Stránka 1 z 1

fabia MPI

Napsal: 16 kvě 2018, 21:19
od douderap
Zdravím potřeboval bych radu. Měnil jsem těsnění pod hlavou a hydraulická zdvihátka. A motor po výméně stále klepe. Noúlové pohody koníků sem nastavil podle DP co by mohlo ještě klepat? a máte nějaký tip jakcistit olejový kanál pro zdvihátka? díky za rady

Napsal: 17 kvě 2018, 06:43
od Marek77
Máš ty ventily blbě nastavený.

Napsal: 17 kvě 2018, 07:40
od Marek001
Základné nastavenie ventilov podľa DP nefunguje

Napsal: 17 kvě 2018, 11:56
od Marek77
Funguje, ale musí se udělat správně.

Napsal: 17 kvě 2018, 12:32
od roman1648
No, já to zkoušel podle toho postupu několikrát a nikdy mě to nejelo, vždycky motor bez tlaků (noteeth) tak jsem to vzdal..

Napsal: 17 kvě 2018, 17:13
od Tomas.cz
Jestli se hydro nechce nechat zamáčknout což už je poznat na nastavovacím šroubu tak doporučuji vůli nastavit tak, aby šlo tyčkou "otáčet", to mám vyzkoušená že funguje.

Napsal: 18 kvě 2018, 06:43
od Marek77
V dobách, kdy na těchto motorech odcházelo ve velkém těsnění hlavy a celé se to muselo v rámci kulančních oprav řešit, jsem takových motorů osobně dělal asi tři sta. Odhadem.....

Nikdy, ani v jediném případě se mi nestalo, že by mi to nefungovalo.


Válec na střih. Protilehlý válec se nastavuje (jako Felda). Povolí se obě vahadla daného válce tak, aby mezi vahadly a ventily vznikla evidentní vůle (třeba pět milimetrů), pak se vahadlo dotahuje na kontakt se stopkou ventilu a poté dotahne ještě o 720° (tedy dvě plné otáčky šroubu). A musí to fungovat - zejména u nových zdvihátek nemůže být problém.

Je pravda, že u některých motorů se muselo po nastavení i hodinu počkat, než síla vratných pružin ventilů přetlačila zdvihátko a ventil zavřel. Někdy to ovšem šlo po zavření deklu.

Napsal: 18 kvě 2018, 14:25
od Tomas.cz
Kamarád dělá ve Škodě na vyvoji hnacích jednotek, přišel na dílnu a tam pracovníci točili tohle MPíčko z Fabie, tak se celkem divil že v dnešní době TSi a nástupu elektromobilů vytáhli ze skladu staré ohv a mají ho na stolici, tak to bylo proto, že výrobce co jim má dělat nově zdvihátka do motorů TSi ho chtěli vyzkoušet aby jim podle starých výkresů vyrobil hydraulická zdvihátka na tyhle MPi motory, na zkoušku jeho výroby.

No testem neprošly... :)

Napsal: 18 kvě 2018, 16:27
od Marek77
To je docela smutný, ne?

Napsal: 18 kvě 2018, 16:27
od jericho-3
Klepe to proto, protože hydro je v konci a dál nemůže..Je to jak píše Marek 77..A při jakékoliv práci s hydry je třeba poté jít na svačinu, nechat je se zorientovat, vytlačit přebytečný olej a čekat na další "práci".. :)

Napsal: 18 kvě 2018, 17:19
od douderap
Takže nechat motor vychladnout až výtečné olej a pak zkusit nastavit tak aby se dalo tocit tyčkařka?

Napsal: 19 kvě 2018, 06:28
od slovacek.milos
douderap píše:Takže nechat motor vychladnout až výtečné olej a pak zkusit nastavit tak aby se dalo tocit tyčkařka?
když nevíš tak hydro do svěráku horkovzduška vytlačíš olej i několikrát, pak našteluješ na dotek a přidáš přiměřeně, nastartuješ za chvíli rachot zmizne a :)

když máš od výroby hydro naplněné tak co potom chceš