EGR rekapitulace
Moderátoři: šulda, Moderátoři
EGR rekapitulace
Ahoj forumaci!
Jsem vsktutku rad, ze jsem si tu mohl pocist o problemu s EGR, ktery se nam objevil pred tydnem a auto je temer permanentne v nouzovem rezium.
Zasviti signalka motoru a zhaveni, ktere blika. Vtipne je to, ze se nam to stalo v cervnu pri ceste z Nemec, kde bylo auto porizeno - a chyba nasledne zmizela a ukazala se az na konci srpna. Podzim byl opet bez chyby a az ted v prosinci pred tydnem se nam rozsvitila chyba a nechce odejit.
Chybu jsme na diagnostice mazali, ale opet naskocila. Zde jsem se docetl mozna reseni problemu. A chtel bych je zrekapitulovat:
1 - nakup noveho egr, vymena = nakladne
2 - cisteni egr = neefektivni
3 - vypnuti egr pomoci softwaru
4 - zaslepeni egr fyzicky (stitkem)
U vozu, ktery vlastnim: golf 6 (12/2011) variant, 1.6tdi, 77 kW, DPF, najeto 205 000km; je EGR schovany dole a je pracne se k nemu dostat.
Jeste pocitam s variantou, ze je problem v elektrickem spojeni egr a ridici jednotkou (to hlasena chyba nevylucuje) a to by se dalo zjistit "prozvonenim" celeho obvodu - ale zadny servisak mi toto reseni zatim nenabidl [byl jsem u trech a vsichni mi kazali vymenit]
Chtel bych se zeptat tech, kteri jiz vypli egr softwarove nebo fyzicky:
1) Kolik jste najeli km od vypnuti, nemate problem s DPF - protoze jeden servisak rikal, ze pokud si EGR vypnu softwarove, tak DPF odejde rychle.
2) Nevim jestli je fyzicke zakryti nutne pri softwarovem vypnuti.
Dekuji za odpovedi
Jsem vsktutku rad, ze jsem si tu mohl pocist o problemu s EGR, ktery se nam objevil pred tydnem a auto je temer permanentne v nouzovem rezium.
Zasviti signalka motoru a zhaveni, ktere blika. Vtipne je to, ze se nam to stalo v cervnu pri ceste z Nemec, kde bylo auto porizeno - a chyba nasledne zmizela a ukazala se az na konci srpna. Podzim byl opet bez chyby a az ted v prosinci pred tydnem se nam rozsvitila chyba a nechce odejit.
Chybu jsme na diagnostice mazali, ale opet naskocila. Zde jsem se docetl mozna reseni problemu. A chtel bych je zrekapitulovat:
1 - nakup noveho egr, vymena = nakladne
2 - cisteni egr = neefektivni
3 - vypnuti egr pomoci softwaru
4 - zaslepeni egr fyzicky (stitkem)
U vozu, ktery vlastnim: golf 6 (12/2011) variant, 1.6tdi, 77 kW, DPF, najeto 205 000km; je EGR schovany dole a je pracne se k nemu dostat.
Jeste pocitam s variantou, ze je problem v elektrickem spojeni egr a ridici jednotkou (to hlasena chyba nevylucuje) a to by se dalo zjistit "prozvonenim" celeho obvodu - ale zadny servisak mi toto reseni zatim nenabidl [byl jsem u trech a vsichni mi kazali vymenit]
Chtel bych se zeptat tech, kteri jiz vypli egr softwarove nebo fyzicky:
1) Kolik jste najeli km od vypnuti, nemate problem s DPF - protoze jeden servisak rikal, ze pokud si EGR vypnu softwarove, tak DPF odejde rychle.
2) Nevim jestli je fyzicke zakryti nutne pri softwarovem vypnuti.
Dekuji za odpovedi
- honza.biker
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 404
- Registrován: 02 dub 2009, 18:19
- Bydliště: Vřesovice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: EGR rekapitulace
v pohodě ho vypni a zaslep, taky si spočítej jak dlouho máš technickou, tím dnem končíšbinuralka píše:Ahoj f
2) Nevim jestli je fyzicke zakryti nutne pri softwarovem vypnuti.
Dekuji za odpovedi


-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
ve veselí nsad moravou lojza hlásí máte vadný egr poslední technická příště neprojdetedreizig5 píše:no nemáš pravdu že to poznají
Emise 2016 aneb co vás čeká
kontrola-vyfukoveho-systemu-chiptuning.pngRok 2016 bude v mnohém nový a na pořad dne přichází řada změn v legislativě. Jednou z takových zásadních změn je i postup měření emisí a protože se opět jako vždy objevuje nejen v dikusních fórech mnoho polopravd a mýtů, přinášíme vám ucelené informace o tom, jak měření emisí od příštího roku bude probíhat.
Novela zákona zavádí novinky jak pro měření emisí, tak pro samotnou technickou prohlídku na STK. Pro méně znalé doplníme, že měření emisí je nutné absolvovat pro získání technické způsobilosti před tím, než dochází k samotné technické prohlídce na STK, což je každé dva roky (s výjimkou nových vozidel, kde jsou to 4 roky). Měření emisí je možné provést přímo na STK, nicméně si emise můžete nechat změřit i na mnoha jiných místech, které měření emisí prováději, což je i velké množství běžných autoservisů. V tomto směru se prozatím nic nemění, autoservisy mohou dále provádět měření emisí, nicméně dochází k velmi podstatné změně.
