Stránka 1 z 2
Motor Renault 1,6 SCe 75kw - spolehlivost
Napsal: 02 srp 2018, 06:29
od OťasTDi
Jde o motor, co se v současnosti montuje např. do Dacie Dokker 1,6 SCe 75 kW/102 k benzín.....Máte někdo zkušenosti se spolehlivostí, nájezdem km a spotřebou?
Napsal: 03 srp 2018, 10:53
od roman1648
Nevím co je označení SCe - má to turbo ?
Ale jinak klasický 1.6 i 1.4 byly v pohodě
Napsal: 04 srp 2018, 09:06
od Marek77
Je to klasická stará dobrá atmosféra.
Velmi dobré motory, řekl bych jedny z nejlepších v Evropě.
Tyto motory trpěly na dvě maličkosti: Zapalovací moduly (tu a tam nějaký odejde - stojí do pěti stovek) a rozvodové kolo sací vačky se občas rozbije, dejme tomu po 150-200 tisících km (stojí asi dva a půl tisíce).
Jinak moje paní má 1,6 16V v Grand Scénicu a je to vynikající motor. Spotřeba velmi příznivá, tichý a kultivovaný chod, olej nedolévám. Máme najeto cca 210 tisíc a motor si přede jak kočka.
Napsal: 04 srp 2018, 09:19
od OťasTDi
takže všeobecně renault atmosféra 16V dobrá volba???
Napsal: 04 srp 2018, 09:21
od roman1648
Každopádně,určo lepší jak ty nový turbomotory ať už ten nebo ten kde řešíš po 30tis. vytahany řetízky apod...
Napsal: 04 srp 2018, 09:22
od Marek77
Renault dělá výborné motory. Jediný motor, co se moc nepovedl, byl 2,2dCi, ale ten už se leta nedělá.
Atmosféra od Renaultu je jistota.
Akorát mi přijde divný, že uvádíš 75kW. Co vím, tak tenhle motor v Euro6 má 84kW. Ale možná je i "odlehčená" verze, to nevím.
Napsal: 04 srp 2018, 11:16
od jericho-3
Co mě na 1,6 štve a nechápu, je volné kolečko rozvodů na klice.._Když jsem to kdysi viděl poprvé , řekl jsem si, ten renault se zase zbláznil..Omýt čep kliky acetonem nebo jiným odmaštovadlem a utáhnout kolečko rozvodů předepsaným momentem /což je doporučení výrobce/ mi připadá jako konstruktérská rakovina, jako kdyby každý motor byl originál jako v dobách oprav u kováře a ne seriový výrobek s určitou přesností..Tlakové spoje prostě nechápu a nesnáším, je to idiocie...

Napsal: 04 srp 2018, 14:34
od OťasTDi
Marek77 píše:Renault dělá výborné motory. Jediný motor, co se moc nepovedl, byl 2,2dCi, ale ten už se leta nedělá.
Atmosféra od Renaultu je jistota.
Akorát mi přijde divný, že uvádíš 75kW. Co vím, tak tenhle motor v Euro6 má 84kW. Ale možná je i "odlehčená" verze, to nevím.
Jde o Dacii a možná že tam je to jinak...ten výkon
Napsal: 04 srp 2018, 15:17
od Marek77
jericho-3 píše:Co mě na 1,6 štve a nechápu, je volné kolečko rozvodů na klice.._Když jsem to kdysi viděl poprvé , řekl jsem si, ten renault se zase zbláznil..Omýt čep kliky acetonem nebo jiným odmaštovadlem a utáhnout kolečko rozvodů předepsaným momentem /což je doporučení výrobce/ mi připadá jako konstruktérská rakovina, jako kdyby každý motor byl originál jako v dobách oprav u kováře a ne seriový výrobek s určitou přesností..Tlakové spoje prostě nechápu a nesnáším, je to idiocie...

