Stránka 1 z 1

Mazda 626 potkan

Napsal: 22 led 2019, 12:39
od Jarda-k
Má mi přijet Mazda 626, 1998 motor 2,0 turbo DI 74 kW RF4F s přetrženým rozvoďákem.
Co mě tak pravděpodobně orientačně čeká? Koukal jsem, že jsou ventily ovládaný přes vahadla, který nabízení třeba v Elitu.
Je šance, že by to odsraly jen ty vahadla a samotný ventily by to přežily?

Napsal: 22 led 2019, 16:19
od hansdob
Dělal jsem dvě. Vždy ventily ohnuté. Ale vždy se vyplatí to zkusit juknout pod víko navodit řemen.

Napsal: 22 led 2019, 16:45
od Jarda-k
No tohle ruplo normálně za jízdy, takže škody tam patrně nějaký budou. Ale prej žádnej rachot, jen to přestalo jet..... :)
Náhodou nemáš nějaký schéma jak se nastavují rozvody?

Napsal: 22 led 2019, 19:36
od jozef9

Napsal: 28 led 2019, 18:32
od Jarda-k
josef9: odkaz mi nejde otevřít, ale tady to vypadá, že se to jen dá na značky, takže by to neměl být problém.

Jinak už jsem to otevřel, z osmi vahadel je jich pět zlomených.
Zajímavý, ale je, že po demontáži všech vahadel jdou všechny ventily v pohodě zmáčknout a hned se vrátí zpět.
Udělal jsem tedy pokus: demontoval jsem žhavičky a vždy jsem tam nechal jen jednu a testoval jsem jestli ten konkrétní válec bude mít kompresní tlak.
Píst jsem nechal chvíli v DU aby se vyrovnaly tlaky a pak jsem ráčnou točil kompresní půlotáčku. Je to zajímavý, ale všechny válce jsou těsný.
Odpor při stlačování byl u všech válců velký a stejný. Je možný, že by to ventily přežily bez úhony? Ty vahadla jsou hliníkový, asi moc nepotřebují, aby uletěly.
Skoro mě láká tam dát nový vahadla, nastavit vůli ventilů, nahodit rozvody a dát mu šanci.....

Napsal: 28 led 2019, 19:45
od jericho-3
Vždy bývaly montovány u některých firem tzv. bezpečnostní vahadla, kde je zeslabené místo, které praskne, pokud se píst potká s ventilem.Tohle bude tento případ, takže to nerozebírej, namontuj nová vahadla a jede se dál../Mazda není blbá, což je všeobecně známo/ :)

Napsal: 28 led 2019, 21:01
od jozef9
Ak to ešte potrebuješ, vyskúšaj toto.

https://uloz.to/!lSSIUjcxnCNk/mazda-626-pdf

Napsal: 28 led 2019, 21:47
od Jarda-k
jozef9: odkaz už funguje, díky.

A píší tam zajímavou věc:

Poškození motoru
UPOZORNENÍ: Ačkoliv při přetržení řemene dojde za normálních okolností k poškození
motoru, doporučuje se před demontáží hlavy válců provést kontrolu kompresních tlaků.

Takže i výrobce připouští, že ventily to můžou zvládnout. Zkusím to tedy poskládat a uvidí se...

Ono tomu nahrává i to, že vahadla mají např. v Elitu běžně skladem, ale ventily ne.

Napsal: 30 led 2019, 18:47
od Jarda-k
Takže Mazda už zase jezdí.
Odsraly to jen ty vahadla, ventily jsou OK. Dneska start v - 6°C na otočení a bez kouře a zápachu, takže tlaky budou OK.