O3 ochrana chodců

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

O3 ochrana chodců

Příspěvek od FandaTDI »

Zdravim,
řešim takovej "oříšek" na O3 (navíc bez schémat, když posl. data do Elsy jsou/mam jen 03/2012...), viz.:

Adresa 15: Airbagy (J234) Labely: SVO\5Q0-959-655.clb
Oídící jednotka SW: 3Q0 959 655 AB HW: 3Q0 959 655 AB
Díl: Airbag VW20 011 0188
Revize: -------- Seriové eíslo: 003P3P5Q5DU6
Kódování: 98CCC0000C0000005C5400CC000800000065
Dílna #: WSC 73430 790 00207
ASAM Dataset: EV_AirbaVW20TS6VW48X 001116
ROD: EV_AirbaVW20TS6VW48X_SK37.rod
VCID: 7EF59AD5E1F63ACE02-802A

Snímae nárazu boeního airbagu; strana oidiee:
Subsystém 1 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 001 603 13
Díl: SideSensor_Df 008 0887
Seriové eíslo: 3576U000000520C43C03
Kódování: 2D2D2D

Snímae nárazu boeního airbagu; strana spolujezdce:
Subsystém 2 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 001 603 13
Díl: SideSensor_Pf 008 0887
Seriové eíslo: 3586U000000710C43C05
Kódování: 2D2D2D

Snímae nárazu boeního airbagu vzadu; strana oidiee:
Subsystém 3 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 801 503 13
Díl: SideSensor_Dr 111 0148
Seriové eíslo: 3516R29187300000000T
Kódování: 2D2D2D

Snímae nárazu boeního airbagu vzadu; strana spolujezdce:
Subsystém 4 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 801 203 13
Díl: SideSensor_Pr 111 0148
Seriové eíslo: 3526R67E53501000000+
Kódování: 2D2D2D

Snímae nárazu eelního airbagu; strana oidiee:
Subsystém 5 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 800 503 13
Díl: FrontSensor_D 114 0149
Seriové eíslo: 3556V82B60E010000006
Kódování: 2D2D2D

Snímae nárazu na strani oidiee pro ochranu chodcu:
Subsystém 6 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 801 402 13
Díl: PedP_Sensor_D 114 0149
Seriové eíslo: 2286V0323CD00000000$
Kódování: 2D2D2D

Snímae nárazu na strani spolujezdce pro ochranu chodcu:
Subsystém 7 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 801 402 13
Díl: PedP_Sensor_P 114 0149
Seriové eíslo: 2296V3F39CD00000000J
Kódování: 2D2D2D

Snímae nárazu pro ochranu chodcu uprostoed:
Subsystém 8 - Oídící jednotka SW: ----------- HW: 454 800 402 13
Díl: PedP_Sensor_C 114 0149
Seriové eíslo: 2306VBF87F500000000H
Kódování: 2D2D2D

1 nalezena chyba:
9451803 - Roznetka 2 ochrany chodcu
B1039 1B [137] - Odpor prilis vysoky
Kontrolka závad ZAP - Potvrzeno - Testováno od smazání pamiti
info o závadi:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 96854 km
Datum: 2016.08.19
Eas: 20:46:29



Roznětku samotnou jsem vyloučil a i když si pořád nejsem jistej, proč je tam (oproti jinejm roznětkám např. u pytlů) 3-pin (navíc stálá kostra), vzal jsem na to i skop a problém je v hnědošedym kabelu/pin1, kterej sice neni úplně přerušenej, ale bude tam imho někde velkej přechoďák/zkrat, protože na druhý/funkční straně z toho proti kostře leze obdélník s amplitudou cca 6,5V (?), zatimco na tý nefunkční je to sotva 1V a mírně do "pily" ... jenže při hejbání se svazkem na x místech žádná změna, ale bez těch schémat je to dost naprd, když ani nevim, jestli jde přímo do jednotky a kudy, i když bez rozdělávání zdánlivě neporušenejch svazků to vypadá, že tim velkym svazkem pod/za baterkou (měl jsem dole i držák baterky, stěrače/torpédo, protože tam řádil hlodavec, ale kabely/svazky nikde žádný nahlodaný či jinak zjevně porušený) ... nějaký rady? Popř. pinout?
pašíkombi AFN B597
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Je to jednoduchý kup si origo odis nebo zaplať Erwin, protože pokud to chceš dělat tak se tomu nevyhneš
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

No pokud je to (/Odis ;-) ) tak "jednoduchý" jako "v plenkách" (kdy ve školících materiálech bylo něco jako "špatný příjem rádia?" - "vyměňte rádio!" :roll: ), tak snad radši ten Erwin ;-)
pašíkombi AFN B597
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Už jsem myslel, že mam vyhráno, shodou okolností jsem něco řešil na O3 bez ochrany chodců a se skoro stejnou jednotkou a kódováním odlišnym jen v jednom byte, jenže se nepodařilo to odkódovat ani když jsem dal WSC,ap. dle tý jednotky ... ale mělo by to jít, protože to neni "out of range", ale hlásí to "Chyba22: Podmínky nejsou správné nebo nastala sekvenční chyba" ...
Zkoušel jsem všechno možný vč. loginu (...), ale ne a ne to vzít ... (wallbash)
pašíkombi AFN B597
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1642
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

