Toto je sice z jiného vlákna, ale patří k mému regulátoru:
Zdenda píše:u tohohle máš problém, že pokud jsem to dobře pochopil, tak proplachování řešíš nějakým pevně daným časem, kdy to krmíš naftou. Ale zatimco u normálního provozu (dojezdu) ti stačí dejme tomu 30 vteřin (střílim od boku) tak na volnoběh potřebuješ o dost víc. Takže buď budeš na normální jízdu plejtvat naftou na zbytečně dlouhém vyplachování, a nebo zapomeň na automatický propláchnutí na parkovišti před barákem na volnoběh.
Šlo by to udělat, že ten časovej interval by byl závislej na celkový sumě otáček motoru (např. přepnutí po 1200 otáčkách) Nebylo by to tak těžký, stačí počítat pulsy z alternátoru a přenásobit to převodovým poměrem klika-alternátor. Záleží, jak moc si chceš vyhrát.
Na stejnym principu měří otáčky motoru na emisích - a stačí jim pouze dvě svorky na baterce...
To co Zdendo píšeš je pravda. Je potřeba tomu přizpůsobit režim proplachování.
Mám to vymyšlené tak, že si napřed změřím průtok zpátečkou, dejme tomu, že bude při volnoběhu 1,5l/min, jak se tady někde píše. Dále je tady uvedeno, že čerpadlo má vnitřní objem cca 0,5l.
Takže pokud budu přepínat při volnoběhu, bude se doba proplachu pohybovat někde kolem 20s (za ideálních podmínek, kdy by se olej s naftou vůbec nemísil a jedno palivo by jako píst vytlačilo druhé z čerpadla). Pokud ovšem budu přepínat při normálních otáčkách, které se u mně pohybují někde kolem 2000 za minutu, pak by doba proplachu měla být jen 8s (počítám volnoběh 800 otáček za minutu).
Takže časovou prodlevu při přepínání z nafty na olej zvolím těch 8s, protože okamžik přepnutí řídí termostat nezávisle na mojí vůli. Tato časová prodleva je určena k tomu, aby se alespoň nějaká nafta, která je v čerpadle vrátila do naftové nádrže a neplýtvalo se s ní. Když bude tento interval kratší, vrátí se méně nafty, když bude naopak delší, vrátí se sice více nafty, ale zároveň roste riziko, že se ke konci intervalu začne do naftové nádrže vracet olej.
Časovou prodlevu pro přepnutí z oleje na naftu budu volit podle toho, jestli se rozhodnu přepínat před dojezdem, nebo až na parkovišti. Takže pokud budu chtít přepínat před dojezdem, nastavím dejme tomu 9s, pokud až na parkovišti na volnoběch zvolím třeba 25s.
Tyto časové prodlevy jsou trochu delší, aby bylo zaručeno dobré propláchnutí.
Nastane ale problém, pokud budu mít nastaveno 9s, ale zapomenu přepnout a dojedu až na parkovište a vypnu motor.
To půjde řešit třema způsoby - buď nastartuju, objedu barák a mezitím přepnu, nebo nastartuju přepnu a budu udržovat otáčky na 2000, nebo nastartuju, přepnu a počám v autě půl minuty. Poslední varianta bude mít za následek, že se po 9 sekundách přepne zpátečka z oleje na naftu, ale v čerpadle budou pořád cca dvě třetiny oleje (asi 3,5 deci), které se však propláchnou do naftové nádrže. Pokud nebudu takto přepínat často (aby nebyla koncentrace oleje v naftě moc vysoká), nevidím v tom problém - teď (přes léto) jezdím na mix 2 díly nafty 1 díl oleje.