Stránka 1 z 2
ford transit zere olej
Napsal: 15 říj 2017, 04:59
od oregan
Ahoj mam u sebe transita 2009 svetla uz jdou nahoru. Je to 2,2 TDCI.
pred pul rokem byl problem s turbem,veskery olej sel do vyfuku pres turbo.Vyfuk byl plny oleje,vycistil se a auto jezdilo bez problemu.Ted po pul roce zacal hulit huste sedive.Huli hned jak chytne motor a ztraci se olej.Motor chytne vzdy na 3 pokus.Pamet zavad bez zavad.
Auto vykon ma.Po cem jit? Turbo a nebo pistni krouzky?Jak zjistit ze to jde pres pistni krouzky?
najeto 290tis
Napsal: 15 říj 2017, 16:30
od jericho-3
Nejdřív bych zkontroloval oddech motoru, pak EGR a až poté řešil kroužky..
Napsal: 15 říj 2017, 17:33
od txx
a na konec to bude nové turbo

Napsal: 15 říj 2017, 19:43
od oregan
jericho-3 píše:Nejdřív bych zkontroloval oddech motoru, pak EGR a až poté řešil kroužky..
prosim pomohl by jsi mi jak vyloucit oddech motoru a jak egr?kdyz vyndam egr bude z nej tect olej?Oddech mam zkusit odpojit?
Napsal: 18 říj 2017, 11:58
od jericho-3
txx píše:a na konec to bude nové turbo

Jo, u turboaut je to velmi často hlavní viník. Kdysi jsem montoval turbo z vraku, které si přivezl majitel a tak jsem po montáži sledoval -koukal jsem přímo do turba , jak při volnoběhu pracuje a co dělá olejový film , který turbo propouští do sání...Motor nekouřil, ale množství oleje , které procházelo okolo hřídelky-vůle nebyla "žádná" mě znejistělo, ale auto jsem předal a majitel si pochvaloval jak dobře koupil že auto vůbec nekouří...Prostě turbo je vždy recidivista, buď krade málo nebo víc oleje, a u chrochtáků, které pouští naftu do oleje, je situace často vyrovnaná a majitel si chrochtá, jak má pořád olej v normě...Ale hlavu -motor opraví a najednou se diví, že to turbo dřív nežralo a teď ano..
Jinak pro jistotu je dobře ověřit funkci oddechu motoru a kvůli kouření a chodu motoru i EGR, zda motor může dobře dýchat a není přidušen..
Napsal: 18 říj 2017, 13:25
od Tomas.cz
No, vím o případu kdy u 2.2TDCi podfukovalo těsnění na vstřiku pod víko motoru a velký přetlak v klikové skříni dělal psí kusy.
Napsal: 18 říj 2017, 16:07
od JozefC
Kruzok , alebo piest.
Napsal: 18 říj 2017, 19:14
od oregan
Je pravda ze na vstriku u prvniho valce protyka olej pres tesneni vstriku. Kdyz budou krouzky KO jak se to bude chovat na tlakovy sonde?Jedna se mi o to,abych to vyloucil,jelikoz prekrouzkovani je velka pakarna.
Napsal: 18 říj 2017, 20:10
od JozefC
Vytiahni mierku oleja a nastartuj. Ak bude tlacit plyn vacsim tlakom von, tak je to jasne.
Napsal: 18 říj 2017, 20:38
od octaviask
nechcem byt zly prorok, ale asi pojde motor von

a vstreky rovno do mašiny.
Napsal: 19 říj 2017, 07:57
od oregan
Tak jsem vyndal merku a zjistil jsem ze z merky huli a je tam vyssi tlak.Kdyz jsem nastartoval svyho passata a vyndal merku tak to skoro vubec nehulilo.Kdyz ji vyndam z transita tak jde z merky hulan.motor neni rozhadanej.Jeste me napadlo,nemohl by byt ucpanej vyfuk?Ale proc by to zralo olej?
Napsal: 19 říj 2017, 14:36
od jericho-3
Pokud ti dýchá měrka a máš oddech motoru v pořádku, tak předpověd nade mnou byla chirurgicky přesná..
Napsal: 19 říj 2017, 14:50
od oregan
jericho-3 píše:Pokud ti dýchá měrka a máš oddech motoru v pořádku, tak předpověd nade mnou byla chirurgicky přesná..
Takze uvpany vyfuk?
Napsal: 19 říj 2017, 18:53
od octaviask
octaviask píše:nechcem byt zly prorok, ale asi pojde motor von

a vstreky rovno do mašiny.
zrejme táto

Napsal: 21 říj 2017, 12:03
od oregan
octaviask píše:octaviask píše:nechcem byt zly prorok, ale asi pojde motor von

a vstreky rovno do mašiny.
zrejme táto

tak motor pujde,musim to prekrouzkovat a necham zbrousit hlavu,komplet generalku motoru. Pujde vyndat motor i s prevodovkou kdyz rozdelam cely predek?Nemate nekdo schema rozboru motoru,abych vedel utahovaci momenty?Nemate nekdo primo dilenskou prirucku?Vin mou poslat neni problem.