Olej do kompresoru orlik.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Olej do kompresoru orlik.
Co kluci dáváte za olej do kompresoru dvoupistaku orlik?? A kolik se ho vejde??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Stačí klasický motorový olej, specifikaci mužeš upravit podle toho, kde kompresor stoji(venku na mrazu nebo někde v teple ). Komponenty jsou vlastně z osobních aut (co si pamatuju, tak ojnice a oj. ložiska to má ze Škoda 100, válec a píst je z Tatry 603). Množstvi oleje dvouválu do 1L.
Hlavně pravidelně měnit olej a přežije tě!
Hlavně pravidelně měnit olej a přežije tě!
Tak tak. Běžně tam lejeme 10w40. Stojí vevnitř v teple. Když jsem skládal pro sebe doma,kdy jsem koupil torzo bez ojnice a pístů, tak ojnice z feldy, navrtat mazací dírku, navařit lopatky, písty se daly koupit. Kdyby nebyl tak hlučný, není lepšího kompresoru.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Já bych tam dal M6AD nebo max.15W-40 , na tyto oleje to bylo konstruováno, píst byl z Tatry 603 a ojnice ze š 100/upravená/..Hlavně aby tam byl a je třeba si uvědomit, že mazání je rostřikem , takže řidší oleje, pokud je kompresor v akci a pořádně topí jsou jen chcanky...Není dobře staré stroje předělávat na moderní dobu.. 

nepropadat panice...
On ten orlík zas tak na frémě nešvicuje. A pokud ho bude mít ve stodole,což je defakto venku akorát na něj nebude pršet ,tak bude. mít lepší trochu řidší olej. Ta dírka v té ojnici nejni zas tak velká aby tam ztuhlý olej hned natekl. Dělal jsem pár let na půjčovně a servisu stavební techniky,no kompresory se řešily hlavně v zimě....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Jo, proč ne, my ho měli také venku, a důležité bylo, aby tam nějaký olej byl. A jelikož tehdy jiné skoro nebyly, tak se tam dávalo tohle stejně jako do T 603, a to je co píšeš ty, že když jsi natočil Tatru /třeba i klikou/ v zimě a neběžel rychle a nesundal sytič , tam mu prdly olej. chladiče..Na druhou stranu pokud se do toho motoru dal řidší olej, tak to také nebylo košer...Tomas6 píše:On ten orlík zas tak na frémě nešvicuje. A pokud ho bude mít ve stodole,což je defakto venku akorát na něj nebude pršet ,tak bude. mít lepší trochu řidší olej. Ta dírka v té ojnici nejni zas tak velká aby tam ztuhlý olej hned natekl. Dělal jsem pár let na půjčovně a servisu stavební techniky,no kompresory se řešily hlavně v zimě....
P.S. máš pravdu romane 1648 , účinnost a hlučnost tohoto kompresoru odpovídá tehdejší době, ale pokud to má někdo jen na "lehkou práci", proč ne...Kámoš má velký ATMOS/což je asi takový brácha/ s obrovským zásobníkem a pokud jej nevypneš , když jej nepotřebuješ a jsi zabraný do práce, tak když sepne, tak máš šok, hlavou prorazíš kardan na autě nad sebou a zabil bys vlastní tchyni...

nepropadat panice...