2.0TDI BKD - špatné starty, podivné chování vstřikovačů
Napsal: 25 čer 2017, 16:18
ahoj,
obracím se na vás ohledně problému s mojí Audi A3 8P, rok 2003, BKD bez DPF... Auto špatně startuje za studena, nechce chytit na všechny válce, musím klíč ve startovací poloze podržet déle dokud se nechytí všechny. Po nastartování jde z výfuku bílý kouř a smrdí štiplavě, tudíž dle mého nosu nespálená nafta. Tento kouř provází také nepravidelný chod motoru, kolísají otáčky a celé auto se třepe. Pokud auto nechám na volnoběh, kouření přestane cca za 2-5 min. Pokud s autem hned odjedu, po cca 15 metrech po kouři ani památka.
Na diagnostice při zahřátém motoru jsou korekce množství na jednotlivých vstřicích jakž takž ok, co mě ale zaráží je fakt, že když při měření korekcí šlápnu na plyn a auto chvilku vytáčím a pak nechám otáčky opět ustálit na volnoběžné hodnotě, korekce na první vstřikovači náhle prudce vyleze až na 3mg, motor se začne chvět, má nepravidelný chod. Po chvilce však korekce začne padat dolů až na hodnotu cca 0,8mg a volnoběh je opět hladký a auto se netřepe.
Vadné vstřikovače jsem řešil taky u své A6 3.0TDi BMK, ale tam se to projevovalo poněkud jinak, proto si v tomto případě nevím rady a rád bych se zeptal na názor zkušenějších, zda rovnou objednat vstřiky nové nebo toto zvláštní chování zrovna toho jednoho vstřiku může způsobovat i něco jiného.
Předem děkuji za odpovědi.
obracím se na vás ohledně problému s mojí Audi A3 8P, rok 2003, BKD bez DPF... Auto špatně startuje za studena, nechce chytit na všechny válce, musím klíč ve startovací poloze podržet déle dokud se nechytí všechny. Po nastartování jde z výfuku bílý kouř a smrdí štiplavě, tudíž dle mého nosu nespálená nafta. Tento kouř provází také nepravidelný chod motoru, kolísají otáčky a celé auto se třepe. Pokud auto nechám na volnoběh, kouření přestane cca za 2-5 min. Pokud s autem hned odjedu, po cca 15 metrech po kouři ani památka.
Na diagnostice při zahřátém motoru jsou korekce množství na jednotlivých vstřicích jakž takž ok, co mě ale zaráží je fakt, že když při měření korekcí šlápnu na plyn a auto chvilku vytáčím a pak nechám otáčky opět ustálit na volnoběžné hodnotě, korekce na první vstřikovači náhle prudce vyleze až na 3mg, motor se začne chvět, má nepravidelný chod. Po chvilce však korekce začne padat dolů až na hodnotu cca 0,8mg a volnoběh je opět hladký a auto se netřepe.
Vadné vstřikovače jsem řešil taky u své A6 3.0TDi BMK, ale tam se to projevovalo poněkud jinak, proto si v tomto případě nevím rady a rád bych se zeptal na názor zkušenějších, zda rovnou objednat vstřiky nové nebo toto zvláštní chování zrovna toho jednoho vstřiku může způsobovat i něco jiného.
Předem děkuji za odpovědi.