Letmo uložená kola rozvodů jsou naprosto běžná. Renault není výjimkou. Ačkoli uznávám - klínek by neškodil, zvláště u benzinového motoru. Na druhou stranu u 1,5dCi je kolo na klice aretované klínkem.
Pokud jsou k tomu příslušné přípravky, které konkrétně na Renault stojí asi pět stovek, jde to úplně bez problémů.
Napsal: 04 srp 2018, 15:19
od Marek77
OťasTDi píše:
Jde o Dacii a možná že tam je to jinak...ten výkon
Duster má 84kW.
Napsal: 04 srp 2018, 15:20
od Tomas.cz
jericho-3 píše:Co mě na 1,6 štve a nechápu, je volné kolečko rozvodů na klice.._Když jsem to kdysi viděl poprvé , řekl jsem si, ten renault se zase zbláznil..Omýt čep kliky acetonem nebo jiným odmaštovadlem a utáhnout kolečko rozvodů předepsaným momentem /což je doporučení výrobce/ mi připadá jako konstruktérská rakovina, jako kdyby každý motor byl originál jako v dobách oprav u kováře a ne seriový výrobek s určitou přesností..Tlakové spoje prostě nechápu a nesnáším, je to idiocie...

Ford to s oblibou u Zeteků aplikoval taky, loni jsem zápasil při povolení šroubu, pistole 3/4, tlak 10bar, průřez hadice bez škrcení 13mm a moc se tomu nechtělo.
Napsal: 04 srp 2018, 16:51
od Marek77
Zvláště, když to nějaký aktivní blbec před Tebou nalepil Loctitem.
Napsal: 04 srp 2018, 17:02
od Tomas6
Jo no.To jsem dělal toť kdysi na s max 2.0 tdci rozvody a jako mňamka. Šroub šel tak půl otáčky a pak ani ťuk. Musel jsem odvrtat hlavu a na zbytek šroubu navařit matku. Jak se to prohřálo tak to pak šlo. Ale stejně pěkně blbě.
Napsal: 04 srp 2018, 17:31
od Pája 19
Co se týče techniky a spolehlivosti nevim, ale jezdil jsem s tim motorem v Meganu a tragédie. Asi do třech tisíc ot/min to teda nejede ale vůbec. Pak to začne trochu tahat, ale fakt jen trochu. Mělo to 6 rychlostí poskládanejch těsně za sebou, že bys ocenil sekvenční řazení, jak to tam musíš furt házet. Na dálnici přes 4 tisíce otáček a poměrně hlučno.
Radši bych motor, ve kterym se budu vrtat, než tuhle beznaděj kroutícího momentu.
Napsal: 05 srp 2018, 10:39
od jericho-3
Marek77 píše:Zvláště, když to nějaký aktivní blbec před Tebou nalepil Loctitem.
Já chápu, že při napínání řemenu a ustavení správné polohy/pomocí přípravků/ tak je volné kolečko na klice výhodné, aby se řemen rovnoměrně napnul ,ale při utažení je to problém stejně jako u rozvodů mnohých jiných výrobců, kteří rozvody řeší opravdu až nějak nakonec nebo jako takový melouch navíc..Přitom je to nejdůležitější součást motoru po klice a pístech...Většina dnešních motorů padá právě kvůli rozvodům, které výrobce podcenil, chápu i to, když výrobce umístí rozvody k setrváku, kde jsou nejmenší víbrace, ale náročnost servisu s sebou nese právě to riziko nekvalitní opravy..Proč nepoužít zaběhaný systém kuželů na vačkách..je to chytré, jednoduché, spolehlivé a umožní to dobrou montáž řemenu včetně ustavení vaček, které se dotáhnou až naposled..
P.S. ale máš pravdu, že to funguje, ale mám pořád strach, že při opravdu náporu na rozvody/roztažení nebo roztlačení auta / což lidé bez znalostí rizika běžně dělají se rozvody posunou a motor se může i potkat...