Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ASV
Přispěvovatel
Příspěvky: 154
Registrován: 17 črc 2014, 15:14
Bydliště: BRNO venkov

Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky

Příspěvek od ASV »

Tak jsem se pustil s běžným "domácím" vybavením do demontáže a opravy turba. Po několikerých nadáváních a přemýšleních jak dál se to nakonec povedlo, chtěl bych se podělit o poznatky, co nejsou na první pohled zřejmý pro člověka, co to nikdy nedělal.

-auto dát na kozy/nájezdy tak, aby byl dobrý přístup seshora i zdola, dobře zajistit at to na vás nespadne
-sání se nemusí sundávat (pokud není úplně zasraný), šrouby jdou povolit strašně blbě a možná je oholíte
-z turba ještě před demontáží sundat vše co jde - podtlakovou baňku, všechny hadice a trubky samozřejmě, vracečku dat pryč úplně, olejovou trubku seshora odšroubovat i vpředu na motoru a posunout/upevnit tak aby nezavazela. Dole drží turbo na bloku jedním šroubem.
-zalepit otvory na turbu izolepou proti vniknutí bordelu
-turbo jde ven vrchem, kolem sání *na straně řidiče*. Z druhé strany to ani nezkoušejte, chybí tam asi centimetr. Je nutné odšroubovat konzolku co drží podtlakové hadice a regulační ventily a odehnout ji aby nezavazela. Oddělat i trubku co vrací chladicí kapalinu nahoře do expanzky. Nejlíp když na vyndávání i nasazování jsou dva lidi, jinak dost bolí záda.
-těsnění jsem nikde nedával nové a zřejmě to nevadí, ale pokud bych měl, asi bych dal novou aspon vracečku s těsněním.

Samozřejmě dodržovat čistotu a před zpětnou montáží vyfoukat bordel z turba jakožto i hadic.


Důvod demontáže byl zaseknutá regulace. Tam asi bývá největší problém rozebrání turba, mě to kupodivu šlo celkem dobře, kdyžtak klepejte do té litinové části dokud se neoddělí... Bacha na ohnutí lopatek turbíny, ale prý je to docela tvrdá slitina a jen tak se neohne (to samozřejmě neplatí o kompresoru, jenž je z hliníku, ale ten zůstane ve své ulitě..). Vyfoťte si umístění prstence co hýbe s lopatkama. Distančky u lopatek jsem podložil ústřižkama ze starýho svinovacího metru :) Samozřejmě všechno vyčistit, i to co vypadá jako vydřený kov, může být jen spečenina oleje a jde oškrabat šroubovákem. Při zpětné montáži kroužku s lopatkama jsem jej musel přibližně vystředit (dokola je nějaká vůle), jinak to nejde složit. Ale prý to tam někdy sedí bez vůle a nemusí se středit... Samozřejmostí je že po složení musí regulace chodit lehounce a turbo se musí taky točit lehce, bez pazvuků.

Zalívání turba olejem jsem neřešil, nejdřív jsem odpojil konektor čerpadla a chvíli startoval, i to by mělo stačit na zalití... Pak jsem odpojil regulaci (turbo se točí na minimální otáčky) a nastartoval na volnoběh.
O1 před face ASV 81kW
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Zajimavy, ja to i poprve delal jinak a banku jsem nesundaval a nesundavam ale zato vzdy sundavam a cistim sani ( jeho srouby pokud predchozi mechanik nebyl debil a ma cit nebo momentak povolit jdou nebo je potreba klepnutim uvolnit a klic nasadit na maximum do imbusu a nic se neoholi) jelikoz ta veta kdyz neni uplne zasrany pokud to pred tebou nekdo neudelal a nezaslepil uplne EGR tak je vzdy zasrany a pruchod vzduchu je proste horsi diky sundanemu sani neni treba sundavat banku a turbo lze vyndat nandat v jednom a zada me neboli. :). S klepanim do litinove casti je lepsi byt opatrny ale nejlepsi je si to trochu nahrat a je to "brnkacka"
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3499
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Jakou měl svinovací metr sílu planžety?
Oct asv 2000, DieselPower
ASV
Přispěvovatel
Příspěvky: 154
Registrován: 17 črc 2014, 15:14
Bydliště: BRNO venkov

Příspěvek od ASV »

Díky za reakce,
jo sání bylo čištěný asi před 3 rokama, tak to zas tak strašný nebylo... A povolit to fakt šlo strašně blbě, oproti tomu svody šly lehounce. Třeba vám to půjde líp, ale aj kámoš říkal, že to šlo blbě... No ale pokud to někdo nikdy nečistil a měl EGR v provozu, tak to asi bude hrůza a pak musí jít ven. Jen zalomenej šroub v bloku bych asi nechtěl moc řešit...

EGR samozřejmě zaslepit pokud není 8)

Ty podložky z metru měly asi něco kolem 0,18mm...

H.
O1 před face ASV 81kW
Mach.A
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 22 říj 2013, 13:45
Bydliště: Klobouky

Příspěvek od Mach.A »

Nejlepší je turbo rozpůlit bez použití kladiva. Bouchat kladivem do turba to fakt ne. Já na to mám stahovák a kladivo nepoužívám. Rozpůlil jsem takto turba, které nešli ani po pořádném nahřátí a boucháním kladivem.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

v sekci FAQ....je docela hezkej popis jak turbo dát ven....a vycistit ho ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Příspěvek od ondra.p »

Mach.A píše:Nejlepší je turbo rozpůlit bez použití kladiva. Bouchat kladivem do turba to fakt ne. Já na to mám stahovák a kladivo nepoužívám. Rozpůlil jsem takto turba, které nešli ani po pořádném nahřátí a boucháním kladivem.
Mužeš sem nebo do SZ poslat fotku toho stahováku? Díky
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ten by me taky zajimal. Poklepavam ohrate turba medenou palickou kdyz uz musim ale stahovak na tu malou hranku a ve stredu opera o nevim jak by me taky zajimal a kdyz by fungoval rad si ho koupim/ vyrobim
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
rami
Aktivista
Příspěvky: 1622
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Mach.A píše:Nejlepší je turbo rozpůlit bez použití kladiva. Bouchat kladivem do turba to fakt ne. Já na to mám stahovák a kladivo nepoužívám. Rozpůlil jsem takto turba, které nešli ani po pořádném nahřátí a boucháním kladivem.
Muzes ten stahovak ukazat ?
Take by me to zajimalo.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Mach.A
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 22 říj 2013, 13:45
Bydliště: Klobouky

Příspěvek od Mach.A »

Bohužel - je to Know-how. Pochopte to.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

nevím...ale nejak si asi nedokazu představit jak ten stahovák muze vypadat......
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvek od Maxík_1 »

Je to sice staré téma,ale hledám info k práci tak jsem na to zde narazil.
Také by mě ten stahovák zajimal,ale nemůže to být nijak složité. ;)

Koukal jsem na webu a nikde se nic takového nedá najít.Čeká mě také vytažení turba a demontáž. Tak pátrám po informacích než se do toho pustím.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 bře 2007, 14:25

Re: Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky

Příspěvek od autak »

Ahoj, stahovák na rozpůlení turba jsme si s tátou udělali. Jedna foto je https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 7#p1307737
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: Octavia 1 - demontáž turba v garáži - rady pro začátečníky

Příspěvek od Maxík_1 »

Zajimavé.
Jí stahovák nikdy nepotřeboval.
Stačí kolem obruby turbo náhřat a pak kolem mírně poklepat a jde to lehce od sebe.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“