
afn
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 27 úno 2011, 23:12
- Bydliště: zvolen
Odpovědi: 0
afn
zdravim potreboval by som poradit mam motor afn a nechcem menit blok motora a potreboval by som tam dat daco co unesie cca 250ps a cca 500nm je to starucke tdi tak si myslim ze uz je daco urcite vymyslene .dakujem za kazdu radu 

GOLF 3 TDI 1Z,egr kat off,S764 ,65mm laf ,280mm,KW ex
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX
PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX
PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
Re: afn
Ak je v dobrej kondicii, znesie, no nenakladaj to hned od spodku.Golf MK2 TDI píše:zdravim potreboval by som poradit mam motor afn a nechcem menit blok motora a potreboval by som tam dat daco co unesie cca 250ps a cca 500nm je to starucke tdi tak si myslim ze uz je daco urcite vymyslene .dakujem za kazdu radu
Btw, ak si trochu jazykovo zdatny, tu mas mensiu motivaciu

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=459403
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 27 úno 2011, 23:12
- Bydliště: zvolen
Odpovědi: 0
no je v dobrej kondici len ma uz cez 400tis a zhruba 60tis mu davam celkom zabrat a odspodu to moc nenakladam lebo to ani nejde kedze sa to nafukuje tak pri 2500rpm alebo by som aspon piesty a ojnice prehodil dake mocnejsie lebo sa mi zda ze tym ze su ojnice a kluka z pd konstrukcne robustnejsie tak sa asi neotoci kluka v bloku
GOLF 3 TDI 1Z,egr kat off,S764 ,65mm laf ,280mm,KW ex
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX
PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX
PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 27 úno 2011, 23:12
- Bydliště: zvolen
Odpovědi: 0
A velmi rad by som to preskladal spodok cely pd len mam stare tdi a nic mi nebude sediet ani hlava ani cerpadlo a mam to vsetko uz porobene.dakujem
GOLF 3 TDI 1Z,egr kat off,S764 ,65mm laf ,280mm,KW ex
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX
PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
SEAT Cordoba asv 1.9 tdi 81kw konbajn EX
PASSAT afn GT2559v,0.260,12mm,fmic 60mm vedenie,maf+egr+kat off
bud daj len piesty a ojnice z PD74 alebo 77kw(tie sadnu na kluku afn), alebo cely spodok PD96kw a hriadel kluky na strane remenice si nechaj opracovat-skratit.
Niekto na fore tu mal na ATD 74kw 250ps a drzalo to...
ale skrutky na hlavu by to chcelo aspon z ARL. Mozno aj na spodok motora by nebolo na skodu dat nieco lepsie. Ojnicne loziska, loziska kluky a kruzka jedine OEM, tam si nachystaj 200-400€, lebo ked uz to budes robit tak das asi vsade aj nove tesnenia...
Niekto na fore tu mal na ATD 74kw 250ps a drzalo to...
ale skrutky na hlavu by to chcelo aspon z ARL. Mozno aj na spodok motora by nebolo na skodu dat nieco lepsie. Ojnicne loziska, loziska kluky a kruzka jedine OEM, tam si nachystaj 200-400€, lebo ked uz to budes robit tak das asi vsade aj nove tesnenia...
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
K tomu mám dotaz:
mám tu samou nebo podobnou situaci.
To musím shánět písty v toleranci, ne?
Přece nemůžu vzít písty jen tak z něčeho, ať už z nějakýho PD nebo z ASV a naládovat to do AFN....? Vždyť je třeba vzít v potaz toleranci pístů, ta se udává na setiny nebo dokonce tisíciny milimetru?
Je tomu tak?
Tzn. změřit průměr válců AFN a podle toho shánět písty?
mám tu samou nebo podobnou situaci.
To musím shánět písty v toleranci, ne?
Přece nemůžu vzít písty jen tak z něčeho, ať už z nějakýho PD nebo z ASV a naládovat to do AFN....? Vždyť je třeba vzít v potaz toleranci pístů, ta se udává na setiny nebo dokonce tisíciny milimetru?
Je tomu tak?
Tzn. změřit průměr válců AFN a podle toho shánět písty?
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
přesně jak píše toefuk: písty + ojnice z PD 74kw
já šel takovou střední cestou (z obav, které píše DanT3), nechal jsem sériové písty a dal jsem z ATD 74kw ojnice a pístní čepy. Vydržet to musí nesmysl... i série vydrží hodně
já šel takovou střední cestou (z obav, které píše DanT3), nechal jsem sériové písty a dal jsem z ATD 74kw ojnice a pístní čepy. Vydržet to musí nesmysl... i série vydrží hodně

