Stránka 1 z 3
Doba žhavení Multivan AXE
Napsal: 29 pro 2018, 12:03
od extygrik
VW Multivan 2.5TDi AXE Špatný studený start, žhavičky přezkoušeny,čidla teploty ukazují správné hodnoty. Dneska jsem to po ránu napíchnul na diag a při 2 stupních teploty chladící kapaliny píše diagnostika dobu žhavení jen 2 sekundy. I kontrolka jen blikne na ty 2 vteřiny,vím že ta není relevantní. Dá se u té 2,5Tdi nějak upravit doba žhavení pokud čidlo teploty ukazuje správně? Když jsem zkusil nažhavit asi 8x rychle po sobě tak auto chytlo na drc. Problém vidím v těch 2 sekundách žhavení
Jediné co mě zaujalo že auto psalo teplotu oleje 15 stupňů, ten by ale neměl mít vliv na výpočet doby žhavení ne?
Napsal: 29 pro 2018, 19:32
od UchoTD
Problem nieje v zhaveni ale v gumickach na vstrekoch alebo ich uložení, 8x si nenazhavil, ale do tlačil naftu, preto ti to chytilo

S pozdravom
Napsal: 29 pro 2018, 20:42
od geo
Budou ko šachty vstřiku.
Napsal: 03 led 2019, 01:04
od extygrik
Hlava komplet udělaná před cca 4000km včetně šachet vstřiků.Nafta nepadá,když je +10 tak to chytne hezky i po dvou dnech. Jiný nápad?
Napsal: 03 led 2019, 08:07
od slovacek.milos
odpoj teplotní čidlo a napiš cose ráno bude dít
Napsal: 03 led 2019, 08:09
od roman1648
ahoj přidám se k tématu - úplně stejný problém na T5 AXD
motor po malé GO vč. repasu hlavy,gumky samo nové,nastaveno,čidla a vše okolo kontrolovány několikrát, studený start na prd...
když je kolem +5 a víc tak to chytne celkem normálně, čím větší zima tím horší,pozná to každý stupeň mi připadá...
Napsal: 03 led 2019, 08:39
od UchoTD
A ako mate nastavene rozvody?
Napsal: 03 led 2019, 09:19
od roman1648
rozvody na přípravky, ani by mě nenapadlo to dělat jinak ( jestli to vůbec jde.. )
jako výkon, spotřeba všechno super, jen ten studenej start, teplý startuje krásně už
Napsal: 03 led 2019, 16:30
od UchoTD
Daju sa dat kadejako, aj snimaci plech na vacku vedia dat o 180*, riesili sme uz asi ozaj hocico na tychto T5
Napsal: 03 led 2019, 21:11
od extygrik
Mám to uplně stejně,rozvody na přípravky.Výkon,chod motoru,spotřeba,teplé starty,studené starty když je teplo to vše naprosto v pořádku.Jen ten start když je zima.I diagnostika mi ukazuje dobu žhavení jen 2 sekundy což mi příjde fakt moc málo.Když ve stejné teplotě sednu ráno do Caddyny tak žhaví tak určitě 6-8 sekund.
Napsal: 03 led 2019, 21:23
od TDI tech
A co ukazuju snimace teploty vzduchu a teploty motora?
Napsal: 04 led 2019, 08:10
od extygrik
Právě že ukazují správné hodnoty,proto je to divné.
Napsal: 04 led 2019, 10:25
od roman1648
UchoTD píše:Daju sa dat kadejako, aj snimaci plech na vacku vedia dat o 180*, riesili sme uz asi ozaj hocico na tychto T5
jasný, ale to pak nejede vůbec
Napsal: 08 led 2019, 11:56
od ykslib
Zdar,
Mám úplně stejný problém od loňské zimy (když jsem T5 koupil). Požadavek na dobu žhavení (načteno v diagnostice DELPHI) je stále jen 2 sekundy.
Postupně zakoupeno a vyměněno: Žhaviče NGK, čidlo teploty chladící kapaliny (u hlavy motoru), relé žhavení, čidlo venkovní teploty. Po každé (postupné) výměně načtení diagnostikou - stále pouze 2 sekundy.
Fyzicky žhaví taky jen 2 sekundy, pak přepíná na dožhavování. Celý proces žhavení se zdá být v pořádku, až na požadavek doby žhavení. Za celý rok jsem nepřišel na to, který prvek (nebo prvky!!!) jsou zodpovědné za tento údaj. Dobu žhavení si nejspíš řeší samotné relé žhavení (pravděpodobně vůbec nesouvisí s řídící jednotkou motoru - ta pouze přebíra informaci a posílá jí jako odpověď na dotaz po CANu).
Co se týče teploty oleje (z předchozího dotazu). To má na starosti kombinovaný snímač umístěný ve vaně motoru. U mne ukazuje před nastartováním +17°C (venku může být klidně -10°C). Po nastartování teplota stoupá do +39°C, pak skokově spadne na teplotu srovnatelnou s aktuální teplotou vody v motoru. Další "oteplování" je již v normálním rozsahu. Všehno to jsou online údaje z datarecordingu (DEPLHI má možnost "Flying record" na datovou kartu s následným prohlížením zaznamenaných hodnot). Na průběhu "podivného" snímání teploty oleje nezměnilo nic ani přepnutí do jiných módů "kontroly oleje" - nastavení průběhů výměn oleje (proměnlivý Long Life, pevný 15.000km, atd.).
Proč se to tak děje a jestli je to původce špatně načteného údaje teploty pro požadavek žhavení - netuším. Jednu chvíli jsem přemýšlel nad zdekódováním obslužných rutin řídících jednotek, ale je to téměř nemožné. Bez zdrojových programů s aspoň základním popisem (nápovědou) by to bylo neproveditelné.
Jedna informace říká, že čidlo teploty je v samotném relé žhavení. Může to tak být. Nicméně i tak musí relé načítat údaj teploty samotného motoru. V případě, že je venku +5°C, ale motor je ohřáty a voda má +60°C, požadavek na žhavení je 0 sekund, je to správně a v reálu se to tak i děje.
Kritické teploty jsem zatím nezjistil. Ale ke změně dochází cca kolem teplot okolo +10°C až +15°C. Pak se požadavek žhavení změní zase na 2 sekundy. Ale proč jen 2 a stále jen 2 sekundy, i když venku mrzne, to jsem nezjistil.
Jeden mechanik, u kterého jsem byl loni na jaře, má T5 ve stejné konfiguraci motoru (1,9 75kW) a při teplotě -5°C mu relé žhavilo cca 10 sekund!!! PROČ!!!!!!!! Jemu 10 sekund a má T5 jen 2 sekundy!
Příspěvky o špatném časování rozvodů, netěsných gumičkách a padající naftě jsou zcela mimo tohle téma.
BAVÍME SE O DOBĚ ŽHAVENÍ - nikoliv o délce startování!!! Takže nejdříve se zamyslete, než napíšete zcela nesouvisející věc.
Pokud máte někdo tušení, které údaje z kterých čidel jsou použity pro výpočet požadované doby žhavení, sem s nimi.
Napsal: 08 led 2019, 17:36
od UchoTD
Teplota paliva/teplota chl. Kvap, cidlo vonkajsej teploty.