Problem hdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Problem hdi
Prosil by som o radu na citroen foru som to už preberal ale rady som sa nedočkal. Mám Citroen Xantiu 2, 0 hdi, 66 kW, systém bosh. Za dva roky som už menil tri regulátory tlaku paliva. Hovorili, že je to nekvalitnou naftou. Naftu tankujem na Slovnafte, dávam do nafty aditívum a nikto s kámošou čo má common rail s toto naftou problém nemá. Cyhba sa prejavuje tak, že vozidlo ide bez problémov a z ničoho nič pri vypnutí kľúča motor ide ďalej. Vyhodí kontrolku chyby motora. Na diagnostike ukáže vadný regulátor tlaku paliva. Teraz naposledy som vyčistil celý palivový systém. Mal som dole nádrž všetko som prepláchol, vymenil nový palivový filter, nové čerpadlo v nádrži a taktiež nový regulátor tlaku paliva. Prešiel som asi 20 km a opäť kontrolka chyby motora. Na diagnostika opäť ako závada regulátor tlaku paliva. Chyba sa vynuluje, ostane bez závad. Vtedy motor ide v poriadku tlak ukazuje 296 barov a nekolíše, vstreky sú taktiež v pohode. Keď nie je vozidlo v poruche ide v pohode. Do servisu Citroen už nejdem lebo tamy by opäť menili iba regulátor tlaku paliva ale to už je následok. Jeden mechanik hovoril, že môže byť bordel v strekovacom čerpadle ale neviem či by to vôbec išlo. Ináč auto štartuje v pohode. Predtým to vydržalo aspoň dva tri mesiace teraz ako som to všetko vymenil to nevydrží ani deň. Budem rád za každú dobrú radu.
Nasiel som tento odkaz skus si to pozriet. Ze vraj je to v nafte...
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=16588
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=16588
Jednou jsem toto samé řešil na 306HDI ,motor po vypnutí vždy běžel dál,samozdřejmě i s chybou na diag.Regulátor se ani měnit nemusel stačilo jen vyčistit mikrosítko,pokaždé tam byla nějaká nečistoty.Pak se potvrdilo že se postupně vydírá něco ve vysokotlakém čerpadle a jemné šponky blbnou regulátor.
Po opravě čerpadla je už asi 2 roky auto v provozu a O.K.
Po opravě čerpadla je už asi 2 roky auto v provozu a O.K.