Stránka 1 z 2

Vadné trysky - risknúť 1400km ?

Napsal: 27 kvě 2018, 15:28
od dudo02
Zdravím,

Rád by som poprosil o radu skúsenejších.
Nachádzam sa v DE a pri príchode pred dvoma týždňami som si všimol mierne trhanie motora. Po naštartovaní studeného bol beh nepravidelný, sem tam biely dym. Po pohnutí sa autom trhá. Robí to do nejakých 2300 ot. Potom už motor ide OK. Následné štarty už zohriateho motora a rozbehy auta sú OK.
Tak som diagnostikoval MAF, Turbo a všetko OK.
Dnes som sa zameral na trysky. V prílohe je LOG z Excelu, nakoľko je to UDS. Podľa logu to vyzerá, že trysky sú KO . Rozsah otáčok motora je do nejakých 2300 . Na vodorovnej osi je čas v sekundách a zvislej mg/zdvih. Je možné že sa mýlim, ale správanie sa motora a diagnostika vedú k tryskám. Samozrejme za predpokladu, že je to moje meranie použiteľné.
No a ja sa potrebujem dostať domov čo je 1400km. Otázka znie, či je rozumné sa na takúto cestu pustiť - aké je riziko, že niekde ostanem s nepojazdným autom. A ak sa na cestu pustiť, tak aký štýl jazdy zvoliť...
Doma by som dal auto samozrejme do poriadku.Obrázek

Napsal: 27 kvě 2018, 16:33
od A6TDI
Asi o riskni , vyhni se inkriminovaným otáčkám a dojedeš. Po dálnici best co víc chceš.

Napsal: 27 kvě 2018, 17:03
od dudo02
Ok, vďaka za odpoveď.

Otázka:

Prečo je tryska č.2 ,zrkadlovým obrazom trysky č.3 ? Na grafe to je pekne vidieť.
Až tak rovnako poškodené predsa nemôžu byť.

Napsal: 27 kvě 2018, 20:50
od Source
Pretože to rj dorovnáva vadný vstrek, čiže vždy keď zrátaš hodnoty 1 a 4 valca a 2 a 3 mala by to byt 0

Napsal: 28 kvě 2018, 09:49
od dudo02
Aha, vďaka.
A je vhodné riešiť všetky vstreky, alebo stačí riešiť len ten jeden poškodený?

Napsal: 28 kvě 2018, 10:43
od Utmir
A teraz je zlý 1 alebo 4 vstrek

Napsal: 28 kvě 2018, 11:33
od dudo02
Vravel mi to aj automechanik - známy .
Len tomu úplne nerozumiem prečo je to tak. Pýtal som sa aj jeho a tiež som mal pocit, že v tom nemá úplne jasno...

Napsal: 28 kvě 2018, 13:24
od 13055K4
pokud chces menit jen jeden vstrik, tak bud muzes zkusit zamenit 1. a 2. vstrik a uvidis, ktery se dorovnava

ted nevim, jestli to na CR je stejne, ale da se taky vyzkouset prepadovy test, ne?

Napsal: 28 kvě 2018, 14:26
od dudo02
Áno ten sa dá spraviť.
Včera som to troška študoval a je viacero druhov poškodení trysky, ktoré prepadový test neodhalí.
Ale za vyskúšanie nič nedám, tak ho spravím a uvidí sa.

Napsal: 28 kvě 2018, 18:23
od passion
Zlý je ten, ktorý je do plusu - na požadované uhlové zrýchlenie mu RJ predlžuje čas vstreku. Pozor, nemusí to byť nutne vstrek. Môže to byť hocičo, čo súvisí s danným valcom - čiže okrem paliva, vzduchu aj kompresný tlak.
Skúsil by som tam naliať nejaké osvedčené aditívum na čistenie vstrekovacej sústavy. Nie je to univerzálna pomoc, ale občas to zázrak urobí.

Napsal: 28 kvě 2018, 19:11
od Rayx
A jen teorie, nemůže někdy ten vstřik v mínusu být silnější třeba díky většímu opotřebení vedoucímu k většímu průtoku nafty, proto je škrcenej do mínusu a pro jeho dorovnání při běhu motoru musí být jiný normální, ale slabší při optimální dávce, doregulovaný do plusu v obráceným gardu?
Jasně, korekce zohledňují celkový stav, komprese, vstřik atd. a většinou je asi opravdu špatný ten vstřik ve výrazném plusu, ale když už se to tady řeší ;)

Napsal: 28 kvě 2018, 22:17
od passion
Teória - myslím si, že ak je vďaka opotrebeniu väčší prietok nafty, klesne na tryske rozprašovací tlak a v konečnom dôsledku nastane nižšia účinnosť pri zhorení paliva - nedokonalé spálenie zmesi, možno až po extrém bieleho štipľavého dymu, páchnucého po nespálenej nafte. Danný vstrek sa aj tak dostane do plusu.

Keď sme pri tom, v novších CR nevidím v diag priamo hodnotu korekcie mg/zdvih, ale len injection speed injector udávanú v otáčkach/min. Je to adekvátna info ku spomínanej korekcii? Alebo len blbo hľadám info?
Napr:
Injection speed 770.00 /min
Injection speed injector 0 767.00 /min
Injection speed injector 1 765.75 /min
Injection speed injector 2 763.75 /min
Injection speed injector 3 766.00 /min
Čo sa z toho dozvedám? Všetky vstreky sú pod úrovňou Injection speed. Alebo injector 0 je na tom vďaka najvyššie udaným otáčkam najlepšie a injector 2 najhoršie?

Napsal: 29 kvě 2018, 11:27
od nogis
Auto pravděpodobně dojede, ale otázka je co na to DPF.

Napsal: 29 kvě 2018, 11:34
od dudo02
Zajtra ma čaká cesta domov, tak skúsim to aditívum. Nejaké vychytávky na lepšie prečistenie - môžem zvýšiť odporúčajú dávku? Ak áno, o koľko?

Passion:
Pokiaľ máš VCDS v CZ preklade,tak ten nie ke kompletný .Niektoré veci nájdeš pod "vstrik" a niektoré pod "injector". V meraných hodnotách pri protokole UDS.

Napsal: 29 kvě 2018, 11:37
od dudo02
nogis píše:Auto pravděpodobně dojede, ale otázka je co na to DPF.
Pripadný problém už vyriešim doma.