Bmw 324d rozvod

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01 črc 2015, 21:23
Odpovědi: 0

Bmw 324d rozvod

Příspěvek od ferdy91 »

Cawte chalani mal by som otazku ako nastavim rozvod na e30 324d? Rozvod som uzneraz skusal davat hore mam aj 2 nahradny komplet motor skusal som aj na nom ale vzdy mi vznikne rozdiel pol zubu voci cerpadlu a kluke ked to dam presne s pripravkami bez nich to sadne nastartuje sa auto viacmenej ide pokial mu slapim plny dosiahne cca 3000 ot a viac nepusti pustim plyn a cele sa zachveje skoro az zdochne zatial som predvstrek nesteloval ale ma trochen ostrejsi zvuk
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20356
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

čerpadlo je daný klikou ne? trn do setrváku, pokud to není nějaký skočený nebo tak, vačku povolit a doladit na přípravek
potom doladit předvstřik a je to
co si pamatuju tak tam nějaký extra složitosti nebyly...
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01 črc 2015, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od ferdy91 »

Ne mas tam klasiku remen kluka je osobitne cerpadlo vacka taktiez.vysvetlim takto zacnem davat remen od kluky dam na olejove cerpadlo a potom na vstrekovacie a vtedy mi vznika rozdiel pol zub ku vacke sa ani nedostanem a uz mam rozdiel a podotykam ze kluka a cerpadlo su zaistene pripravkom taktiez na 2 motore to iste ci novy ci stary remen neni to moje prve auto co menim rozvod ale este s niecim takym som sa nikdy nestretol pri retazi by som aj zabudol ze som daco robil...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20356
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

A jo ja myslel ze je to uz jak 2.5tds vsechno retizkama
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, to je motor 524 s řemenem, já to dělal vždy bez přípravků, ale něco tam je..Kouknu se, mám to napsané, jak jsem to dělal , tehdy to byl motor, okolo kterého se chodilo po špičkách a ten kdo se do něj dal byl "expert".. :)
nepropadat panice...
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Je to jednoduché.
Rozvod na tomhle motoru se napíná "na dvakrát"

Zajistíš si čerpadlo, setrvák (to už máš). Nějakým způsobem si zajistíš vačku (sikovky nebo goliáš - je tam tuším taková čtvercová plocha , jejíž hrana by měla směřovat rovnoběžně s dosedací plochou ventilového víka a samozřejmě vačky 1. valce obě vzhůru), a povolíš rozvodové kolo na vačce.
Následně nasadíš řemen, dopneš jej napínací kladkou (resp. pružinou, která tlačí na kladku) pak vezmeš za vačkové kolo, otočíš s ním co nejvíce do leva, aby napnula část klika - čerpadlo - čerpadlo -vačka, a poté akorát zajistíš napínací kladku jejim šroubem (nebo matkou, teď už si nepamatuju přesně).

Na zuby by ti měl řemen vycházet i na ozubené kolo čerpadla.
Vím, že čerpadlo je v základním nastavení trošku předpružené, tzn, že pístek je v poloze, kdy už je ve zdvihu. Takže je možné, že jsi jej zajistil špatné (menší průměr trnu třeba) a ono se ti po povolení původních rozovodů hnulo (čemuž tedy nasvědčuje i ten tvrdší chod jak řikáš)
Já osobně bych z toho nedělal žádnou vědu a buďto zase rohodil rozvodya čerpadlo přesunul o zub proti směru hodinových ručiček, anebo bych spíš zkusil prvně natočit čerpadlo jestli by šel předvstřik nastavit takhle v daném rozsahu.

K těmto motorům mám obrovské pouto - byl to můj první diesel, díky kterému jsem pochopil princip naftových motorů a přeplňování :-) Mám je rád, měly hrozně nádherný zvuk když měly jenom trubku (myslím teď td)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, při zpětné montáži se stává, že řemen rád přeskočí na rozvodovém kole klik. hřídele, takže já si dal do díry napínáku 18 oříšek a montpákou přes oříšek a vodní pumpu řemen napínal .Pak je dobré zkontrolovat obdélník za kolem vačky aby byl rovnoběžný s hranou hlavy, srdíčko mezi vačkami 1. válce /za rozv. kolem/ směřovalo kolmo nahoru, nandat zkusmo kryt rozvodu, zda značka OT na závaží řemenice je proti výřezu na krytu a je to. Protočit a natočit. Samozřejmě je čerpadlo zafixováno vrtákem přůměr 10... :)
Také mě tenhle motor imponoval, seřizování ventilů svérázným způsobem, řemen vydržel mnoho km a chod byl velmi kultivovaný..
nepropadat panice...
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Ano, v podstatě takové rádoby hydroštely :-)
Odpovědět

Zpět na „BMW“