Stránka 2 z 3

Napsal: 12 srp 2020, 15:48
od marfan
Niektorý majú zaplnený DPF filter aj po 180tkm na medznú hranicu. Videl som na Passate B6, ktorý mal už za touto hodnotou a regenerovalo mu to po 400km a jazdil krátke a aj dlhé trasy.

Tá hodnota nespálitelného popolčeka nieje náhodou kombináciou hodnoty diferenčného tlaku DPF, odchylka vstrekovania plus spotreba ?

Napsal: 13 srp 2020, 22:33
od turbo kamna power
wendyf píše:Hmotnost olejového popílku je se vypočítává teoreticky z průměrné spotřeby nafty, proto má každé auto jinou hodnotu, já mám na motoru CFJA najeto 225 000km a 0,17l popela, regeneruje po 450 až 550km a to jezdím krátké tratě do 20km. Koncovka výfuku čistá bez sazí.
skoro určitě se to z průměrné spotřeby nepočítá, nebo jen okrajově. Spíš to bude tak nějak, jak píše kolega nade mnou. Já měl ještě do cca 270tkm jen 0,5g zaplnění a moc to nerostlo. Pak se zřejmě začaly zhoršovat vstřiky a zaplnění popílkem prudce rostlo na nějakých 6g v cca 300tkm (přitom spotřeba paliva se nijak zásadně nezvedla), tehdy jsem vstřiky nechal udělat a od té doby se to zase skoro nehýbe :)

Napsal: 16 srp 2020, 20:25
od martin.n
Rozumím,ale kdy se pak rozsvěcí kontrolka která nabádá řidiče k tomu,aby jel na dálnici,a nebo kde je mez,přes kterou to přeleze,a už nebude regenerovat,nebo se bude stále snažit?

Napsal: 17 srp 2020, 05:28
od marfan
TO vtedy ak nezregeneruje po troch neuspešných začatiach regenerácie a hodnota spálitelného popolčeka je na max hodnote.


V podstate sa to môže stať aj pri plne funkčnom DPF len sa stále jazdia krátke trasy.

Napsal: 21 srp 2020, 14:41
od martin.n
Takže max.zaplnění kontrolka nějak nesignalizuje?

Napsal: 26 srp 2020, 11:04
od PeSko
Ahoj.možná hloupej dotaz, ale jak víte přesně po kolika to regeneruje? to si to hlídáte podle otáček,zvuk,smrad? nebo máte nějakou apku přes bt+elm?

díky za info a sorry za možná OT ale mám nově krabici s CAYC tak se seznamuju :/

Napsal: 26 srp 2020, 11:29
od wendyf
VAG DPF + ELM327

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Napsal: 27 srp 2020, 17:59
od chosepm
Řehoř píše:Pánové, zdravím vás všechny a prosím o radu, kterou jsem zde zatím nenašel. Mám Octavii III, motor 2.0 TDI CR 110kW (CKFC), dovoz z DE, já jezdím výhradně na Vervu, olej užívám Castrol Edge Long life ale po 15 tis. km.

Jak je na tom můj DPF filtr, když jsem naměřil toto:

IDE00431-ENG104207 Filtr částic: servisní regenerace: stav zablokování-Bit 0 0
IDE00432 Filtr částic: doba od poslední regenerace 6893 s
IDE00433 Filtr částic: objem olejového popílku 0.14 l
IDE00434 Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 9.27 g
IDE00435 Filtr částic: měřená hmotnost sazí 1.91 g
IDE00436 Filtr částic: kilometry od poslední regenerace 113599 m
IDE01386 Index zanesení sazemi 1 m
IDE01407 Filtr částic: spotřeba paliva od poslední regenerace 5.07 l
IDE06059 Filtr částic: hmotnost olejového popílku 56.7 g
IDE06060 Mez naplnění: naplnění filtru částic popílkem 80.00 g

??? Mám už šetřit na nový?
Díky za odpovědi...
Řehoř.
Naplnění filtru popílkem neni až tak směrodatná hodnota. U některých aut, je pevně nastavená hodnota bud popílku, nebo výpočet km pro výměnu filtru. Po "softwarové výměně" filtr normálně funguje mnohdy bez jediného problému dál... To jak filtr funguje poznáš podle kilometru od poslední regenerace, aktuální hmotnosti sazí a v nejhorsím případě podle diferenčního tlaku...no a taky prstem :) To neni kec...Btw tvuj dpf je naprosto v pohodě ;) :)

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Napsal: 30 lis 2020, 09:50
od Koubis Tdi
Pošli fotku jaký máš tlak diference... Mám podobné hodnoty, ale mě regeneruje častěji 👍

Napsal: 11 úno 2021, 19:51
od TomášTDI
Caute muzete mi poradit jaky je stav u octavie 2.0tdi 81kw+chip auto docela smrdi a zakouri i cerne, koncovka cernaObrázek

Re: Stav zaplnění DPF filtru

Napsal: 31 bře 2021, 10:03
od jaykay
Co je sw výměna filtru? Nějaký reset oil ash či co?

Napsal: 18 dub 2021, 18:15
od marejo
Přesně tak, stav popela se vrátí na 0, jinak neví někdo jestli se dá ještě sehnat dpf škoda economy na auto v popisu?

Napsal: 19 dub 2021, 13:13
od FandaTDI
turbo kamna power píše:Kolik to tak musí mít najeto, že někdo dosáhne tak velkého zaplnění? Nebo jsou to auta, co jezdí jen krátké trasy? Já mám zaplnění popílkem po 300tkm jen 6,33g na CAYC :)
A jsi si jistej, že už to DPF nebylo měněný nebo čištěný (nebo tam není nějaká úprava)? A dif.tlak s vyp.motorem je 0? Koncovka výfuku čistá? Jestli si dobře pamatuju, tak CAYC má strop 60g, což by tímhle tempem znamenalo, že to DPF vydrží víc jak 2,8mil.km a to dám ruku do ohně za to, že to není možný... Setkal jsem se s DPF, který vydržely skoro 1/2mega při ideálním provozu, ale ani při nejideálnějším žádnej DPF nevydrží mega a víc... (některý DPF maj pevně nastavenou životnost třeba jen 100tis.km, i když pak není úplně zanešený...)

Btw. hodnota zanešení popílkem se nejvýrazněji hýbe podle průběhů regenerací a rychlosti zanášení sazema. Nemalej vliv na to maj teploty z čidel (hlavně na výfuku od turba až za DPF podle konkr.motoru). U koncernových aut jde často upravit hodnota popílku libovolně (a jsou na to i vzorečky) a pouhý reset/vynulování bez čištění nebo výměny vede k rychlejšímu ucpání, protože jednotka si myslí, že nespalitelnej popílek jsou saze a regeneruje častěji, což v důsledku urychlí ucpání DPF.

Napsal: 04 zář 2021, 22:51
od jimmmik
Ahoj, když už se to tu píše, zeptám se konkrétně.
Měl jsem auto na proměření vstřiků.
Když mi vraceli auto, řekli mi, že udělali statický vypálení filtru.

Přes DPF VAG jsem zjistil, že skutečně vypalovali, km sedí, ale resetovali mi oil ash residue na 0 a měl jsem tam 0,14l.

Můžu si tím odrovnat turbo, egr, dpf... nebo jen auto bude regenerovat později a nic se neděje?

Napsal: 05 zář 2021, 13:02
od FandaTDI
Ne později, ale dřív/častěji, viz.posl.věta předchozího příspěvku...