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
No a dá se nějak aspoň subjektivně posoudit, jaký písty jsou lepší nebo aspoň dostačující na výkon okolo, řekněme 200-250k? Serie to vydrží, že jo.
Ale jsou třeba písty z ASV (ty už třeba mají kanálky na olej) výrazně lepší, než AFN? A písty z některýho PD zase budou o něco lepší, než třeba ty z ASV?
Nebo je to jedno
Ale jsou třeba písty z ASV (ty už třeba mají kanálky na olej) výrazně lepší, než AFN? A písty z některýho PD zase budou o něco lepší, než třeba ty z ASV?
Nebo je to jedno

BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
písty se liší ve třech hlavních věcech: velikost spalováků (jiný CR), hmotnost a chlazení olejem.
Rotačka má nejtěžší písty, ale zase jsou nejvyšší, takže nejlépe zachycují boční síly. Taky má nejvyšší kompresní poměr = nejlepší účinnost. Tohle oboje ale znamená velký namáhání klikovýho mechanismu. Chlazený jsou prostým ostřikem oleje dna pístu, což může stačit, pokud je dostatečně chlazený olej a nasávaný vzduch.
PD má písty nižší, lehčí, s menším kompresním poměrem, což ulevuje ojnicím a klice. Mají kanálek pro chlazení olejem, což taky může být určité plus.
ASV je taková kombinace, spalováky, tedy kompresní poměr jako ostatní rotačky, ale jinak konstrukce jako PD.
Rotačka má nejtěžší písty, ale zase jsou nejvyšší, takže nejlépe zachycují boční síly. Taky má nejvyšší kompresní poměr = nejlepší účinnost. Tohle oboje ale znamená velký namáhání klikovýho mechanismu. Chlazený jsou prostým ostřikem oleje dna pístu, což může stačit, pokud je dostatečně chlazený olej a nasávaný vzduch.
PD má písty nižší, lehčí, s menším kompresním poměrem, což ulevuje ojnicím a klice. Mají kanálek pro chlazení olejem, což taky může být určité plus.
ASV je taková kombinace, spalováky, tedy kompresní poměr jako ostatní rotačky, ale jinak konstrukce jako PD.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Pecka, to se mi líbí, když to někdo má takhle zmáknutý.
Takže sečteno, podtrženo - (pokud nemam původní písty, nebo to bude třeba 1Z) nejideálnější volba je ASV písty a k nim jejich ojnice a nebo ojnice ATD.
A správně spasovat vůle.
Na těch 200k to stačí.
Miluju tyhle starý instrumenty
Takový motory už nebudou, co vydrží 200% výkonu a celkem nic se jim nestane
Díky.
A pokud bych ještě poteoretizoval, tak jak se projeví ta nižší komprese při použití PD pístů? Může se to víc nafouknout?
Takže sečteno, podtrženo - (pokud nemam původní písty, nebo to bude třeba 1Z) nejideálnější volba je ASV písty a k nim jejich ojnice a nebo ojnice ATD.
A správně spasovat vůle.
Na těch 200k to stačí.
Miluju tyhle starý instrumenty

Takový motory už nebudou, co vydrží 200% výkonu a celkem nic se jim nestane

Díky.
A pokud bych ještě poteoretizoval, tak jak se projeví ta nižší komprese při použití PD pístů? Může se to víc nafouknout?
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
Jo, setup ASV písty + ATD ojnice + původní klika mi přijde ideální pro motory 1Z a AFN, troufnu si říct pro bezpečný výkon 200 - 250 koní
ASV ojnice jsou běžný ojnice, jako mají ostatní rotačky. PD ojnice jsou masivnější a zároveň lehčí. Taky bych použil pístní čepy z PD, jsou taky o nějaký ten gram lehčí.
Co se týče komprese, tak podobná debata už tu byla, zda je vhodnější na výkon nižší nebo vyšší kompresní poměr. Názor si může udělat každý svůj. Nižší komprese znamená menší zátěž pro motor, takže se může více nafouknout, ale zároveň nižší komprese znamená nižší účinnost - při stejné dávce paliva a vzduchu to znamená o něco málo nižší výkon nebo při stejném výkonu vyšší spotřebu...

ASV ojnice jsou běžný ojnice, jako mají ostatní rotačky. PD ojnice jsou masivnější a zároveň lehčí. Taky bych použil pístní čepy z PD, jsou taky o nějaký ten gram lehčí.
Co se týče komprese, tak podobná debata už tu byla, zda je vhodnější na výkon nižší nebo vyšší kompresní poměr. Názor si může udělat každý svůj. Nižší komprese znamená menší zátěž pro motor, takže se může více nafouknout, ale zároveň nižší komprese znamená nižší účinnost - při stejné dávce paliva a vzduchu to znamená o něco málo nižší výkon nebo při stejném výkonu vyšší spotřebu...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5