koupil jsem jeste koncem lonskyho roku oktavku jednickovu facelift kombicko, samozrejme ze 1.9 TDI a motorizace 66 kW ALH, zadny tuning, najezd 169000km a rok vyroby 2005. krasny auto zvenku i zevnitr, prvni registrace u nas a kompletna servisni historie, kazdej jeden servisni ukol je tam zapsany a potvrzeny razitkom servisu. parada
auto se nechovalo spatne, chod motora krasny, turbo prekvapive taky bez problemu. presto jsem se rozhod investovat do auta, druha vymena rozvodu by byla o deset tisic km to je chvilka. tak jsem dal udelat rozvody a auto jiz melo najezd tak i spojku s dvouhmotou. rovnez sem vymenil filtre a olej. tak trochu jsem premyslel nad hydrostelmi ventilu jestli menit nebo ne, aspon se budu moct podivat na vackovu hridel ale pak jsem od toho upustil. nechal jsem udelat jeste silentbloky motora i spodni vzperu, ta trochu zlobila pri razeni bouchala o napravnici takze ta taky je nova. spojka nova je LUK (i puvodni byla LUK), silentbloky motora na obou stranach Febi (taka zlata stredni cesta) a vzpera ta vychazela dost na palku tak jsem dal levnejsi neco. nepamatuji presne, cena byla neco malo pres 500 korun. Imperium treba? no nevim... olej jsem nalil Mobil 3000 5W-40 dle normy 505.00 a filtre od kamarada Bosche klasika
po vymene spojky s dvouhmotou, silentbloku i vzpery a taky po udelani rozvodu se motor trese a hodne. trese se jednoznacne na strane prevodovky. kdyz je studenej je to docela pruser: rezonuji okna, palubovka, trese se volant, v kabine slyset dunivy zvuk. kdyz jsem metlickoval snih z auta postrehl jsem ze maska kapoty sa chvela taky a docela dost. pak jsem kouknul pod kapotu a motor se trese jako divej a predevsim na te prave strane. treba to plastove potrubi od filtreboxu i s filtreboxem se trepali docela docela hodne. kdyz se motor ohreje je to lepsi, ne vsak takovy jako pred tim vsim teda kdyz jsem auto koupil
a nechapu to, stary silentbloky byly zajiste jiz poskozene, nemuzu se prece chovat lepe nez novy silentbloky. ta spodni vzpera mela v kruhovem silentbloku znacnou vuli. novy gumy v silentblocich by meli absorbovat otrasy a tlmit je at nejdou na karoserii, rozumim dobre? meli by to delat podstatne lepe nez opotrebovany gumy, rozumim dobre? a pak ze predtim to bylo lepsi jako tedka kdyz je to v 100% stavu...doprdele
nuze vydal jsem se k fachmanovi co mi delal auto, protoze jsem mel podezreni na spojku nebo nespravne odvedenou praci. fachman sundal prevodovku, vyndal spojku se setrvacnikem, skontroloval i lozisko spojky, znova vycentroval, poskladal a zkousime a nic! bez zmeny. zadne problemy s razenim kvaltu, spojka jela naprosto nadherne. vibrace se netlumili ani kdyz byla spojka seslapnuta, to eliminuje mozne priciny ohledne prevodovky i setrvacniku, nebo ne? pak jsem pichli auto na diagnostiku, chyby zadne. predvstrik pri ohratem motoru je 47 co je trochu pod caru ale dle slov fachmana takovej malej odklon nemuze delat tak intenzivni vibrace. korekce vstriku -0,2 0 -0,3 0,1 proste luxus - rozvody jsou OK jinak to nevidim, auto taky nechcipa, motor jede hladko a pravidelne
jeste jsme s mechanikem zjistili, ze vibrace jsou nejintenzivnejsi pri 1200ot. a 1800ot, nejmene intenzivni jsou pri 2200ot. kdyz na neutralu motor pozenu na 3000ot a pak sundam nohu z plynu, otacky klesaji a fakticky pri tech 1800 a 1200 to nejak extra zavibruje predevsim na podlahe a taky na volantu. mechanik mi rikal at koupim novy silentbloky motora vcetne vzpery a at je to original. doprdele to je ale trochu sumicka jako ta co jsem vysolil za novou spojku s dvouhmotou. ty stary silentbloky jsem si nevzal, k cemu by mi byly kdyz byly poskozene, no ne? ja vul
co teraz, panove? co mam jeste zkusit? jsem zoufalec. kdyby se trasla druha polovina motoru na strane remenu to bych pochopil, jelikoz je tam to protizavazi na klikove hrideli i tlumic kmitu remene a tyto elementy casem umiraj. ale nic, tato strana je naprosto klidna
???
