Stránka 1 z 4

Kalos blika svieti kontrolka mazania

Napsal: 20 lis 2018, 20:07
od Utmir
Chevrolet kalos 1,2 53kw po dlhšom badani si neviem rady auto po zohriati na 90 preblikava mazanie podotikam ze len za tepla studene nic motor po zohriati ma taky bubnovy zvuk počut aj hydrostely ,pokusy o odstranenie vymeneny ol. filter, olej za hustejsi 10w40,vybrate olejove cerpadlo ziadne znamky opotrebenia nasavaci kos cisty ,vymenene cidlo tlaku oleja ,merany tlak za studena na volnobeh 2,5-3baru,po zohriati postupne klesne tlak na 0,5 baru mozno este menej asi je to malo preto to preblikava,nemaze ako by malo ?po pridani plynu sa tlak zvyšuje.Ak tak kde by sa ten tlak mohol stracat po ohriati ?už som bezradny neviem či to ma vsetko suvis auto chyti na otocenie klucika no po dlhšom stati ked je studene krasne nastartuje otačky vyletia na 2000 a postupne klesaju nezastavia sa a padnu az dole a auto zdochne na druhy raz sa akosi spameta ale svojvolne kolise pridava otacky zaradim rychlost pridam plyn a nič az potom vyletia otacky ako by sa dusil ked sa troska zohreje vsetko je v poriadku.Vdaka za postrehy

Napsal: 20 lis 2018, 20:45
od Marek001
Skoro to znie tak ako keby sa tlak strácal niekde dole na kľuke, koľko to má km? (veľa asi nie)

Napsal: 20 lis 2018, 21:59
od Utmir
No prave ze to auto ma poctivych 58000 km vymenil som aj rozvody lebo ako sa to zacalo prejavovat s tym tlakom prdlo gufero na kluke na strane rozvodov pripisoval som to najprv tomu tak pri vymene gufera som vymenil aj rozvody aj tak je norma 60000

Napsal: 20 lis 2018, 23:19
od adrian_B
Gufero s tým nemá nič. Zhod dole vaňu a skontroluj ojnicne loziska

Napsal: 21 lis 2018, 19:28
od Huml
spíš budou v háji hlavní, možná proto i to gufero

Napsal: 21 lis 2018, 19:39
od proxima
Zmeraj na remenici axialnu vôlu kluky.

Napsal: 21 lis 2018, 19:44
od proxima
Respektíve môže byt zaseknutý redukčný ventil na olejovom čerpadle...alebo ak je v olejovom filtry obtokový ventil aj ten.

Napsal: 21 lis 2018, 22:09
od Utmir
No ked odislo gufero ked som to stare stiahol tak bola tam axialna vola pohybom hore dole asi 1 mm bolo to citit aj vidno na oko no radialna ziadna na tah pri zhodeni rozvodoveho remenu som upne lahucko otačal remenicou myslim doprava dolava

Napsal: 25 lis 2018, 20:32
od Utmir
Nepozeral som este tie ojnicne loziska šály ,dnes som zmeral tlaky motora za studena 11,5 - 12 - 11,5 - 12 je to postačujuce? A tak sa my zda ze počut cvakat zdvihatko cim sa to zohreje tym viac može ten tlak uchodit aj niekde vrchom okolo neho ?Ked rozoberiem vyko ventilov dá sa to nejak zistiť ktore to može byť,či len rozobrať vačku

Napsal: 26 lis 2018, 08:56
od Rayx
U motoru, který maže za tepla jen 0,5, je podle mě uplně zbytečný řešit zdvihátko, to bez tlaku oleje fungovat nebude. Komprese vypadaj na benzín OK, ale ten tlak mazání je smrtelnej ...

Napsal: 26 lis 2018, 09:01
od johnyd1
raz som riešil,bolo zajebaté sítko,vana dolu a pozri čo najskôr,ale pri tom tlaku
už bude nieco chytené.

Napsal: 26 lis 2018, 09:07
od Koleo
johnyd1 píše:raz som riešil,bolo zajebaté sítko,vana dolu a pozri čo najskôr,ale pri tom tlaku
už bude nieco chytené.
olejové čerpadlo už bolo dole sitko bolo čisté písal už na zaciatku

Napsal: 26 lis 2018, 09:19
od Utmir
Áno sitko čisté ja len či to nemôže ísť aj vrchom či už nemal niekto taky prípad a pri výmene panvy na tej klukovke by stačilo ich len vymeniť ci aj nová klukovka? A aká tam ma byť vola lebo vola tam je cca1mm

Napsal: 26 lis 2018, 10:22
od johnyd1
Utmir píše:Áno sitko čisté ja len či to nemôže ísť aj vrchom či už nemal niekto taky prípad a pri výmene panvy na tej klukovke by stačilo ich len vymeniť ci aj nová klukovka? A aká tam ma byť vola lebo vola tam je cca1mm
sorry to som si nevšimol a 1mm je moc malo by to byt okolo 0,30

Napsal: 26 lis 2018, 10:52
od Rayx
Vem si, že tam máš 10W-40, a přesto to po zahřátí padne na nebo dokonce pod 0,5, tam musí být něco hodně špatně ...