Audi A4 2.5 TDI - turbo?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Fary
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 02 říj 2007, 07:28
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Audi A4 2.5 TDI - turbo?

Příspěvek od Fary »

Mám Audi A4 B5 2.5TDI V6 110kW, 1999.
Nevím jestli mám špatné (zanesené) turbo nebo...? Při akceleraci na 2rs motor má zátah "na dvakrát". Nejdříve zabere cca v 1900ot. (cca 70% výkonu) a podruhé mezi 2600-2900ot. a to už jede na 100%.
Zároveň když ho vytáčím pomalu do cca 3000ot. a pak pustím plyn je slyšet silné zahučení od turba při klesání otáček. Když motor vytočím rychle tak se turbo vrací úplně normálně a potichu.
Už je zaslepený EGR a venku katalizátor.
Please nějakou radu :)
A4 B6 1.9 TDI 96kW
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Re: Audi A4 2.5 TDI - turbo?

Příspěvek od avatar »

Fary píše:Mám Audi A4 B5 2.5TDI V6 110kW, 1999.
Nevím jestli mám špatné (zanesené) turbo nebo...? Při akceleraci na 2rs motor má zátah "na dvakrát". Nejdříve zabere cca v 1900ot. (cca 70% výkonu) a podruhé mezi 2600-2900ot. a to už jede na 100%.
Zároveň když ho vytáčím pomalu do cca 3000ot. a pak pustím plyn je slyšet silné zahučení od turba při klesání otáček. Když motor vytočím rychle tak se turbo vrací úplně normálně a potichu.
Už je zaslepený EGR a venku katalizátor.
Please nějakou radu :)
Nejsi jedinej kdo ma¨tak zvane 2jitej zatah zatim sem na to neprisel. Pokud mas kat vykuchanej tak mi aspon odpada dalsi zkoumani)))

Neni problem to vyndat to trubo a vycistit co si mel udelat jiz pri zaslepeni egr.

turbo na 2a pule by melo mit zatah od 1500 do 1800 otacek takovej jako nabeh citis ze zacina pri 1800-2000 zatah az do 4500 5000 bez zadneho preruseni.

pokud to nejede je to vecinou
- ucpanej kat
- zasrane turbo
- egr stale otevren
- zadelanej filtr nafty malo nafty (to by vecinou nejelo az cukalo)
- spatnej predvstrik
- spatne nastavene rozvody (coz je docela caste je to tim ze pokud to clovek dela na aretaci tak pri nasponovani hlavniho remene a sundani aretaci na vackach se vacky jemne pohnou (tak zvany dosponovani remene tim padem je to spatne nastavene (pozna se to protocenim a znovu aretace nebo zrcatkem mrknout ) pri tomto ten motor jede skoro stejne jen mene jde vytacet a vice zere a kouri (je to neznatelne). Ma to skoro kazda ctvrta 2.5 tdi v6 po rozvodech))

tezko rici proc to ma dvakrat ten turbo efekt na to sem jeste neprisel
Uživatelský avatar
Fary
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 02 říj 2007, 07:28
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Fary »

Kontrolní otázka: Na jak dlouho je cca vymontovat a vyčistit turbo?
Rozvody mi dělali před cca 2000km, ale to mi to dělalo už před tím. Palivový filtr je vyměněnej. Předvstřik je nastavenej přes diagnostiku.
Tak asi teď mi už zbejvá jenom turbo ven... :x
A4 B6 1.9 TDI 96kW
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

Fary píše:Kontrolní otázka: Na jak dlouho je cca vymontovat a vyčistit turbo?
Rozvody mi dělali před cca 2000km, ale to mi to dělalo už před tím. Palivový filtr je vyměněnej. Předvstřik je nastavenej přes diagnostiku.
Tak asi teď mi už zbejvá jenom turbo ven... :x
no ja mam turbo za 20 min venku vycistene za 20 min zase ale to sem ja

poprve sem to delal 4 hodiny turbo ven))))))))))))))))))
Uživatelský avatar
Fary
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 02 říj 2007, 07:28
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Fary »

Ještě jsem si vzpomněl...
Když je auto ráno studený, tak ten zátah v 2800ot. je daleko silnější a do 2800ot. se autu vůbec nechce...
V létě se mi párkrát stalo, když bylo venku vedro (cca nad 30°C) že auto fungovalo úplně normálně a tahalo od spoda....
A4 B6 1.9 TDI 96kW
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když máte zátah na dvakrát, nemáte špatnou váhu vzduchu?
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

Huml píše:když máte zátah na dvakrát, nemáte špatnou váhu vzduchu?
dobra otazka dik za ni))))

(ja zatah nemam dvakrat ja jen resim ostatnim auta)))
Uživatelský avatar
Fary
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 02 říj 2007, 07:28
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Fary »

Huml píše:když máte zátah na dvakrát, nemáte špatnou váhu vzduchu?
Váha by podle tebe řešila i druhej problém? --- Když ho vytáčím pomalu do cca 3000ot. a pak pustím plyn je slyšet silné zahučení od turba při klesání otáček. Když motor vytočím rychle tak se turbo vrací úplně normálně a potichu.
:?
A4 B6 1.9 TDI 96kW
wintrej
Přispěvovatel
Příspěvky: 405
Registrován: 10 črc 2007, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od wintrej »

