Stránka 1 z 1
škoda octavia 3 termostat
Napsal: 07 bře 2018, 19:57
od karter
Chlapy jde vyměnit samostatně termostat na oktavii 3 obsah 1.8 tsi 132kw kod motoru CJSA nebo je to součásti tehle skříne
http://www.cc-autodily.cz/skrin-termostatu-17 .Teplota po dálnici padá a spina se sahara.
Napsal: 07 bře 2018, 20:15
od Fantik
No v Etce to rozkreslené víc není takže to vypadá pouze na celek.

Napsal: 07 bře 2018, 20:16
od karter
no právě také jsem to nikde rozkreslený neviděl

Napsal: 07 bře 2018, 21:21
od Rayx
Jo, GENIII u EA888 nahradila termostat šoupátky v těle pumpy, má to inteligentní termomanagement ... Po průniku G13 do elektroniky je pak veselo

Napsal: 08 bře 2018, 14:09
od karter
a kde má prosimtě ta 132 kw čidlo teploty chladici kapaliny G62

Napsal: 08 bře 2018, 16:45
od Rayx
Na hlavě pod vakuovkou

Filterbox a vedení ven. Ale bude to ten bazmek se šoupátky, prostě přestaly šoupat, když se to přehřívá a spíná se sahara ... Tady se musí i chlazení řešit nejdřív přes diagnostiku.
Podle SSP99 to má mít bezpečnostní termostat pro případ poruchy na tý regulaci
Porucha ovladače regulace teploty motoru
Při výpadku snímače úhlu natočení je rotační šoupátko plně aktivováno (maximální chlazení motoru).
Pokud je stejnosměrný motor vadný nebo rotační šoupátko uvázlo, omezení otáček a točivého momentu motoru
je omezeno adekvátně k poloze rotačního šoupátka.
Pokud teplota v regulátoru stoupne nad 113° C, termostat otevře bypass k chladiči vody tak, aby chladicí kapalina
mohla chladičem proudit.
V případě závady na regulátoru je tak umožněna jízda s vozidlem bez hrozby poškození motoru.
Vizualizace poruchy systému:
– na displeji sdruženého přístroje palubní desky se objeví hlášení o omezení maximálních otáček motoru
– hlášení na displeji je doplněno o zvukovou signalizaci a rozsvícení kontrolního světla EPC
– indikace skutečné teploty chladicí kapaliny na sdruženém přístroji palubní desky
Kód: Vybrat vše
https://www.ulozto.cz/!cbRmwoEX/motory-1-8-l-a-2-0-l-tfsi-rada-ea888-pdf
Jinak je to jistě radost na tom něco hledat a nebo spravovat ...

Napsal: 15 led 2020, 16:51
od JakubZ
Zdravím, právě se potýkám se stejnou závadou (výrazný pokles teploty při jízdě po dálnici) motor 1.8 tsi. Rád bych se zeptal, jakou má kdo zkušenost a co bylo zapotřebí vyměnit? Díky za radu
Napsal: 15 led 2020, 20:50
od slovacek.milos
vypustíš chladící kapalinu, odpojíš hadice, celou tu kravinu co vidíš na horním obrázku odšroubuješ, zezadu vysuneš termostat a nasuneš nový je to takový dlouhý váleček stojí kolem 400 kč
Napsal: 19 led 2020, 11:30
od JakubZ
Ok, i v pripade dsg7?
Napsal: 15 zář 2021, 16:38
od Dawe8788
Ahoj. Mám podobný problém u Octavia 3 1.8tsi 130tis km najeto. Níže výpis závad. Voda se neztrácí, svítí epc a zavada start stop systému. Kolísá teplota chladící kapaliny, padá do nouzaku. Řešil to někdo? Děkuji za rady.

Napsal: 17 zář 2021, 03:56
od DIAGNOSTIK
Celé řízení teplot jednotlivých okruhů zajištují šoupátka....Ten mechanický je pouze pojistka. Prvně hledat s pomocí diagnostiky, čidla teplot a až poté měnit celek. Nejčastější porucha je, že to někde okolo teče...Výměna není zrovna to , co by mechanici měli rádi...
Napsal: 17 zář 2021, 12:27
od Dawe8788
Právě že únik žádný pozorovatelný není. Ještě postřeh ze závada se rozsvítí spíše když je motor v nízkých otáčkách. Dokud jede a má vyšší otáčky tak závada nesvítí ani nespadne do nouzaku.
Napsal: 06 říj 2021, 09:59
od Mahoo
Ahojte,
a je tu niekto kto menil celu vodnu pumpu a ta stara mu zostala? Potreboval by som z nej tu spodnu prirubu.
Dakujem