Jak bude probíhat měření emisí
Samotné měření emisí spočívá v tom, že se na výfukový systém vozidla umístí sonda, která kontroluje spaliny. U naftových motorů se měří hodnota kouřivosti, u benzínových motorů se sleduje více parametrů, např. obsah CO, HC a další. Pro jednotlivá vozidla existují tabulky hodnot, které musí pro daný typ motoru a emisní normu splňovat. V tomto směru se nic nemění.
Již v průběhu roku 2015 však došlo ke změně metodiky měření vznětových motorů. U naftových motorů se měří zejména kouřivost. Maximální hodnota kouřivosti vozidla vyjádřená součinitelem absorbce je uvedena v technickém průkazu vozu. Do roku 2015 se k této hodnotě po mnoho let chybně připočítával koeficient +0,5 jako povolená tolerance. Tato tolerance je ale již započítána v údaji uvedeném v technickém průkazu, čímž se vlastně připočítávala dvakrát. Od 1. 1. 2015 je povinnost již tento koeficient nepřičítat, nicméně protože mnoho emisních stanic nemělo ještě aktuální software, bylo stanoveno přechodné období. V roce 2015 tak docházelo k absurdní situaci, že pokud vaše vozidlo trochu více kouřilo, už v lednu jste na některé stanici měření emisí, která již měřila podle nových hodnot, neprošli, zatímco podle staré metodiky ještě ano. Přechodné období ale skončilo k 30. 6. 2015 a od té doby by metodika měření měla být jednotná.
Rok 2016 však přinese ještě další novinky a tím je zejména povinné provádění diagnostiky vozidla s kontrolou všech emisních systémů.
Diagnostika a readiness kódy
readiness-kody.pngKromě samotného měření emisí od roku 2016 přibudou nové úkony. Tím hlavním je diagnostika vozidla. Diagnostika je nejenom vyčtení paměti závad, ale také kontrola tzv. Readiness kódů. Pokud máte na vozidle nějakou závadu, typicky např. EGR ventil nebo vadné klapky sání, rozsvítí vám kontrolku motoru na palubní desce. Dříve však stačilo diagnostikou závadu před měřením emisí smazat. Závady se totiž často do paměti vozu vrací až po najetí mnoha desítek kilometrů.
To už ale teď nebude nikomu nic platné. Při měření emisí se budou kontrolovat tzv. readiness kódy, neboli česky kódy připravenosti. Ty jsou součástí normy OBD a kontinuálně kontrolují jednotlivé systémy vozidla - viz obrázek. Typicky je to např. právě funkce EGR ventilu, funkce palivové soustavy (dodávka a regulace tlaku paliva), lambda sonda, katalyzátor a další.
Status těchto kódu je buď 0 - připraven a funkční nebo 1 - neprošel nebo test nebyl dokončen. Smazání jakékoli závady vám tak již nepomůže, dokud se nedokončí všechny testy. Stanice měření emisí mají za úkol všechna vozidla s vadným readiness kódem ihned odeslat pryč. K samotnému měření emisí tak ani nedojde a vy budete muset vozidlo nejprve opravit. Stejná situace nastane, pokud budete mít nefunkční diagnostickou zásuvku. To platí samozřejmě pouze pro vozidla, která jsou vybavena normou EOBD, tedy téměř pro všechny vozy vyrobené po roce 2000.
Tento způsob nepůjde nijak obejít, protože vyhodnocení testu a tisk pozitivního protokolu o měření emisí proběhně pouze ve chvíli, kdy je vozidlo online připojeno na diagnostiku, všechny testy jsou v pořádku a řídící jednotka motoru je bez závad. Jediný readiness kód, který smí být nefunkční, je readiness kód pro klimatizaci. A protože součástí OBD diagnostiky je v mnoha případech i VIN kód testovaného automobilu, nikdo si nebude moci vypůjčit pro měření jiné funkční vozidlo.
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 24 pro 2016, 15:19, celkem upraveno 1 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
děkuji za odpověď, nejspíš půjdu do nového... ostatně co je pravdy na tom, že když se to vypne jen softwarově, odejde dpf? jak to vlastně bude fungovat?honza.biker píše:Určitě nový EGR a vyměnit Na tomhle motoru prostě za těch cca 200000km odejde. Cokoli jiného nemá vůbec cenu řešit. Těch 8 tis za nový, zase taková tragédie rozhodně není. Nový je navíc jiná revize a vylepšené provedení.
//////////////
děkuji za upozornění s STK, ale trochu jste tohle téma zahltili offtopic-em.. Pak je velmi těžké hledat odpovědi pro nové uživatele a musí pročítat několik desítek stránek textu, který bezprostředně nesouvisí s tématem.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Dyt nejde jen o readines,pruser je v tom,ze se bude fakt muset merit vsechno ,a to si myslim,ze je pruser,kdyz nenameri emise v toleranci,nevyjede protokol a to je v riti..Tohle bude stat majitele vozu mraky penez do oprav.slovacek.milos píše:jed raději letos už jsem tak protáhl víc aut moje jede vlednu poprve ale je ok a co mám staré tak do roku 2OOO a ty se nečtouJARDA2 píše:Miloši, v lednu jedu na stk s boxerem 2,2hdi 74kw r.v.2004 najeto 133t.nikdy sem s ničím neměl žádnej problém vše původní. mám jet radši ještě letos?
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw