z nepochopitelnych pricin se trese auto

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

schnitzelmann
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 14 led 2017, 21:20
Odpovědi: 0

z nepochopitelnych pricin se trese auto

Příspěvek od schnitzelmann »

ahoj lidi
koupil jsem jeste koncem lonskyho roku oktavku jednickovu facelift kombicko, samozrejme ze 1.9 TDI a motorizace 66 kW ALH, zadny tuning, najezd 169000km a rok vyroby 2005. krasny auto zvenku i zevnitr, prvni registrace u nas a kompletna servisni historie, kazdej jeden servisni ukol je tam zapsany a potvrzeny razitkom servisu. parada

auto se nechovalo spatne, chod motora krasny, turbo prekvapive taky bez problemu. presto jsem se rozhod investovat do auta, druha vymena rozvodu by byla o deset tisic km to je chvilka. tak jsem dal udelat rozvody a auto jiz melo najezd tak i spojku s dvouhmotou. rovnez sem vymenil filtre a olej. tak trochu jsem premyslel nad hydrostelmi ventilu jestli menit nebo ne, aspon se budu moct podivat na vackovu hridel ale pak jsem od toho upustil. nechal jsem udelat jeste silentbloky motora i spodni vzperu, ta trochu zlobila pri razeni bouchala o napravnici takze ta taky je nova. spojka nova je LUK (i puvodni byla LUK), silentbloky motora na obou stranach Febi (taka zlata stredni cesta) a vzpera ta vychazela dost na palku tak jsem dal levnejsi neco. nepamatuji presne, cena byla neco malo pres 500 korun. Imperium treba? no nevim... olej jsem nalil Mobil 3000 5W-40 dle normy 505.00 a filtre od kamarada Bosche klasika

po vymene spojky s dvouhmotou, silentbloku i vzpery a taky po udelani rozvodu se motor trese a hodne. trese se jednoznacne na strane prevodovky. kdyz je studenej je to docela pruser: rezonuji okna, palubovka, trese se volant, v kabine slyset dunivy zvuk. kdyz jsem metlickoval snih z auta postrehl jsem ze maska kapoty sa chvela taky a docela dost. pak jsem kouknul pod kapotu a motor se trese jako divej a predevsim na te prave strane. treba to plastove potrubi od filtreboxu i s filtreboxem se trepali docela docela hodne. kdyz se motor ohreje je to lepsi, ne vsak takovy jako pred tim vsim teda kdyz jsem auto koupil

a nechapu to, stary silentbloky byly zajiste jiz poskozene, nemuzu se prece chovat lepe nez novy silentbloky. ta spodni vzpera mela v kruhovem silentbloku znacnou vuli. novy gumy v silentblocich by meli absorbovat otrasy a tlmit je at nejdou na karoserii, rozumim dobre? meli by to delat podstatne lepe nez opotrebovany gumy, rozumim dobre? a pak ze predtim to bylo lepsi jako tedka kdyz je to v 100% stavu...doprdele

nuze vydal jsem se k fachmanovi co mi delal auto, protoze jsem mel podezreni na spojku nebo nespravne odvedenou praci. fachman sundal prevodovku, vyndal spojku se setrvacnikem, skontroloval i lozisko spojky, znova vycentroval, poskladal a zkousime a nic! bez zmeny. zadne problemy s razenim kvaltu, spojka jela naprosto nadherne. vibrace se netlumili ani kdyz byla spojka seslapnuta, to eliminuje mozne priciny ohledne prevodovky i setrvacniku, nebo ne? pak jsem pichli auto na diagnostiku, chyby zadne. predvstrik pri ohratem motoru je 47 co je trochu pod caru ale dle slov fachmana takovej malej odklon nemuze delat tak intenzivni vibrace. korekce vstriku -0,2 0 -0,3 0,1 proste luxus - rozvody jsou OK jinak to nevidim, auto taky nechcipa, motor jede hladko a pravidelne

jeste jsme s mechanikem zjistili, ze vibrace jsou nejintenzivnejsi pri 1200ot. a 1800ot, nejmene intenzivni jsou pri 2200ot. kdyz na neutralu motor pozenu na 3000ot a pak sundam nohu z plynu, otacky klesaji a fakticky pri tech 1800 a 1200 to nejak extra zavibruje predevsim na podlahe a taky na volantu. mechanik mi rikal at koupim novy silentbloky motora vcetne vzpery a at je to original. doprdele to je ale trochu sumicka jako ta co jsem vysolil za novou spojku s dvouhmotou. ty stary silentbloky jsem si nevzal, k cemu by mi byly kdyz byly poskozene, no ne? ja vul

co teraz, panove? co mam jeste zkusit? jsem zoufalec. kdyby se trasla druha polovina motoru na strane remenu to bych pochopil, jelikoz je tam to protizavazi na klikove hrideli i tlumic kmitu remene a tyto elementy casem umiraj. ale nic, tato strana je naprosto klidna

??? :(
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

Silembloky jedine original, bude to ti, dej tam stary a uvidis....


Jinak nechci ti do toho kecat, ale ty dily co si menil.vydrzi na alh tak 300 i vic
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tak to dopadá, když se jebe do věcí, kterým nic není, ten silentblok převodovky od Febi stojí za prd, buď origo nebo nějakej Lomfoder
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Za me po zkusenostech,silenty motoru jedine origo.
Jinak pokud ty kilaky sedi jak je psano,tak plno veci,krom rozvodu,oleje a filtru je beztak delano zbytecne.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
schnitzelmann
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 14 led 2017, 21:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od schnitzelmann »

ja to zopaknu: delali se rozvody, spojka + dvouhmota, filtry, olej a ty silentbloky vsechny kolem motoru. zas tak moc se toho nedelalo. vzpera byla v prdeli ale ty silentbloky na bocich taky nebyly buhvico. jasnacka kdyby nebyly poskozeny vic nez zpoloviny tak je nemenim a seru na ne. jenomze me se nechce behat kvuli kazdy prkotine do servisu. ja radeji v rozumnym predstihu at je pokoj. co se spojky tyce opotrebeni zavisi ve velke mire od stylu jazdy a spusobu razeni kvaltu. ja jsem projel pulku internetu a docetl se ze spojky na rotackach 66/81 od kocernu odchazeji neco po 200000km (priblizny prumer toho co jsem cetl). ja nevim jak predchozi majitel menil kvalty a zachazel s dvouhmotou. sice po koupe jsem tezkosti ohledne razeni nepostrehnul, taky jsem si dal pozor na dvouhmotu, ktera se pro zatim jeste neprojevovala kopancemi, presto jsem to dal udelat uz kdyz se delali rozvody at je pokoj dalsich 200000km.

ty hydrostely kdesi jsem cetl pri koncernovejch rotackach je vhodne menit hydrostely kazdejch 150000km. takovej predpis oficialne zrejme neexistuje, je to vice mene empyrickeho charakteru, protoze to cvakani se casem dostavi, zastavit se to neda jen trochu oddalit nakymi aditivami do oleje. hydrostely se plnenim sve funkci prirozene nici, pak uz nejsou schopny plnit svou funkci a cvakaj. krome omezeni korektni funkci ventilu je tam i hrozba poskozeni vacky nebo podpaleni ventilu. (nejak tak jsem se docetl) ja jsem si myslel ze kdyz uz bude dole remen tak sundat viko hlavy valcu, demontovat vackovou hridel a prehodit hydrostely neni problem. casovani by bylo potrebne resit stejne jako po vymene kladek

s tymi silentblokama jste me dosti znepokojili. ja myslel ze takovy vyrobce jako Febi by si nedovolil delat padelky a sracky. u me mel tenhle vyrobce nahradnich dilu pozitivni renome. fajn vedet. kdybych tak vedel drive kruci... stary silentbloky nemam, byly poskozene, nechal jsem je u fachmana at je zlikviduje nebo zrecykluje nebo nevim co s tym v servisech delaj.

vzpera tyhle trable s trasenim nemuze spusobovat? protoze nejvic vibraci je citit prave na podlahe a na volantu. vzpera se montuje mezi prevodovku a napravnici. na napravnici je umistneno rizeni a napravnice je uchycena 4 srouby do karoserie. muj odhad reseni meho problemu s trasenim byl prave ve vymene ty 500-korunovej vzpery ktera ma zrejme gumy z kamenu a vsechno z motoru se hezky prenasi na zbytek karoserie. nebo nevim.

takze Lemforder rikate? cena neni o moc vetsi nez u Febi mimochodem. nebude to taky stat zahovno? i kdyz AutoKelly.cz pravi ze Lemforder je vyrobek identicky s originalem, rozdil ma byt jedine v tom, ze tam neni logo koncernu az pak se vybrusuje nebo tak nejak: "Výrobky Lemforder pocházejí ze stejné výrobní linky tzn. jsou fyzicky shodné, jak v aftermarketu tak i v OE. A jak již bylo zmíněno - díly pro OE i aftermarket jsou totožné, pouze s tím rozdílem, že se na konci výrobní linky povinně vybrušuji symboly jednotlivých automobilek." holt verit nebo ne?

a co rikate na to zesileni vibraci zejmena pri 1200 a 1800 ot?
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

Veškerý silentbloky jedině Lemforder nebo origo. Nic víc bych na auto nedal a po zkušenostech s Meyle který jsem dával na O1 2x za sebou do ramen už taky ne! Nic to nevydrželo a nakonec došlo na puky od Lemforderu.
Jinak mě se klepala na O1 takhle jak popisuješ dvouhmota za pár minut po ohřátí tomu křuplo v bedně a sametovej zvuk. Po výměně komplet spojky sachs vše v pořádku. Ale ty píšeš,že máš spojku komplet novou tak jedině ty silentbloky.
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

Nemusis nic opakovat....
dej origo silembloky motoru -neorigo zpusobuji ty vibrace
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Franciktdi píše:Nemusis nic opakovat....
dej origo silembloky motoru -neorigo zpusobuji ty vibrace
Samozrejme že vibrácie nespôsobujú silentbloky , ale zdrojom vibrácií je motor . Pri správne nastavenom motore sú vibrácie znesiteľné aj na horších silentblokoch . ( Môžem potvrdiť - mám jednohmotu ).
Skús povoliť silentbloky, možno sú len prešponované a po povolení si sadnú .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
vladimir127
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 13 led 2017, 05:28
Odpovědi: 0
Bydliště: liptovsky mikulas

Příspěvek od vladimir127 »

Tie nove silenbloky su strasne tvrde nemaju taku elastisitu ako origo.Zozen radsej starsie pouzite a uvidis.Mal som taky isty problem sice na Ince ale tie nove bola katastrofa myslel so ,ze mi vyskoci volant z auta.Dal som tam povodne a sepot kvetin.Tiez som to nechapal.
vladiir127
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

schnitzelman: Ja mel stejny problem po vymene spodni vzpery motoru.Dal jsem LEMFORDER a vibrace jako cyp.Tak jsem tam dal zpatky starou vzperu,jen jsem ji vypodlozil pasky 3 mm gumy a od te doby zase ok.Ty silenty delaji fakt hodne,resp. tuhost gumy.Setkal jsem se s tim i u jinych aut i benzinovych..
Kup prvne spodni origo vzperu,vyjde nejlevneji,namontuj,dle DP usadte motor a pak napis.
Jo a jeste,FEBI neni vyrobce niceho jen prebalovaci firma,stejne jako swag,ruville,max gear,kraft,topran,meyle..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

senioring1 píše:
Franciktdi píše:Nemusis nic opakovat....
dej origo silembloky motoru -neorigo zpusobuji ty vibrace
Samozrejme že vibrácie nespôsobujú silentbloky , ale zdrojom vibrácií je motor . Pri správne nastavenom motore sú vibrácie znesiteľné aj na horších silentblokoch . ( Môžem potvrdiť - mám jednohmotu ).
Skús povoliť silentbloky, možno sú len prešponované a po povolení si sadnú .[/quote
Máš pravdu, tím se začíná...Teď mi volal synovec, že mu začalo vibrovat Audi, má v háji záda a to lehké vrnění mu působí bolest.. Když přijel, tak motor jde jako housle, při 350000km chytá na otočení v minus 17 stupních a na volnoběh přede jako housličky..Ale drnčí volant a patrně odchází dvouhmota, viník většiny vibrací , zatím to nemá čas řešit, tak jsem mu doporučil polštářek pod zadek a pořádnou muziku..Samozřejmě pokud je už dvohmota vyměněna a dělá to pořád, je hlava v pejru..Otázka je , zda je dvouhmota opravdu nová a perfektní, ověření jejího stavu je bohužel dodnes problémem..
nepropadat panice...
schnitzelmann
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 14 led 2017, 21:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od schnitzelmann »

kluci asi jsem na neco prisel. nekteri prodejci dilu maji v znaceni trochu zmatek. nakopnul jsem etku a kouknul na tu vzperu i silentblok prevodovky.

