OII - utržený šroub spodního čepu předního ramene

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

OII - utržený šroub spodního čepu předního ramene

Příspěvek od Lukky »

Ahoj,

máte nějaký tip, co použít za šrouby, namísto nanýtovaných původních šroubů, které drží spodní čep v předním rameni? Jedná se u O2 před FL. Bude potřeba nějakých pevnostních. Neexistuje nějaká opravná sada? Hledal jsem, ale nacházím jen na OI apod...

Díky.
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Kup novej čep, není tak drahej...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3746
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

On není nanýtovaný jen naražený. Běžně ho nahrazuju nějakým lepším šroubem s hlavou. Ta tam ničemu nevadí. Je to lepší řešení jak čep z druhovýroby který vydrží desetinu toho co ten originál.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jj, ty šrouby uletí skoro vždycky při povolování vzduchem...
normálně šroub co je odněkud z auta ( máme toho plný bedny ) (noteeth) , to jsou všechno pevnostní, nebo pokud nemáš, skoč si do Fabor nebo někam kde prodávají spojovák, kup si pevnostní M10, samojistnou matku a máš to vyřešený
ten starej zbytek normálně vyrazíš
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

OK, díky moc.
Ještě otázka, protože nejsem a nebudu u auta. Půjdu je koupit.
Je tam M10 nebo M8? Já měl zato, že tam je M8. Jakou doporučíte délku šroubu?

Půjdou šrouby vyměnit bez vyndavání těhlice z čepu? Nejsem si jist, zda tam je dost místa.

Díky,
L.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Šrouby chtěj s pevností 10.9 a jeho délka se uvádí bez hlavy, takže čistě délka funkční části.
Na Fabory zapomeň, tam neví co si za ty šrouby účtovat a jejich cena se rovná ceně ve VW takže nesmyslná.
Třeba D holz je umí ta rozumné ceny.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

OK, díky.
Tedy pevnost 10.9. Ale co ta délka? nevěděl by tu někdo jak dlouhý pořídit, nemám to jak tento týden změřit. A jaký průměr?

L.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

M10x40mm by mělo být OK
Čep vyndat musíš to na aute asi nepůjde,no,nevím,třeba to vyrazis..
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

Díky!

Někdo totiž už přede mnou asi 2 šrouby měnil, ale nejsem si jist, že jsou tam pevnostní šrouby, navíc je tam klasická matka...
Proto bych v první fázi tyto obyčejné šrouby vyměnil, jistota je jistota... A proto jsem se ptal, zda je stačí postupně povolit, vyndat a vyměnit bez vyndavání těhlice?

Díky
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No a jeden je jakože zalomenej nebo jak ?
Normálně to povol ty matky, rameno si zmáčkni pajsrem dolů,šrouby vyndej a dej jiný, žádná věda
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

Jen chci zatím vyměnit jen ty obyčejné šrouby.
Takže díky. Já jsem si neuvědomil že čep je na rameni pouze přiložený a utáhnutý šrouby. Měl jsem zato, že je zasunutý v rameni...

Nerozhodí se geometrie, když to povolím?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nene, tady není vsunutý v rameni jak třeba na OI nebo FI
Nerozhodí, to bych neřešil...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Já si ze starých čepů vyrážím zdravý šrouby a když na to dojde, dávám zpět to co tam má být.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3746
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já taky ale těch čepů se zas tak moc nemění a když tak ty šrouby na něm nejsou protože u letí. Nemusí. to ani kravit vzduchem. Ale m10 šroubů je plná bedna. Jsou to nějaké lepší ani nevím kde se to bere...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“