu to čidlo. Každopádně díky všem za odpovědi :).
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

myslíš žlutou olejničku? pokud jo tak ko kapotový spínač
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Stiefell
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29 črc 2016, 17:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Stiefell »

OťasTDi píše:myslíš žlutou olejničku? pokud jo tak ko kapotový spínač
Nene, červenou.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“