Stránka 1 z 3

Stav zaplnění DPF filtru

Napsal: 09 pro 2017, 23:00
od Řehoř
Pánové, zdravím vás všechny a prosím o radu, kterou jsem zde zatím nenašel. Mám Octavii III, motor 2.0 TDI CR 110kW (CKFC), dovoz z DE, já jezdím výhradně na Vervu, olej užívám Castrol Edge Long life ale po 15 tis. km.

Jak je na tom můj DPF filtr, když jsem naměřil toto:

IDE00431-ENG104207 Filtr částic: servisní regenerace: stav zablokování-Bit 0 0
IDE00432 Filtr částic: doba od poslední regenerace 6893 s
IDE00433 Filtr částic: objem olejového popílku 0.14 l
IDE00434 Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 9.27 g
IDE00435 Filtr částic: měřená hmotnost sazí 1.91 g
IDE00436 Filtr částic: kilometry od poslední regenerace 113599 m
IDE01386 Index zanesení sazemi 1 m
IDE01407 Filtr částic: spotřeba paliva od poslední regenerace 5.07 l
IDE06059 Filtr částic: hmotnost olejového popílku 56.7 g
IDE06060 Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g

??? Mám už šetřit na nový?
Díky za odpovědi...
Řehoř.

Napsal: 10 pro 2017, 09:44
od dhfool
IDE06059 Filtr částic: hmotnost olejového popílku 56.7 g
IDE06060 Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g

Máš 57g max je 80g, takže zatím v poho...

Napsal: 10 pro 2017, 22:25
od Řehoř
To jsem chtěl slyšet... :-)

Napsal: 13 pro 2017, 20:48
od Felipe
Mohu se zeptat kolik to má najeto? a jaké vzdálenosti to jezdí?
Omlouvám se za OT.

Napsal: 13 pro 2017, 21:27
od Řehoř
Má to najeto 240 tis. km. Jezdí to každý týden dálky, ale i dost v místě, ale zpravidla tak 10-15km do ohřátí. Tankuji výhradně u Benziny Vervu a olej dávám Long-life Castrol Edge po 15 tis. km.
Mluvil jsem ohledně svého logu s pánem z dpf-tech a ten mi řekl, že hodnota zaplnění není až tak směrodatná a mohla být dříve ovlivněna tím, že to někdo vynuloval. Takže lepší je provést jízdní test a změřit v otáčkách 1500-4000 jaký odpor klade DPF proti motoru... Což se chystám udělat zítra.
Filtr je prý nyní už k vyčištění, je prý lepší při 70% už udělat z důvodu toho, že se nadměrně tepelně nezatěžuje turbodmychadlo a EGR tím, že by horké spaliny měly velký odpor filtru. Dalším důvodem je to, že plný filtr prý občas popraská a pak se nedá čistit, ale musí se dát nový. Takže raději předejdu problémům a nechám ho vyčistit. Ale uvidíme zítra. Třeba ještě budu mít nějaký čásek...

Napsal: 30 kvě 2018, 11:39
od romperstromper
Dobrý den

trochu oživím tema,
Mohu se zeptat jak test provedu?
Co mám kontrolovat ve VAGU(kanaly)?

Napsal: 09 srp 2020, 18:12
od martin.n
Ahoj,

nechci zakládat nové téma,jen bych se chtěl zeptat na Váš názor ohledně zaplnění dpf filtru u Fabie 1.6 CR 55kw r.v.2010,níže jsou hodnoty.

Předem děkuji.Obrázek

Napsal: 10 srp 2020, 21:21
od turbo kamna power
Tak stav zaplnění 76g a max je 70g, takže je to asi jasný... :)

Napsal: 11 srp 2020, 09:56
od Biimbo
Teď jsem nechával čistit na našem a stálo to 3600kc. Až koupíme druhý auto, vyndám ho a nechám udělat preventivně.

Napsal: 11 srp 2020, 18:17
od geo
Tohle vídám docela často a auta bez problému jezděj a koncovka je čistá pokud to funguje a regenerace jsou víc jak 350km tak bych to neřešil.

Napsal: 11 srp 2020, 18:50
od venca.6
taky vím o autech kde je to přes limit a jezdí, pokud nesjou problémy, neřešil bych.

Napsal: 11 srp 2020, 21:49
od turbo kamna power
Kolik to tak musí mít najeto, že někdo dosáhne tak velkého zaplnění? Nebo jsou to auta, co jezdí jen krátké trasy? Já mám zaplnění popílkem po 300tkm jen 6,33g na CAYC :)

Napsal: 11 srp 2020, 23:52
od hansdob
Nse mělo cca 435 když jsme museli čistit ale asi od 390 jezdilo s vyšší hodnotou. Koncovka čistá vše ok. BMR passat.

Napsal: 12 srp 2020, 06:15
od venca.6
CFHC 205 000km 0,12l - dle přepočtu 48g.

Napsal: 12 srp 2020, 10:53
od wendyf
Hmotnost olejového popílku je se vypočítává teoreticky z průměrné spotřeby nafty, proto má každé auto jinou hodnotu, já mám na motoru CFJA najeto 225 000km a 0,17l popela, regeneruje po 450 až 550km a to jezdím krátké tratě do 20km. Koncovka výfuku čistá bez sazí.