A o co ti teda jde? Jen jak vyřešit tu chybu? Svítí kontrolka a sere tě to?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Zrovna přemejšlim, jestli je to ta hlavní věc nebo "další věc", protože mi třeba zatim nebyl nikdo schopnej odpovědět, jestli jsou ostatní pytle/roznětky aktivní, když svítí kontrolka "jen oranžově" ... :D
Ale i z hlediska majitele je vzhledem ke "kapce v moři" (viz.např.RZ "citlivost") tahle "vy*i*undace" de facto zbytečná (i přes "oficiální argumenty" typu novější to nemaj, rptože maj jinej sklon motoru"...), takže jako nejideálnější řešení se jeví to prostě odkódovat (a "pro sichr" vyndat patrony, ať nestřelej v nevhodnej okamžik), to jsem právě přemejšlel, jestli nepatří mezi podmínky např. to, že jsou připojený vč. těch tří senzorů, ale i když jsem prostřední odpojil, možnost ho "kódovat" tam stále byla (2D2D2D) ...
pašíkombi AFN B597
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1642
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Ok.. vysvětlim ti přesně co uděláš a budeš mít pokoj. Jelikož máš auto s aktivní kapotou, což je píčovina sama o sobě, tak je potřeba tuhle píčovinu odstranit.. protože kdyby ti ta patrona bouchla tak ti přetrhne nýt v kapotě a můžeš to celý vyhodit.. odkodovat se ti to nepovede, protože i tak by ti to házelo chybu. Z ty patrony vede kabel kterej je na konci ukončenej žlutou svorkovnicí třeba s číslem 8V0 973 803. Ten kabel ustřihneš a mezi pin 1 a 2 dáš odpor asi 3.3Ohmu a pin čislo 3 můžeš nechat tak jak je.. Nech si tam kousek drátku z každyho pinu a přiletuj to na to a zaizoluj. Tuhle upravenou verzi pak zapojíš zpět do konektoru a smažeš chybu v ŘJ a přestane ti svítit a blikat kontrolka airbagu. Takhle budeš mit nadosmrti pokoj a nebude hrozit že ti ta patrona vyletí a zničí panty kapoty.. nic víc se nepokoušej vymyslet, protože bys musel měnit patronu i z celým pantem atd. Tohle se moc nepovedlo.. kdyby si měl nějaký bližší dotazy k tomuhle tak můžeš napsat SZ..
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Díky za radu, bohužel tohle bylo první, co jsem zkoušel (ještě před vyzkoušením prohození patron "pro sichr"/k úplnýmu vyloučení s infem, který zatim mam...) a pro úplnou jistotu jsem zkoušel i 1R5 (v měř.hodnotách měla ta funkční strana 2R6), takže buď musim tak jako tak najít problém v tom kabelu (pin 1 hnědošedej) - tam jde sice taky ("pochroumanej" :D ) obdélník (takže úplně přerušenej neni...), ale s amplitudou ani ne 1V (na funkční straně cca 6,5V proti gnd) nebo to fiknout u jednotky a dát ten odpor tam , pokud to neni v konektoru k jednotce (na pohled ok) či v ní samotný, ale jestli jsem správně "vystopoval" bez rozdělávání svazku - mam totiž mj. jen interiérovou "textilku"..., že to vede dovnitř tim svazkem pod baterkou (měl jsem venku jak stěrače/celý torpédo,tak baterku i s držákem a při měření zkoušel hejbat svazkem - beze změny... :( ), tak je problém někde "blíž k jednotce"/v interiéru/pod palubkou...
(btw.pin2-červenošedej je zjevně ok, protože když jsem ho tim 1R5 "ukostřil", psalo to zkrat na kostru ... )
No nic, asi fakt rozdělam svazek přímo u jednotky (snad tam nebude víc kabelů stejných barev...), šoupnu odpor tam (pro sichr dobře tepelně zaizoluju) a když to projde, dam odpor i místo tý druhý patrony, ať mu nestřelí jen jedna strana...
pašíkombi AFN B597
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1642
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Je to nejlepší řešení který lze udělat. Dělali si to takhle i kluci od airbagařu s kteryma sem to i probíral. Byl to bohužel špatnej system no.. budeš muset buď najít ten průser v tom svazku a nebo si prostě natahnout novej drát..
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Vyřešeno!!! :kol111: :punk:
Dal jsem na zkoušku ten 1R5 na tu funkční stranu místo roznětky a jednotka to pobrala (v MVB 2R), tak jsem rozdělal svazek kousek od jednotky, hodil tam taky 1R5 (taky pobrala - 1R7 ), zaizoloval dvěma vrstvama smršťovačky, pak pro sichr ještě kousek klasický, textilkou dolepit (vypadá to jak netknutý ;) ), vyndat patrony, přelepit díry, zalepit konektory a hotovka ... :havaj:
pašíkombi AFN B597
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1642
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Jednoduchý, efektviní... škoda řešení 8)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Ale stejně mi vrtá hlavou ten postup ("sekvenční chyba") nebo podmínky pro změnu toho kódování ... Prázdná paměť závad (...) to neni (nedalo mi to to ještě nezkusit, i když kontrolka už nesvítila :) ) a nezdá se mi, že po úspěšný změně kódování by to házelo chybu (kterou to hází, jak jsem psal naopak "malej odpor", když dáš disabled v adaptaci, zatimco jednotka s 00 ve čtvrtym byte-bez bitů 2 a 3 oproti týhle má ten stav "not defined", což přes adaptaci neuložíš ... nebo mooožná s nějakym loginem/b.p. ... )
pašíkombi AFN B597
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“