Stránka 1 z 2

peugeot 2.2 hdi 94kw 2003 teče voda víčkem

Napsal: 19 srp 2017, 20:16
od ČONR
Ahoj lidičky,mam problém s vodou v motoru.
Před 5000km jsem dělal těsnění pod hlavou u tohoto motoru,z dúvodu že tlakoval.Po demontáži těsnění ko. následovalo srovnání hlavy,kontrola rovinosti bloku,tlakování hlavy,nové těsnění a zpětná montáž a nové víčko expanzní nádobky.
Po 5000km zičeho nic po cestě z dovolené po otevření kapoty na benzině celá nádobka od chladící kapaliny.Otevřel jsem víčko,(protože nebyla vidět kapalina).Po otevření to odfouklo a hladina stoupla.Tak jsem otřel, trohu dolil a pokračoval cca 100km po dálnici a po dalším zastavení pod víčkem jen takový čurůček(trochu vody) a výčko trochu odfukovalo
Nenáte prosím někdo skušenost co se mohlo stát?
Předem děkuji za jakoukoli radu

Napsal: 20 srp 2017, 07:12
od jericho-3
Víčko v háji, pokud ne, budou tvrdé hadice a hlava tlakuje. Auto normálně topí?

Napsal: 20 srp 2017, 11:14
od ČONR
Auto topí snad dobře,i když by mohlo víc. dnes jsem najel 60km a zase vše v pohodě. předchozí majitel(známí) když se mu ztrácela voda(prasklá těsnění)tak doleval pouze normální vodu. Kdzž jsem delal to těsnění tak chladič venku a proplachoval jsem ho vodou,protože byl plný rezaté vody.
asi se to moc nepropláchlo,protože mám ten rez v nádržce s nemzzkou.
Je možné ze je chladič ucpany a při vyších otáčkách nemá čerpadlo vodu?
Také jsem to nechal dnes na volnoběh cca 1,5h a nic.
Kdyby bylo opět fouklé těsnění atak by to tlačilo i na volnoběh?

Napsal: 20 srp 2017, 13:26
od jericho-3
A je chladič teplý po celé ploše?

Napsal: 20 srp 2017, 13:37
od ČONR
když to stojí na volnoběh,tak se dá říct že jo.Po jízdě chladič vlažný a vrchní hadice blíže k chladičí také vlažná cca po 20 cm směrem k termostatu teplá.
Spodní hadice dá se řict to samé.
Jsem z toho jelen a nějak se mi moc nechce věřit že těsnění pod hlavou vydrželo jen 5000km. tak zkouším hledat:-) kdyby nějaký nápad,budu rád!
Při otevřené víčku není v nádobce žádný náznak tlakování,hladina poklesne po přidání a bublinky nejsou vidět.

Napsal: 20 srp 2017, 13:57
od Tomas.cz
Než dělat nejhorší závěry zkusil bych jak bylo řečeno víčko a profouknout odvzdušňovací hadičky z motoru, zejména pokud jak říkáš byla rezatina v chladiče a prověřit jestli z nich při chodu motoru crčí voda tzn. jestli se motor může odvzdušnit.

Napsal: 20 srp 2017, 18:38
od ČONR
jaké jsou odvzdušnovací hadičky motoru?

Napsal: 03 zář 2017, 16:55
od ČONR
Tak jsem se na o víkendu dostal.
Kontrola chladiče(rozebrání a vyčistění)
výměna výčka
Propláchnutí chladícího okruhu
kontrola hadic a hadiček

Výsledek stejný,ale zjistil jsem,jak jsou na nádobce ze zadu přivedeny hadice
2 slabé a 2 silné
1 slabá odvzdušnění před termostatem
2 slabá odvzdušnění chladiče

1 silná ta asi vede k vodnímu čepadlu
a ta druhá silná vede od ohřívače výfukových plynů,topení,předehřev(webasto)a k hlavě na držák termostatu.
No a právě z této hadice letí mnoho bublin,při volnoběhu méně a po přidání plynu více. dělá to hlava nebo těsnění?
Nějak nemohu pochopit jestli to tlakuje do vody od hlavy,proč nejdou bublinky nejkratší cestou přes termostat hned do nádržky a přoč se nezvedá teplota? Mohu poprosit o vysvětlení .

Napsal: 04 zář 2017, 12:11
od jericho-3
Zkus zaslepit ty hadice k ohřívači a Webastu, prostě vše, co nesouvisí s motorem a vyzkoušej to..

Napsal: 04 zář 2017, 18:57
od ČONR
Vyzkouším,je možné že by to přisávalo vzduch? Nebo v tom ohřívači přes trubku od EGR tlačíli výfukové plyny? EGR mám zaslepen ale až u sání.

Napsal: 05 zář 2017, 17:19
od jericho-3
ČONR píše:Vyzkouším,je možné že by to přisávalo vzduch? Nebo v tom ohřívači přes trubku od EGR tlačíli výfukové plyny? EGR mám zaslepen ale až u sání.
U sání ano, od výfuku ne,nebo ano?

Napsal: 05 zář 2017, 19:49
od ČONR
jericho-3 píše:
ČONR píše:Vyzkouším,je možné že by to přisávalo vzduch? Nebo v tom ohřívači přes trubku od EGR tlačíli výfukové plyny? EGR mám zaslepen ale až u sání.
U sání ano, od výfuku ne,nebo ano?
nějak nerozumím odpovědi :) :) :)

Napsal: 05 zář 2017, 21:13
od geo
Píšeš že to není natlakovaný a přitom to teče víčkem?Tak jak je to.Pořádně to projeď a zmačkni hadici od chladiče pokud je jako beton a máš to kloudně odvzdušněný tak moc možností není co to tlakuje.Někdy pomuže zatepla to natlakovat a nechat do rána natlakovaný vyndat vstřik nebo žhavák a ráno zatočit kde vyletí voda tam to netěsní.

Napsal: 07 zář 2017, 13:27
od pepe276
ČONR píše:
jericho-3 píše:
ČONR píše:Vyzkouším,je možné že by to přisávalo vzduch? Nebo v tom ohřívači přes trubku od EGR tlačíli výfukové plyny? EGR mám zaslepen ale až u sání.
U sání ano, od výfuku ne,nebo ano?
nějak nerozumím odpovědi :) :) :)
Úplně jednoduché. Pokud to máš ten nesmysl zacpaný u sání, tak je jasné, že pokud je chladič egru náhodou děravý, tak ti to může nafukovat tlak čmoudu od výfuku. Zkus to zacpat na obou stranách, nebo celé vyřadit a uvidíš, jestli to bylo tím, nebo ne.

Napsal: 09 zář 2017, 09:47
od geo
Nevěřím tomu že ti tlak spalin egr bude tlakovat vodu obráceně voda do výfuku ano.Tlak spalin v egr je prakticky 0. proto se přivře klapka v sání aby se spaliny dostali do sání.