Fary na tvoj problém je jednoduchý tiež presne toto iste sa nedávno riešil.
Je uplne normalne že máš dojitý záťah pretože pri 1900ot sa zobudi turbo začne tlačiť tak tam máš zaťah ked pride 3000ot dosiahneš plny tlak a tiež výkon motora rastie tak je uplne prirodzené že to potiahne už čo najviac až do 4000ot.
Avatarovi to ťahá rovnomerne preto lebo má chip.
porovnavali sme to s kamaratovým autom čo má chip tiež mu to ťaha rovnomerne od 1900ot až do 4500.Vymenili sme vahu vzduchu z jeho auta do mojeho a nezmenilo sa absolutne nič.
Proste u 110kw to tak má byť vobec nič s tým nerob.
To že ti niečo zahuči tak mne to spravi take zasyčanie akokeby to je tiež normalne.
podľa mňa s tým nič nemáš váhy nerieš lebo vyhodiš zbytočne prachy.
A niečo ti poradim ked máš studeny motor tak na 2800ot radšej nechod moc mu to neprospieva.
Tiež som sa čosi narozmyšlal a naskušal aj N75 som dal druhý proste tak to má byť a pokial chceš plynuly tah daj si chip je to hodne citit.
Uživatelský avatar
Fary
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 02 říj 2007, 07:28
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Fary »

wintrej píše:Fary na tvoj problém je jednoduchý tiež presne toto iste sa nedávno riešil.
Je uplne normalne že máš dojitý záťah pretože pri 1900ot sa zobudi turbo začne tlačiť tak tam máš zaťah ked pride 3000ot dosiahneš plny tlak a tiež výkon motora rastie tak je uplne prirodzené že to potiahne už čo najviac až do 4000ot.
Avatarovi to ťahá rovnomerne preto lebo má chip.
porovnavali sme to s kamaratovým autom čo má chip tiež mu to ťaha rovnomerne od 1900ot až do 4500.Vymenili sme vahu vzduchu z jeho auta do mojeho a nezmenilo sa absolutne nič.
Proste u 110kw to tak má byť vobec nič s tým nerob.
To že ti niečo zahuči tak mne to spravi take zasyčanie akokeby to je tiež normalne.
podľa mňa s tým nič nemáš váhy nerieš lebo vyhodiš zbytočne prachy.
A niečo ti poradim ked máš studeny motor tak na 2800ot radšej nechod moc mu to neprospieva.
Tiež som sa čosi narozmyšlal a naskušal aj N75 som dal druhý proste tak to má byť a pokial chceš plynuly tah daj si chip je to hodne citit.
Ale já jsem si sjel i s jinyma 110kW a ty to nemaj... Ja mam vylozene druhej zatah, v autě škubne a trochu změní zvuk. A při tom klesání z cca 3000ot. je ten zvuk silně nezdravej :(
Kdyby to bylo oki byl bych jenom rad, ale něco tam je :x tak kdyby ještě někoho něco napadlo sem s nim. DÍKY
A4 B6 1.9 TDI 96kW
wintrej
Přispěvovatel
Příspěvky: 405
Registrován: 10 črc 2007, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od wintrej »

pozri ja mám v podstate nove origo turbo váhu tiež a robi mi to to isté a takisto ma viezom mufty v jeho A6 a tiež su tam dva zatahy tak ja by som to neriešil. Ale ten zvuk tak to neviem mne to neklepe tak tak možeš zhodiť turbo a pozrieť ako to vyzera.
Keby boli zatuhle lopatky padalo by to do nudzaku ale pokial taha aj pri 1900 a pri 3000 ešte viac tak je to ok.A bud rád že ti to pri 3000ot taha lebo niekto tam ten zatah fakt nemá ale to už bude asi vylágrovaným turbom.
Dokedy to ide sa voz čo kupiš nove turbo na 60tis? repas stoji za kočku.
Uživatelský avatar
sustera
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 12 čer 2007, 15:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od sustera »

ja mam ten dvojitej turboefekt taky motor ake nove turbo takze tim turbem bych to asi nevidel
Uživatelský avatar
Octava
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 15 srp 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Octava »

taky mam 2,5TDi V6 110KW-mam plyn na podlaze od 1200ot ve 2000ot to polevi tak na 1s a hnedka se to znova rozjede a vpoho az do konce,nalogovali mi to a presne jak to polevi tak spadne vaha a turbo pak se turbo probere a je v normalu,ale vaha uz je pod tou nejnissi doporucenou hodnotou zhruba o 100mg min nez ma byt,takze je to spatna vaha ze?
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

koukám že nás je docela dost (LOL) akorát mě to zatáhne v 1500ot.,ve dvou tisících ještě víc a ve třech nejvíc...nevim proč to nejde plynule :roll: teď se chystám na něco juknout až se dozvím nějaký věci...motor mám BDH
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Octava
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 15 srp 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od Octava »

ja AKN (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“