byl jsem se kouknout pod kapotu a odcetl jsem na silentbloku prevodovky oznaceni "FB 15910". autokelly.cz ve svym katalogu uvadi, ze tenhle dil je nahrada pro "1J0 199 555 AH" a taky pro "1J0 199 555 AJ". jenomze dle etky dil s koncovkou "AH" je pro motory AHF, ASV, AGR, ALH... s 4-stupnovym automatem a taky pro motory AGR, ALH... ve verzi 4x4 (prevodovka se neuvadi). dil s koncovkou "AJ" je pro motory AHF, ASV, AGR, ALH... s mechanickou prevodovkou a taky pro motory AEH, AKL, AEE, AXP, BCA, AVU, BFQ s automatem. a tady asi muze byt problem, treba guma v dile "AH" neni stejna jako u "AJ". chyba muze byt na strane kelly nebo u Febi, kdyz ale dam vyhledat v googlu dil s koncovkou "AH", vyleze mi tam spousta odkazu, kde se spomina automat a ne mechanicka prevodovka.

chaos je taky u vzpery. pro motory AGR, ALH, AHF, ASV, AQM je urcena vzpera s kodem "1J0 199 851 AB". ja mam na aute vzperu s kodem "1J0 199 851 R", ktera je dle etky urcena pro motory ASZ, ATD, AQM, AXR. teda "R" je pro motory PD a "AB" pro rotacky jestli tomu rozumim dobre. to ale pak muze nadelat trable, protoze to je jina technologie vstrikovani, jiny tlak, treba i jine vibrace a kopance od motoru, nebo ne? na skoda-dily.cz uvadeji pro "R" v popise "vzpěra napravnice pro motory 1.9TDI 66kW/74kW/81kW/96kW (ASZ, ATD, AXR, AGR, ASV) a 1.9 SDI (AQM)" a pro "AB" je to "vzpěra pro přední nápravu, určeno pro vozidla s motory 1.9TDI 66kW/81kW (AGR, ALH, AHF, ASV), 1.9SDI 50kW (AGP, ASV) a od čísla karoserie 1U-Y-385 001"

ma vzpera se znacenim "R" je takove svetle stribrny farby neco jako farba na brzdove trmeny:
Obrázek

vzpera "AB" by mela byt seda, jako tahle:
Obrázek

proto bych se te chtel zeptat, NOVON, ty jsi rikal ze jsi mel Lemforder vzperu a bylo to naprd. jaky mela na sobe kod? jaky mas motor?

napadlo me, pravda melo me to napadnout podstatne drive, udelat pokus: jednoduse vzperu demontovat a motor nakopnout a na volnobehu ho mirne protocit. motor by mel zustat upevneny na bocich a soucasne by nemel do niceho narazet v motorove prostoru. kdyz vibrace zustanou, chyba bude jinde. kdyz pominou, pak diky bohu. jenomze nemam jak zvednout auto, budu muset zajet k fachmanovi, zajiste se potesi jako pri kontrole spojky. a pak druhej pokus, vzperu vratit zpet, motor povesit at neupadne a demontovat silentblok prevodovky. kontrola spravnyho motoru taky neni spatnej napad.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

schnitzelmann: Bez vzpěry bych to teda nezkoušel startovat :-) Motor mám AGR (u obou oktávek,viz podpis).Označení ti bohužel nepovím. Nicméně nešpekuloval bych a koupil origo vzpěru,dle VIN.Ty druhošky nedělají rozdíl v motorizacích,to bychom fakt chtěli hodně,prostě vzpěra motoru pro jedničkovou oktávku a fertig..,možná je rozdíl benzin/nafta.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Skôr ako začneš z výmenou , skús povoliť bočné silentbloky a naštartovať . Nezabudni potom utiahnuť .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

senioring1 píše:Skôr ako začneš z výmenou , skús povoliť bočné silentbloky a naštartovať . Nezabudni potom utiahnuť .
Muze vykouset,ale tohle mam za sebou ja a ten motor je tak tezky,ze jen nastartovanim a chcipnutim se to ani nehne,i kdyz jsou silenty povolene.Je potreba motor zavesit a motor usadit.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“