afn

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Golf MK2 TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2011, 23:12
Bydliště: zvolen

afn

Příspěvek od Golf MK2 TDI »

zdravim potreboval by som poradit mam motor afn a nechcem menit blok motora a potreboval by som tam dat daco co unesie cca 250ps a cca 500nm je to starucke tdi tak si myslim ze uz je daco urcite vymyslene .dakujem za kazdu radu :-)
GOLF 3 TDI 1Z,egr kat off,S764 ,65mm laf ,280mm,KW ex
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX

PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

ASZ/ARL vnitřek s nutnou úpravou kliky (noteeth) nebo celej blok a přstrojit na rotačku
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Re: afn

Příspěvek od mecKo »

Golf MK2 TDI píše:zdravim potreboval by som poradit mam motor afn a nechcem menit blok motora a potreboval by som tam dat daco co unesie cca 250ps a cca 500nm je to starucke tdi tak si myslim ze uz je daco urcite vymyslene .dakujem za kazdu radu :-)
Ak je v dobrej kondicii, znesie, no nenakladaj to hned od spodku.

Btw, ak si trochu jazykovo zdatny, tu mas mensiu motivaciu :P
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=459403
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Golf MK2 TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2011, 23:12
Bydliště: zvolen

Příspěvek od Golf MK2 TDI »

no je v dobrej kondici len ma uz cez 400tis a zhruba 60tis mu davam celkom zabrat a odspodu to moc nenakladam lebo to ani nejde kedze sa to nafukuje tak pri 2500rpm alebo by som aspon piesty a ojnice prehodil dake mocnejsie lebo sa mi zda ze tym ze su ojnice a kluka z pd konstrukcne robustnejsie tak sa asi neotoci kluka v bloku
GOLF 3 TDI 1Z,egr kat off,S764 ,65mm laf ,280mm,KW ex
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX

PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
Golf MK2 TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2011, 23:12
Bydliště: zvolen

Příspěvek od Golf MK2 TDI »

A velmi rad by som to preskladal spodok cely pd len mam stare tdi a nic mi nebude sediet ani hlava ani cerpadlo a mam to vsetko uz porobene.dakujem
GOLF 3 TDI 1Z,egr kat off,S764 ,65mm laf ,280mm,KW ex
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX

PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

bud daj len piesty a ojnice z PD74 alebo 77kw(tie sadnu na kluku afn), alebo cely spodok PD96kw a hriadel kluky na strane remenice si nechaj opracovat-skratit.

Niekto na fore tu mal na ATD 74kw 250ps a drzalo to...

ale skrutky na hlavu by to chcelo aspon z ARL. Mozno aj na spodok motora by nebolo na skodu dat nieco lepsie. Ojnicne loziska, loziska kluky a kruzka jedine OEM, tam si nachystaj 200-400€, lebo ked uz to budes robit tak das asi vsade aj nove tesnenia...
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

K tomu mám dotaz:
mám tu samou nebo podobnou situaci.
To musím shánět písty v toleranci, ne?
Přece nemůžu vzít písty jen tak z něčeho, ať už z nějakýho PD nebo z ASV a naládovat to do AFN....? Vždyť je třeba vzít v potaz toleranci pístů, ta se udává na setiny nebo dokonce tisíciny milimetru?
Je tomu tak?
Tzn. změřit průměr válců AFN a podle toho shánět písty?
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

přesně jak píše toefuk: písty + ojnice z PD 74kw

já šel takovou střední cestou (z obav, které píše DanT3), nechal jsem sériové písty a dal jsem z ATD 74kw ojnice a pístní čepy. Vydržet to musí nesmysl... i série vydrží hodně :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

No a dá se nějak aspoň subjektivně posoudit, jaký písty jsou lepší nebo aspoň dostačující na výkon okolo, řekněme 200-250k? Serie to vydrží, že jo.
Ale jsou třeba písty z ASV (ty už třeba mají kanálky na olej) výrazně lepší, než AFN? A písty z některýho PD zase budou o něco lepší, než třeba ty z ASV?
Nebo je to jedno 8)
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

písty se liší ve třech hlavních věcech: velikost spalováků (jiný CR), hmotnost a chlazení olejem.

Rotačka má nejtěžší písty, ale zase jsou nejvyšší, takže nejlépe zachycují boční síly. Taky má nejvyšší kompresní poměr = nejlepší účinnost. Tohle oboje ale znamená velký namáhání klikovýho mechanismu. Chlazený jsou prostým ostřikem oleje dna pístu, což může stačit, pokud je dostatečně chlazený olej a nasávaný vzduch.

PD má písty nižší, lehčí, s menším kompresním poměrem, což ulevuje ojnicím a klice. Mají kanálek pro chlazení olejem, což taky může být určité plus.

ASV je taková kombinace, spalováky, tedy kompresní poměr jako ostatní rotačky, ale jinak konstrukce jako PD.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

Pecka, to se mi líbí, když to někdo má takhle zmáknutý.
Takže sečteno, podtrženo - (pokud nemam původní písty, nebo to bude třeba 1Z) nejideálnější volba je ASV písty a k nim jejich ojnice a nebo ojnice ATD.
A správně spasovat vůle.
Na těch 200k to stačí.
Miluju tyhle starý instrumenty ;)
Takový motory už nebudou, co vydrží 200% výkonu a celkem nic se jim nestane 8)
Díky.

A pokud bych ještě poteoretizoval, tak jak se projeví ta nižší komprese při použití PD pístů? Může se to víc nafouknout?
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Jo, setup ASV písty + ATD ojnice + původní klika mi přijde ideální pro motory 1Z a AFN, troufnu si říct pro bezpečný výkon 200 - 250 koní :)

ASV ojnice jsou běžný ojnice, jako mají ostatní rotačky. PD ojnice jsou masivnější a zároveň lehčí. Taky bych použil pístní čepy z PD, jsou taky o nějaký ten gram lehčí.

Co se týče komprese, tak podobná debata už tu byla, zda je vhodnější na výkon nižší nebo vyšší kompresní poměr. Názor si může udělat každý svůj. Nižší komprese znamená menší zátěž pro motor, takže se může více nafouknout, ale zároveň nižší komprese znamená nižší účinnost - při stejné dávce paliva a vzduchu to znamená o něco málo nižší výkon nebo při stejném výkonu vyšší spotřebu...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“