Stránka 1 z 2
Záměna převodovek Boxer ; Jumper ; Ducato
Napsal: 20 zář 2016, 21:30
od VRoman
Ahoj, potřeboval bych radu jak na výměnu motoru u Boxera 2,5D, kterého jsem koupil s vylágrovaným motorem a k němu jsem koupil ještě Jumpera 2,5TD s propadlím depozitem na ND. Chtěl jsem přehodit motory a narazil jsem už na to že poloosy mají jiný průměr, takže je nedostanu do nábojů a náboje z Jumpara nemohu použít, protože mají jinou rozteč a jsou na 16" kola, Boxer jen na 15" a variantu 16" bohužel nemá v TP

.
Půjdou mi když motor vyndám mezi sbou přehodit převodovky ? Měl bych pak TD s převodovkou a poloosy z D. Průměr je i zde tak veliký že nějakého ukroucení se opravdu nebojím a holt by to bylo výce do tahu a trochu do pomala.
Napsal: 23 zář 2016, 12:48
od roman1648
byla tam spousta variant, chce to vyhodit z obou aut a porovnat, jinak se toho nedobereš...
Napsal: 23 zář 2016, 12:51
od VRoman
Díky, jednu už mám i s motorem venku a nejde mi sundat od motoru, visí jakoby na spojkovém ložisku, nechtěl jsem za to moc brát abych nezničil ložisko, tak jsem to zas nasadil na štěfty a zatím nechal bejt, nějaká rada jak oddělit ?
Napsal: 23 zář 2016, 13:02
od roman1648
Ma to taznou spojku,vusi to na zavlacce v pritlacaku
mrkni se na vypinaci paku,musis vyrazit ten cep co ji drzi a pak vynas tu hridelku ,pak to pujde od sebe,blbe se to popisuje
Napsal: 23 zář 2016, 13:05
od VRoman
Jako že je dám ty cca 3cm co mi to dovolí od sebe a nějak z boku vytáhnu závlačku ? Hm.. tak to bude asi oříšek, to abych si vzal nějakou baterku a dlouhé kleště. A pak do sebe se to dává taky tak šikovně ???
Napsal: 23 zář 2016, 13:10
od roman1648
nene, nic takovýho
máš převodovku ME nebo MG5T nebo ML5T ?? jsou tam tři různý systémy...
pošli mi maila, pošlu ti obrázky ať na to můžeš mrknout
Napsal: 23 zář 2016, 13:17
od roman1648
jestli ti to nejde od sebe je tam natuty tažná spojka, musíš jakoby vyklepnout ten kolíček co drží tu ovládací páku aby se ta křídel mohla otočit kolem své osy aby tomu páka nebránila když jdeš s převodovkou ven
Napsal: 23 zář 2016, 13:23
od VRoman
vroman@centrum.cz
Je to Jumpera 2,5TDI roky mslím 98, koupil jsem ho na díly s propadlím techničákem v depozitu, techničák mi k tomu nedal takže pořádně nevím.
Právě to má i větší poloosy, jinak bych tu převodovku nesundaval.
Díky
Napsal: 23 zář 2016, 13:24
od roman1648
jooooooo TDI ??
Tak to se obávám že dohromady nedáš / nezkombinuješ...ale třeba se pletu
Napsal: 23 zář 2016, 13:26
od VRoman
Jestli to chápu tak budu muset otočit s mrkví , tedy klikou... to by se mi moc nehodilo, páč jsem již schodil rozvody a ještě nekoupil nový, tam mám další z dotazů: Napínací kladka je v takovém kovovém domečku a když se na netu podívám na rozvodové sady tak jí prodávají bez toho domečku a bez toho středového čepu který jsem koukal že půjde jedině odbrousit

Napsal: 23 zář 2016, 13:28
od VRoman
Příruba motoru nebo mrkve nejsou na 2,5D a 2,5TD stejné ???
Sorry né TDI, jen TD
Napsal: 23 zář 2016, 13:35
od VRoman
Díky,
to mám tu prostřední s tou pákou skrze prachovku, ta závlačka je ta pozice 10 ? to si nedokážu představit jak se tam dostat když to de od sebe tak cca 3cm
Napsal: 23 zář 2016, 14:45
od roman1648
To si nerozumime,to lozisko tam zustane nacvakly v pritlacaku
Napsal: 23 zář 2016, 14:51
od VRoman
Podle toho obrázku tam mezi ložiskem (3) a tou vypínací pákou (4) nic co by je natrvalo spojovalo není ? nebo myslíš úplně celou hřídel (8) vypínací páky vyndat aby tím páky " vypadla" a pak to samo musí už jít
Napsal: 23 zář 2016, 16:58
od roman1648
Nooooo,uz se chytas presne tak
zpatky montaz pak normalne davas prevodovku i s loziskem a hrideli a lozisko jen cvakne tou pruzinovou zavlackou do pritlacaku
pochopis to jak to rozdelas