1.5 dCi - v mrazu jen točí, nechytne
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.5 dCi - v mrazu jen točí, nechytne
Pánové, mám na Vás dotaz. U Renaultu Kangoo II. (1.5 dCi, 63kW) řešíme následující:
Po delšim odstavení (stačí přes noc), když je venku zima, auto jen točí a nechytne. Nemá ani snahu chytnout. Pak po několika dnech člověk přijde, auto trošku dýl točí, ale najednou chytne. Jakmile chytne, už pak startuje normálně na otočení. Takhle vydrží fungovat 3-4 dny, následně vše znovu.
Na roztažení ale chytne hned.
Už měněno/zkoušeno:
- paliv. filtr
- žhavičky
- baterie
- lepší nafta
- aditiva
...
Bylo ve dvou servisech, tlaky prý OK, rail OK, kostra OK, naftu to dává,... Na diagnostice bez chyb. Pouze u "teploty paliva" svítí soustavně nula. Ale pokud jsme našli správně, toto novější Kangoo čidlo teploty paliva nemá (narozdíl od staršího Kangoo).
Má někdo nějakej nápad? Nebo tuší někdo, kde teplotu paliva auto měří?
Díky...
Po delšim odstavení (stačí přes noc), když je venku zima, auto jen točí a nechytne. Nemá ani snahu chytnout. Pak po několika dnech člověk přijde, auto trošku dýl točí, ale najednou chytne. Jakmile chytne, už pak startuje normálně na otočení. Takhle vydrží fungovat 3-4 dny, následně vše znovu.
Na roztažení ale chytne hned.
Už měněno/zkoušeno:
- paliv. filtr
- žhavičky
- baterie
- lepší nafta
- aditiva
...
Bylo ve dvou servisech, tlaky prý OK, rail OK, kostra OK, naftu to dává,... Na diagnostice bez chyb. Pouze u "teploty paliva" svítí soustavně nula. Ale pokud jsme našli správně, toto novější Kangoo čidlo teploty paliva nemá (narozdíl od staršího Kangoo).
Má někdo nějakej nápad? Nebo tuší někdo, kde teplotu paliva auto měří?
Díky...
S teplotou až tolik ne. Ale jde o něco jiného.
Pokud startér odebírá moc proudu (třeba se přidírá, má vůle v uložení rotoru apod.) a roztáčí ztuhlý nenamazaný motor, může na baterce poklesnout napětí pod určitou mez (dejme tomu pod 10,5V, což je u mnoha aut hraniční hodnota) a jednotka nedá povel ke vstřiku paliva. Roztažením žádný startér proud neodebírá, napětí bude nad 12V a vše funguje. Stejně tak po delším startování, kdy motor se promaže a mírně uvolní, čímž se sníží jeho odpor a startér postupně nežere tolik, napětí malinečko naroste (nad tu kritickou hodnotu) a dá to naftu.
Stává se poměrně často.
Pokud startér odebírá moc proudu (třeba se přidírá, má vůle v uložení rotoru apod.) a roztáčí ztuhlý nenamazaný motor, může na baterce poklesnout napětí pod určitou mez (dejme tomu pod 10,5V, což je u mnoha aut hraniční hodnota) a jednotka nedá povel ke vstřiku paliva. Roztažením žádný startér proud neodebírá, napětí bude nad 12V a vše funguje. Stejně tak po delším startování, kdy motor se promaže a mírně uvolní, čímž se sníží jeho odpor a startér postupně nežere tolik, napětí malinečko naroste (nad tu kritickou hodnotu) a dá to naftu.
Stává se poměrně často.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pokud to chytne na lano, tak je to asi jak píše Marek 77, protože škubnutí na laně a chytnutí buď nahradí slabou kompresi, což asi není tento případ, ale zaručí, že soustava má proudu, co hrdlo ráčí, který jinak sežere startování starterem. Je možné, že to díky poklesu proudu nedává naftu, protože pokud ano, musí z výfuku něco jít..Ta nespálená nafta se nemá kam zašít..Já si koupil digitální voltmetřík, který se zastrčí do zásuvky zapalovače /200kč/a řidič ví, v jakém je zaprvé baterka stavu a zadruhé, jak baterie při startu poklesne..Zrovna dnes jsem jel asi po 14 dnech, baterku jsem preventivně dobil, po sundání dobíječky jsem měl 13,5 V na baterce, po nažhavení 11,2 a při startování 9,6 V..Jelikož mám TD , tak to stačí, ale u elektroniky je to už průser, je to prostě málo.... 

nepropadat panice...