pridavny chladic oleje

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
LUIGI124
Přispěvovatel
Příspěvky: 188
Registrován: 22 led 2010, 19:35
Odpovědi: 0
Bydliště: zlín

pridavny chladic oleje

Příspěvek od LUIGI124 »

zdravim daval nekdo na auto tento mezikus?

http://www.highperformanceparts.cz/adap ... an10.67336

jedna se me o to ze nema v sobe termostat a to znamena ze kdyz nastartuju motor tak olej vali do pridavneho chladice oleje tzn dele se olej motor atd zahriva ?
nebo je nejaky termostat primo v te noze olejoveho filtru a otvira dva okruhy?
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Je to bez termostatu, jestli to máš jen na závody, tak to neva, ale na normální ježdění bych volil určitě s termostatem, něco takovýho:
http://fmic.cz/adaptery-pod-filtr/1054- ... tatem.html
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Sorry za offtopic, co se děje když je olej přehřátej ? dá se to nějak poznat ?
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

Já to mam, ale na VW T3, tam je to celý vzadu a musim říct, že ten olej se díky většímu objemu a chladiči ohřívá pomaleji. Od vyjetí tak 15km na 80stC, záleží na teplotě venku. Jenže já nejezdim v zimě, takže mi to neva.
Na běžný ježdění bych určo bral s termostatem.
Výměník voda-olej mám původní, tzn. ten, co má 81kW.
Chladič objemově tak na půl litru oleje, cirka, a nevim, co to je přehřátej olej. V parných létech, na dálnici max 110stC. Když tomu fakt dávam a s vlekem, tak 120stC 8)

Jinak přehřátej olej si představuju 130stC a víc u nějakýho průměrnýho 10W40 a pak už se rozpadá olejovej film a přestává to mazat, ne?
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
LUIGI124
Přispěvovatel
Příspěvky: 188
Registrován: 22 led 2010, 19:35
Odpovědi: 0
Bydliště: zlín

pridavny chladic oleje

Příspěvek od LUIGI124 »

tak dik za rady
auto neni kazdodenni jezdeni ale v zime bych chtel sem tam jezdit a nechce se mi zas kupovat dalsi budik na to abych musel hlidat teplotu oleje nebo nekde stat a cekat az se olej ohreje
mam tu kostku ale nejaky dobrak z tama vykuchal termostat resim jestli to ma smysl tam vubec davat bez termostatu
na HPP asi nikdo neresi
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

jj to že se rozpadá film ok,ale jak to poznat na motoru? klepe nebo tak? někdo tu psal že snad nefungujou hydra tak jak maj... :)
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

teplote oleje se dá hlidat tim že si koupiš druhý čidlo na vodu a přepinačem ho přepneš voda olej . na jednom budíku

přehřatej olej poznáš tak že ti na volnoběh maže mín . tj -- na volnoběh studenej 3b , za tepla 2b , vyhřatej 1b ...
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Pocitově mi přišlo že po kudle mi motor celkem klepal mezi 1200 až 1500 otáčkami, po výměně výměníku za ARL to přestalo...proto se ptám :) spojka je udělaná,záslepky zavařený a tlak na čerpadle OK :) olej max 10 tisíc Valvoline durablend 5w40....jestli to bylo tím čert ví :D
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

no mě po nakládačce cca při 120°C podle MFA začínají docela hlasitě cvakat hydra a celkově nemá motor pěknej zvuk - otázka je, jestli palubák ukazuje přesně...

Jak velký máte chladič? Já chci vyhodit výměník úplně ven, dát sendvič s termostatem a 9. řadý chladič 260x70x50mm, bude to stačit?

Obrázek
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

hmm cvakání hyder :) tak to tím asi bylo :)
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

Zhruba takovej mam, z Fiata Cromy.
A jak jsem psal, mě stačí bohatě. Ale nechal jsem i origo výměník AFN.
Budíky mám KMGY, což je údajně starší řada VDO, ale nijak jsem je necejchoval. Ale řek bych, že nekecaj, používám je i na vzduch a tam to odpovídá. Hydra mi necvakaj, takže přes těch 120 se fakt nedostávám.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

Ja vcera pri logovani 115 jak nic......taky sem o nem premyslel....
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“