Stránka 1 z 2

Renault Master Plnící tlak příliš nízký

Napsal: 21 úno 2019, 16:20
od xxxALFxxx
Ahoj, prosím o radu. Můj Renault Master II r.v.2008 mi skáče do nouzáku. Skočí do něj, pokud se snažím jet pod plynem třeba do kopce a on není schopen zrychlit. Pokud podřadím a motor vytočím, tak je to OK. Ale jak ho trochu "trápím" tak cca po 10s skočí do nouzáku. Diagnostika ukazuje chybu P2263 - plnící tlak příliš nízký. Také to v rozmezí otáček 2000-3000 viditělně černě kouří. Zkontroloval jsem netěsnosti, ale nic jsem neobjevil. Máte nějaké nápady, čím by to mohlo být? EGR? Váha vzduchu? Obtoková klapka na turbu? Turbo KO? Děkuji za názory. Jirka.

Napsal: 22 úno 2019, 10:48
od jericho-3
Pokud to černě hulí, je buď někde díra, nebo je turbo k.o.. Ať ti někdo přidá plyn a zkus hadici co nejblíže k turbu rukou zmáčknout/nebo dát dlaň přímo k turbu/a..hadice musí ztvrdnout "jako kámen"nebo dlaň odskočí , pokud neztvrdne, tak zkontrolovat turbo, pokud to ztvrdne, a vše je jinak o.k. hledat dál..Proto to píše nízký tlak..

Napsal: 22 úno 2019, 10:58
od xxxALFxxx
jericho-3 píše:Pokud to černě hulí, je buď někde díra, nebo je turbo k.o.. Ať ti někdo přidá plyn a zkus hadici co nejblíže k turbu rukou zmáčknout/nebo dát dlaň přímo k turbu/a..hadice musí ztvrdnout "jako kámen"nebo dlaň odskočí , pokud neztvrdne, tak zkontrolovat turbo, pokud to ztvrdne, a vše je jinak o.k. hledat dál..Proto to píše nízký tlak..
Ta hadice, co vede z turba do IC se dá lehce zmáčknout a neztvrdne ani po přidání plynu.

Když ji odpojím z IC a zacpu rukou, tak motor nejde vytočit. Když ji uvolním a roztočím motor, tak je tlak velký a rukou to neucpu.

Napsal: 22 úno 2019, 16:45
od xxxALFxxx
Napadlo mě - nemůže tlak utíkat stále otevřeným EGRem do výfuku?

Napsal: 22 úno 2019, 17:35
od jericho-3
Tak ucpi vývod z výfuku k Egru a budeš vědět. Ale asi by to dělalo ještě jiné švíky..

Napsal: 23 úno 2019, 21:06
od xxxALFxxx
Obrázek

Napsal: 23 úno 2019, 21:07
od xxxALFxxx
Vypadá to, že EGR už je zaslepený. Pokud se nepletu, tak je tam vložený kulatý plíšek. Nejde s tím pohnout, asi je to tam připečený.

Napsal: 24 úno 2019, 22:23
od xxxALFxxx
Na turbu je podtlaková obtoková klapka (regulave tlaku) ... pokud odpojím podtlak, tak je klapka zavřená nebo otevřená?

Napsal: 25 úno 2019, 09:58
od Marek001
Bavíme sa o 2.8 dTi alebo 2.5 dCi? Lebo dTi má obtok ovládaný pretlakom a dCi podtlakom (ak je to r. 2008 tak je reč asi o dCi)

V každom prípade obtok musí byť po odpojení hadičky zavretý.

Napsal: 25 úno 2019, 18:05
od xxxALFxxx
Marek001 píše:Bavíme sa o 2.8 dTi alebo 2.5 dCi? Lebo dTi má obtok ovládaný pretlakom a dCi podtlakom (ak je to r. 2008 tak je reč asi o dCi)

V každom prípade obtok musí byť po odpojení hadičky zavretý.
Ano, mám 2.5 dCi - obtok ovládaný podtlakem.
Takže když odpojím podtlakovou hadičku z ovládacího ventilu (samozřejmě ji ucpu), tak by měl být obtokový ventil natrvalo zavřený a turbo by mělo tlakovat až do doby, než zahlásí chybu ve smyslu "pnící tlak příliš velký" ??

Napsal: 25 úno 2019, 21:35
od Marek001
V podstate áno, ale opatrne s takýmito pokusmi.

Napsal: 26 úno 2019, 12:33
od xxxALFxxx
Marek001 píše:V podstate áno, ale opatrne s takýmito pokusmi.
Aha, tak to je opačně než jsem si myslel a než jak se to chová. Protože když to odpojím, tak auto jede ještě hůř. Turbo nezabere ani při vysokých otáčkách. Proto jsem si myslel, že když hadičku odpojím, tak zůstane obtoková klapka otevřená a turbo se neroztáčí.

Tak proč to jede s odpojeným podtlakem ještě hůř?

Napsal: 26 úno 2019, 14:14
od Marek001
Tak to je divné. A je tam na 100% turbo s obtokom? Aký je vlastne kód motora? Alebo pošli fotku toho turba.

Napsal: 26 úno 2019, 15:07
od xxxALFxxx
Marek001 píše:Tak to je divné. A je tam na 100% turbo s obtokom? Aký je vlastne kód motora? Alebo pošli fotku toho turba.
Kód motoru je G9U 632.
Foto turba nepošlu, protože turbo je schované vzadu za motorem a nejde vidět, sotva na něj jde sáhnout :(
Kdyby bylo přístupné, tak už jsem ho dávno vyndal a zkontroloval, ale tady to je na dlouho :(

Napsal: 26 úno 2019, 15:34
od Marek001
Aha, tak v tom prípade je všetko inak, G9U 632 je 107 kW a má variabilné turbo (obtok majú len slabšie 2.5 dCi). Je teda jasné že po odpojení hadičky to ide ešte horšie. Takže v prvom rade treba skontrolovať reguláciu/ovládanie.