Orlík nebo Atmos?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Orlík nebo Atmos?
Už mi nestačí 2-válcový 50-litrový kompresor a proto si chci pořídit starší o velikosti 150-200 litrů. Bude to buď dvouválcový Orlík nebo 2-3 válcový Atmos. Pořád se nemůžu rozhodnout, který. Orlík je skoro nezničitelná klasika, ale Atmos má dokonce lepší parametry a nižší nárok na sílu motoru (spotřebu neřeším, ale mám slabší jističe). Má taky tradici a třeba studnaři používají pojízdné k vrtným soupravám a taky si je chválí. Máte ho někdo? Který byste doporučili vy? Díky
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Obe su dobre. Atmos je viac o komforte ako orlik. Menej zerie prudu a je tichsi. Pokial ti stacilo doteraz 50l, tak pri 200l sa ti chod kompresora skrati o polovicu, cize nebude vyuzity na 100% tym padom nepotrebujes nesmrtelny orlik a usetris na elektrike. Vsetko je o servise, ak sa nestaras pokazi sa vsetko.
Tak nakonec padla volba na úplně nový Atmos 4/150 a nelituju. Je krásně tichý, nafoukáno za 32 vteřin (tlak ze 7 na 10) a pomalý rozběh, bez kterého by mi spadl jistič a má přípravu na tandemovou nádrž. Za 12 let staré chtěli prodejci 25000 Kč a mně se zrovna podařilo vychytat akci za 30990 Kč, navíc jen 20 km od baráku a mám záruku 50 měsíců. Už běhá týden a za sebe mohu jen doporučit. 

Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...