Stránka 1 z 2
Haldex funguje jak se mu zachce.
Napsal: 02 říj 2016, 17:40
od Cpt._hunter
hledal jsem odpovědi, ale nic jsem nenašel, všichni řešili bud stále sepnutou nebo nefunkční spojku haldex.
můj problém je, že se mu funguje jak se mu zachce, a za jízdy nelze předvídat jak se auto zrovna bude chovat...
Někdy je Haldex stále sepnutý- při plném rejdu se zadní kola začnou hádat, nepomůže ani zatašení ruční brzdy a je to to opravdu nepříjemné když musím "násilně" někde manévrovat... mám strach abych něco neurval.
A zdá se mi že tam něco stále cvaká když jedu pomalu na 2.st i za jízdy rovně
Někdy Haldex nefunguje (rozepnutý)- auto při plném rejdu jede krásně a plynule jak by mělo, ovšem na druhou stranu zase nesepne zadek když je potřeba- přední prohrabnou a zadek nic...
kdyby měl někdo tip nebo už jste to řešili byl bych rád, nechce se mi kupovat třeba ŘJ haldexu když může být problém někde jinde.
test akčních členů funguje- čerpadlo vrčí spojka na povel přes VAG zdá se pracuje správně, chyby žádné nejsou.
nápln i olej jsem nedávno měnil a chování beze změny.
díky předem za rady (jedná se o VW Golf IV 2003 R32)
Napsal: 02 říj 2016, 18:28
od octaviask
cerpadlo vrci...ale ktovie ako a aku ma silu

Casta zavada byva ze motorcek je uz proste zodraty a nema silu. Vymena motorceka v haldexe

Napsal: 02 říj 2016, 18:32
od Cpt._hunter
ale to by zase nebyl občas sepnutý?

Napsal: 02 říj 2016, 18:43
od octaviask
prečo nie

samozrejme ze ano..cerpadlo je obycajny elektromotor. Obcas ide, obcas nie..obcas ma tlak a obcas nie

Napsal: 02 říj 2016, 19:18
od woody.7
Zkus svorkovnici u Haldexu. Mě to zlobilo obdobně, vyhodil jsem svorku a zatím OK.
Napsal: 02 říj 2016, 20:13
od kubima
Kdyby čerpadlo KO tak mu to nezůstává vyset zapnutý. Leda dvě poruchy naráz.
Napsal: 02 říj 2016, 21:18
od octaviask
jaj tak, som neprecital ze sa zasekava....hm..no tak to vidim na jednotku.
Re: Haldex funguje jak se mu zachce.
Napsal: 02 říj 2016, 21:43
od Marek67
Cpt._hunter píše:hledal jsem odpovědi, ale nic jsem nenašel, všichni řešili bud stále sepnutou nebo nefunkční spojku haldex.
můj problém je, že se mu funguje jak se mu zachce, a za jízdy nelze předvídat jak se auto zrovna bude chovat...
Někdy je Haldex stále sepnutý- při plném rejdu se zadní kola začnou hádat, nepomůže ani zatašení ruční brzdy a je to to opravdu nepříjemné když musím "násilně" někde manévrovat... mám strach abych něco neurval.
A zdá se mi že tam něco stále cvaká když jedu pomalu na 2.st i za jízdy rovně
Někdy Haldex nefunguje (rozepnutý)- auto při plném rejdu jede krásně a plynule jak by mělo, ovšem na druhou stranu zase nesepne zadek když je potřeba- přední prohrabnou a zadek nic...
kdyby měl někdo tip nebo už jste to řešili byl bych rád, nechce se mi kupovat třeba ŘJ haldexu když může být problém někde jinde.
test akčních členů funguje- čerpadlo vrčí spojka na povel přes VAG zdá se pracuje správně, chyby žádné nejsou.
nápln i olej jsem nedávno měnil a chování beze změny.
díky předem za rady (jedná se o VW Golf IV 2003 R32)
problém bude v převodovce ani ne v uhlovém převodu já tohle řešil na octavii zkusil bych upustit trochu oleje jestli tam nejsou špony
Napsal: 03 říj 2016, 06:12
od Cpt._hunter
- právě, že někdy je sepnuté a někdy rozepnuté :/
- špony tam nejsou, měnil jsem nedávno nápln a byla jen trochu zakalená. (po 110tkm)
- ještě zkusím prostříkat konektor u ŘJ kontaktsprejem
- jinak kdyby měl někdo ŘJ na zapůjčení na odzkoušení tak budu rád
Napsal: 03 říj 2016, 06:18
od kubima
Ted nevim jestli v merenych hodnotach je to videt, ale potrebujes udelat signalizaci kdy sepne haldex cerpadlo. Pokud to neni ve vagu tak zarovku na drat seriove k motoru a jezdit s tim. Tim rozlisis elektrickou a mechanickou zavadu. Pul hodky prace a vis na cem ses.
Napsal: 03 říj 2016, 08:28
od octaviask
motorcek na haldexe ide stále, po zapnuti klucika.
Motorcek vyraba tlak....a regulacny motorcek v jednotke otvara/zatvara ventil. Podla mna ti ostava zaseknuta regulacia v jednotke, ale otazka je prečo to nepise chybu hm....
Skus akčne členy na zdvihaku čo to povie.
Napsal: 03 říj 2016, 22:07
od Cpt._hunter
no musim to ještě zkusit pichnout na VAG a vypozorovat detaily, nejlepe s autem ve vzduchu asi
Napsal: 03 říj 2016, 22:21
od kubima
octaviask píše:motorcek na haldexe ide stále, po zapnuti klucika.
Motorcek vyraba tlak....a regulacny motorcek v jednotke otvara/zatvara ventil. Podla mna ti ostava zaseknuta regulacia v jednotke, ale otazka je prečo to nepise chybu hm....
Skus akčne členy na zdvihaku čo to povie.
Pochybuju že to hlídá funkci akčního členu - ventilu. Povely dává ale co se děje je jednotce ukradený, proto žádná chyba.
Napsal: 05 říj 2016, 18:10
od octaviask
kubima píše:octaviask píše:motorcek na haldexe ide stále, po zapnuti klucika.
Motorcek vyraba tlak....a regulacny motorcek v jednotke otvara/zatvara ventil. Podla mna ti ostava zaseknuta regulacia v jednotke, ale otazka je prečo to nepise chybu hm....
Skus akčne členy na zdvihaku čo to povie.
Pochybuju že to hlídá funkci akčního členu - ventilu. Povely dává ale co se děje je jednotce ukradený, proto žádná chyba.
spravne

