Stránka 1 z 1

TDI 96 kW PD - kontrolka elektroniky motoru

Napsal: 12 zář 2007, 17:32
od Pepsi Octavia
Ahojte, poraďte mi někdo prosím s mým problémem.
Koupil jsem Octavii 96 kW. Jezdil jsem s ní 1 den a super. Po motorové stránce vše OK. Další den jsem nachipoval motor na 120 kW. Chip by měl být kvalitní. Ten chlápek se soustředí na VW motory. Hodně lidí u něj chipovalo a nikdy nebyl problém. Ale jsem první. Když jsem motoru po ujetí asi 200 km po chipu dával podlahy a občas vytáčel motor ke 4 tis. otáček, rožla se kontrolka elektroniky motoru a auto přestalo skoro jet. Jelo na nouzový režim. Motor jsem vypl a další den kontrolka zhasla. O týden později jsem jel do táhlého kopce na 6-ti rychlostní stupeň a měl jsem nohu na podlaze asi 7 sekund a opět stejný problém!
Diagnostika načetla, že je chyba v regulátoru plnícího tlaku. Ale bylo mě to vysvětleno tak, že když je to chipnuté, tak při plném zatížení plynu se to stát může. Prý se tam nahromadí nějaké plyny víc než je možné a není možné to odvádět pryč přes ventil ven. Je to pravda?

Otázka č. 2: co může být v nepořádku a jak mám postupovat?
Otázka č. 3: co se může stát když s tím budu jezdit dál?

Odpovězte mi prosím laicky. V mechanických věcech se moc nevyznám. A hlavně na ty 3 otázky.

Děkuji mockrát!!!

Napsal: 12 zář 2007, 18:10
od vwphun
Nech si vrátit originál a uvidíš, jestli je to čipem.

Napsal: 12 zář 2007, 18:16
od Pepsi Octavia
vwphun píše:Nech si vrátit originál a uvidíš, jestli je to čipem.
A nemůže to být tím, že když dávám podlahu, že se ta kladka nebo co to je nahromadí moc plynem a proto se to pak dá do nouzáku? Když to dám do origo stavu, tak to pak nepoznám zase... Třeba se to začne projevovat až po třeba ujetí 2000 km až ten regulátor bude čím dál horší.
Může jít prý o 2 věci. Špatný chip čemuž moc nevěřím nebo vyměnit regulátor plnícího tlaku.
Jak se to dá zjistit aniž bych to odchipoval? Je nějaký způsob?

Napsal: 12 zář 2007, 20:02
od Huml
a nebo máš zatuhlý lopatky na turbu a po tom čipu se to prostě už projevilo

Napsal: 12 zář 2007, 20:39
od origoš
ak se to dá zjistit aniž bych to odchipoval? Je nějaký způsob?
Naloguj to a jestli se chyba potvrdí, nech uvolnit lopatky v turbíně.

Napsal: 12 zář 2007, 22:13
od zdenace
VAG a nalogovat. Vyzkoušej jak jde regulace na turbu.

Napsal: 13 zář 2007, 07:19
od Pepsi Octavia
Huml píše:a nebo máš zatuhlý lopatky na turbu a po tom čipu se to prostě už projevilo
Jak se dají ty lopatky uvolnit?
Promiňte, že se tak blbě ptám, ale po technické stránce se nevyznám

Napsal: 13 zář 2007, 07:20
od Pepsi Octavia
zdenace píše:VAG a nalogovat. Vyzkoušej jak jde regulace na turbu.
Co znamená vlastně to nalogovat? A jak se dá vyzkoušet jak jde ta regulace na turbu?

Napsal: 13 zář 2007, 07:22
od Pepsi Octavia
origoš píše:
ak se to dá zjistit aniž bych to odchipoval? Je nějaký způsob?
Naloguj to a jestli se chyba potvrdí, nech uvolnit lopatky v turbíně.
Logovat znamená napíchnout na diagnostiku že? To se udělalo 2x. Pokaždé to ukázala tu chybu regulace plnícího tlaku. Ptal jsem se už i Humla.... jak se dají ty lopatky uvolnit? Jakým způsobem? Až se uvolní, tak by to mělo být již v pořádku?