je tam klasicky motorcek bez spetnej kontroly.
Napsal: 08 říj 2016, 12:43
od Cpt._hunter
tak jsem zvedl auto do vzduchu a nejsem z toho chytrý....
1) po nastartování a zařazení rychlosti se zataženou ručkou (1 zub) se roztočily jen přední kola
2) po uvolnění ruční brzdy se připojil i zadek
v tuto chvíli to bylo ještě standartní chování tak jak by to ělo fungovat
3) po znovu zatažení ručky zadek fungoval dále (asi by měl ale vypnout)
4) vyřadil jsem a znovu zařadil s ručkou a stáje jely všechny 4 kola
zadek se rozpojil až vechvíli, kdy jsem znovu vypnul a zapnul motor zařadil rychlost s ručkou, po povolení zase jely všechny 4 kola a na další zatažení auto nereagovalo
5) pak mi přestala komunikovat ŘJ ale kola byly stále v záběru, nezačala fungovat ano po restartu motoru, tak jsem vyčistil konektory na haldehu kontakt sprejem a pak to zase začlo komunikovat, nicméně chování stále stejné jak popisuji výše.
6) začal jsem testy akčních členu se zařazenou rychlostí a pořád jely všchny kola (přdpokládám že když testuju akční člen rozpojení spojky haldexu tak by měl zadek vypnout, ale nestalo se tak).
7) po ukončená testu akčních členu se najednou zadek zastavil
(pořád mám zařazenou rychlost a točí se předek)

po ukončení komunikace s ŘJ jednotkou se zase rozběhl i zadek
celý postup jsem několikrát opakoval o vše probíhalo stejně...
tímto bych asi logicky vyloučil mechanickou závadu a viděl bych to na problém s ŘJ.
co vy na to?
kdyby byly ještě nejaké tipy tak budu rád...
mimochodem jsem zjistil že je asi KO nebo před rozpadem hardy spojka a něco se ozývá z uložení kardanu... každpádně to si vyměním ale stále je mi záhadou co s tím haldexem
